Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Hulp gevraagd met MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 943 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1540 - Hulp gevraagd met MT
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blukaap 12-9-01?15:24 Print topicpost

Posts: 10006
Wie o wie kan me helpen met m'n MT harder te laten gaan met de huidige onderdelen (ik mag eigenlijk niet opvoeren, dus begin niet meteen over dure cilinders, carbs, uitlaten ed)?

50cc imi (moet zo blijven).
Standaard (HM16-7) uitlaatbocht (blijft, voorlopig, zo).
Proma demper.
13mm Keihin, 80 sproeier (of 86, dat kan ik niet goed zien, ik kan alleen de sproeier vervangen zonder gezeur).
Snelle luchtslangen (wil geen powerfilter oid, lijkt me ook nutteloos hier).
13/45 vertanding (moet zo blijven).
Ontstekingsplaat maximaal naar rechts gedraaid.


Het probleem is dat het ding maar 40 ofzo haalt (als ie dat al haalt), dus wie heeft ideeen om 'm met de huidige onderdelensetup harder te laten gaan?
De afstelling zal wel verkeerd staan, dus als iemand weet hoe die schroefjes op de carb ongeveer moeten staan (kan ik tenminste ergens beginnen).
Alle tips qua afstellen zijn welkom.
Met 66 sproeier en choke uitgetrokken haalde ie iets van 60 gok ik, (teller is kapot) maar ik ben die sproeier kwijt en kan op het moment ook geen nieuwe halen (zit ziek thuis :().

[This message is edited by Harries on 12-9-01 15:34]
 
Bastila is lief

wipe-out 12-9-01?15:44 Print reply

Posts: 7672
ik denk dat je er toch een dikkere bocht onder moet zetten
ik verwacht tenminste dat dat (bij jou) het meeste resultaat geeft
 
Sven the man 12-9-01?15:50 Print reply
Posts: 456
ja als alles zo moet blijven dan zal het moeilijk zijn om dat ding nog veel harder te laten lopen...
ros een keer met iets een scheur in je uitlaat ofzow, dan moet je een nieuwe kopre en met een groter 8erwiel rijdt hij ook harder
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]
Saknet 12-9-01?15:52 Print reply

Posts: 10355
haal een sproeier 70 en een 75, kijk waar hij het beste mee rijd, en houd die erin

als ie de 60 haalde, was dat dan in zn 4 op top? zoja trekte hij dan hard door in zn 4? zonee, dan kan je mschien eens nieuwe zuigerveren gaan halen of een 50cc hoge druk cilinder kop proberen

suc6..

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-8-2009 om 3:14 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
MBBBBBB 12-9-01?16:00 Print reply
Posts: 2340
Normaal kan een imi wel in de 85 lopen hoor!
Je standaard bocht knijpt hem wel HEEL erg dus dat scheelt ook als je er een snelle bocht opzet.
Carbarateur kan wel.
Je luchtslangen zijn goed.
Maar je ontsteking helemaal op zijn vroegst wil niet meteen zeggen dat hij dan het beste loopt hoor! Daar moet je wat mee gaan proberen wat het beste loopt.
En voor de rest zal je hem dus wel niet al te goed afgesteld hebben.

Mijn advies : gooi er eerst een snellere bocht onder ( sla je oude kapot ) en begin dan met goed afstellen. Dan loopt het wel lekker.

Die van mij loopt ook 85 met een imi 50, 12 mm. carb, snelle bocht, jamarcol demper.
Dus jou moet dat ook wel lukken, veel succes
 
Blukaap 12-9-01?16:36 Print reply

Posts: 10006
Ok, bedankt
Dat ik een snellere bocht nodig heb, snap ik, dat komt ook wel (geldgebrek, ik weet dat ze maar 50 piek zijn, maar nog).
Hogedrukkop zit er volgens mij al op.
En ik zal er idd eens een kleinere sproeier inzetten, maar dan moet ik eerst beter zijn.
Ik kan er alleen niet bij dat dat ding nog niet eens de 40 haalt.

En toen ie 60 reed, trok ie in z'n 4 best goed, vond ik dan .
 
Bastila is lief
MBBBBBB 12-9-01?16:48 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: Harries?


Ik kan er alleen niet bij dat dat ding nog niet eens de 40 haalt.




Als je ontsteking verkeerd staat kan hij daardoor heel kut lopen, maar dan klopt het niet dat hij toen hij 60 liep wel doortrok.
Het zal alles wel bijelkaar zijn, ontsteking-sproeier-bocht-tandwiel-etc
Alle kleine beetjes helpen Alleen dan nu dus in de verkeerde zin van het woord
 
SpeedYveS 12-9-01?17:19 Print reply
Posts: 1644
welke bocht heb je? standaard of standaard snel? als je standaard heb (welke erg zeldzaam is) dan kan hij echt niet harder dan 60 en dat is nog niet echt makkelijk af te stellen ook, hou die pijp dan als begrenzer, als je die er onder hang, loopt hij dan meteen weer 55 als je ooit us rollenbank zie ofzo
 
-Michiel RS- 12-9-01?18:27 Print reply
Posts: 2803
jah ik denk ook dat je een standaard(zeldzame) bocht hebt.
Met standaard bocht moet je er ongveer een 65 of 70 sproeier indoen, anders loopt hij heel traag.

Met een snelle standaard bocht zou ik er niet een te kleine sproeier indoen, das slecht voor je imi cilinder, met deze bocht is 75 a 80 een goede sproeiermaat.
 
Blukaap 12-9-01?19:23 Print reply

Posts: 10006
Het is een Honda HM16-7, met een vrij smalle doorlaat van uitlaatpoort tot het bredere deel.
En er zit een schot in aan het uiteinde (lange schroevendraaier erin gestoken, die tikte tegen een schot op het moment dat ie weer smaller wordt, op weg naar de demper).
En ik vermoed dat de afstelling+sproeier gewoon kut staan, maar ik kan het niet echt testen.
Weet iemand een goede manier om je luchtschroef af te stellen?

[This message is edited by Harries on 12-9-01 19:26]
 
Bastila is lief
SpeedYveS 12-9-01?19:31 Print reply
Posts: 1644
die bestaat niet. standaard is 2,5 slag uit. maar je sproeier doet het werk, luchtschoef is alleen een fijn afstelling, bv een sproeier 80 word iets van 81-82 als je lucht schroef verder in staat, zo kan je het ongeveel wel zien.
 
Blukaap 12-9-01?19:49 Print reply

Posts: 10006
Ok, dan zal ik eens een 76 erin gaan zetten als ik weer beter ben (kan ik m'n 70 ruilen, want daar reed ie niet goed mee, stilvallen als ik veel gas gaf).

ow ja, waar heeft de gasnaald allemaal invloed op, die staat nu max omhoog?
(ik ben niet zo'n kei in het afstellen, dus vraag ik het maar aan jullie)

[This message is edited by Harries on 12-9-01 19:52]
 
Bastila is lief
erik1 13-9-01?15:43 Print reply
Posts: 25
he kerel waar kom je vandaan, kan er misschien wel ff iemand naar je toe komen, lijkt het mij allemaal veel makkelijker uit te leggen.
 
Blukaap 13-9-01?18:35 Print reply

Posts: 10006
Geldrop (bij eindhoven), maar ik denk niet dat het zo zal helpen, ik weet wel waar alles zit enzo, maar ik weet niet precies wat voor instellingen je moet gebruiken om het ding goed te laten lopen.
Dus vraag ik hier om suggesties en globale afstellingen, dan kan ik daar mee verder werken.
 
Bastila is lief
gran turismo 13-9-01?18:40 Print reply
Posts: 735
Ik denk dat je ff naar [URL[t]]http://www.dvs.nl/~honda/[/t]Honda_nl[/URL] moet gaan, die site heb ik ook gebruikt toen ik mijn carb voor het eerst ging afstellen, en dat is aardig goed gelukt.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Blukaap 13-9-01?18:52 Print reply

Posts: 10006
je bedoelt www.dsv.nl/~honda ipv www.dvs.nl/~honda denk ik zo
Maar daar zal ik nog maar eens kijken ja.
 
Bastila is lief

Dit topic is 1626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved