Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rot inbusjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1114 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15396 - Rot inbusjes
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 3-2-2004 19:27 Print reply

Posts: 2339
dan ligt het aan je boren

OF maar das al een paar keer gezegt, je boormachine draait de verkeerde kant op.. maar dat zou wel ongelovelijk dom zijn
 
PRO TUNING 3-2-2004 19:31 Print reply

Posts: 4000
Pak een steenboor en slijp die op 118 graden, hiermee boor je in de hardste materialen
 
NSR JunK 3-2-2004 19:33 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Pak een steenboor en slijp die op 118 graden, hiermee boor je in de hardste materialen


right

steenboor is veel te zacht voor metaal.. miss kant wel maar dan ist een wegwerp boor
 
De Schout 3-2-2004 19:37 Print reply
Posts: 5326
een beetje steenboor is ingezet met hardmetaal, dus veel beter dan een gewone staal boor als tie ook geslepen is voor metaal.
 
tune tweak fiddle bang bummer
PRO TUNING 3-2-2004 19:38 Print reply

Posts: 4000
Op een steenboor zitten Widia stroken en die zijn zeer hard, alleen je moet de boor slijpen als een metaalboor. Heb er als gehard stalen bouten mee uitgeboord waar een titanium boor verbrand
 
KaWaReZ 3-2-2004 19:39 Print reply

Posts: 20582
ligt het aan mij of is inbus meestal hardstaal ??
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
PRO TUNING 3-2-2004 19:45 Print reply

Posts: 4000
Je kunt inbusbouten in verschillende kwaliteiten krijgen van nylon - aluminium - titanium - RVS en staal. En in staal met een trekkracht oplopend van 4.6 tot 12.9.
En als er nu een bout inzit van 12.9 is dit echt een goed stuk staal waar je niet makkelijk inboort.
 
De Schout 3-2-2004 19:46 Print reply
Posts: 5326
inbussen hebben vaak een trekstrerkte van 10. zoveel terwijl de meeste normale bouten een treksterkte van 8.8 hebben.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Blorn 3-2-2004 19:46 Print reply

Posts: 13825
Standaard boutjes van de doehetzelfzaak zijn meestal 8.8
 
KaWaReZ 3-2-2004 19:49 Print reply

Posts: 20582
en ik trots op mezelf zijn dattik na 2 uur boren eindlijk door de inbus van mn voorvorkpoot heen was


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
mt5-rijder 3-2-2004 19:52 Print reply
Posts: 29
gewoon met water pomp tang en dan de griptandjes de goei kant op late wijze als je dan hard genoeg knijpt schiet hij niet los hoor :S

 
Blorn 3-2-2004 19:53 Print reply

Posts: 13825
Beunhaas, pak dan meteen een griptang.
 
Grischnakh 3-2-2004 19:58 Print reply

Posts: 1369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout

een beetje steenboor is ingezet met hardmetaal, dus veel beter dan een gewone staal boor als tie ook geslepen is voor metaal.


Gaat niet werken, met slijpen verander je alleen de wighoek, om goed te kunnen boren in staal moet je ook een goede vrijloophoek, spaanhoek, spiraalhoek en punthoek hebben.
 
Jolan 3-2-2004 20:38 Print reply
Posts: 119
Dus moet ik steenboren gaan proberen ofzo?..heb er igg genoeg. Verder tja...zal kijken naar andere boortjes. En idd was ook een keer een halve dag bezig om alleen de kop van een andere inbus eraf te boren. Maar dat was weer een andere soort. Dat doe ik dus nooit meer....:P

Dit bericht is ge-edit door Jolan op 3-2-2004 20:39
 
Life Is Hard And Then You Die
Nasic 3-2-2004 20:59 Print reply
Posts: 890
boutje die jolan wil verwijderen is van RVS

verder klopt het wat pro race zegt over het goed aanslijpen van een steenboor, alleen moet je hierbij ook goed kracht kunnen zetten, dan zou het perfect werken.

verder moet het normaal gewoon goed werken met hss boren, gewoon een scherp boortje nemen, redelijk wat kracht zetten, en niet te snel (te veel toeren maken). Dan moet ie er doorheen komen.
 
Ducati 900SS

Dit topic is 3477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved