Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Rot inbusjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1320 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15396 - Rot inbusjes
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 3475 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jolan 3-2-2004 14:18 Print topicpost
Posts: 119
Beste mensen....aangezien ik me voorvork wou reviceren omdat 1 poot overleden was moest me voorvork eruit. Naja dat is opzich niet zo'n probleem. Alleen zitten er 2 rot inbusjes die me spatbod nog op z'n plek houden. Aangezien de vorige eigenaar best wel een kluns is, zijn die dus mooi rond. Ik heb al liters wd-40 en andere sprayen erop los gelaten. Gleufje erin gedremeld en geprobeerd met een schroevendraaier maar het mocht niet baten, het zit gewoon te vast...Ook kan ik niet al te hard gaan beunen, aangezien ik me kap niet wil beschadigen. Ben een beetje hopeloos aan het worden want als ik de kop eraf dremel ( wat al riscovol is ivm het beschadigen van de kap )zit dat stuk schroevdraad er nog lekker vast in, en dat wil ik ook niet hebben..Alle hulp is welkom




Dit bericht is ge-edit door Jolan op 3-2-2004 14:19
 
Life Is Hard And Then You Die

Tsxdude AKU MicheL 3-2-2004 15:06 Print reply

Posts: 10676
Wat ik dan altijd doe, is idd gleuvje maken in de bout zodat je het met een schroevendraaier los kan maken...
Wil dat nog niet, dan moet je dit es proberen.

Een grote dikke schoevendraaier pakken en dan de vookant van de punt recht maken zodat er een even lang stukje recht matriaal onstaat..


Maar dat die punt aan de voorkant dus een recht stukje onstaat en dan hem aan de zijkant erin steken en dan heel hard naar boven dieuwen..

Hoop dat je het snapt, heeft by mij vaak gewerkt..

Dit bericht is ge-edit door Tsxdude AKU MicheL op 3-2-2004 15:07
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
CraftyVirus 3-2-2004 15:08 Print reply
Posts: 1530
met gewone schroeven boor ik ze altijd uit. Boortje nemen wat even groot is, beschadig je je kap ook niet..
 
WOOJOOOO
POM 3-2-2004 15:10 Print reply

Posts: 757
zo'n omgekeerde tapset bij praxis kopen om schroever eruit te halen kost 4 euro
 
kpotappel86 3-2-2004 15:13 Print reply

Posts: 2679
wat je ook nog kan proberen
is met een lasbeiteltje er een groefje in tikken en dan los tikken proberen

volgensm ij bedoelt Tsxdude AKU MicheL hij dit ook toch.... ???
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
CraftyVirus 3-2-2004 15:14 Print reply
Posts: 1530
laat er een andere scroef/schroefkop op lassen..
 
WOOJOOOO
flo 3-2-2004 15:16 Print reply

Posts: 3570
dat heb ik ook een keer gehad, en toen had ik hem met een hele grote griptang losgekregen
 
Erik_N 3-2-2004 15:26 Print reply

Posts: 5360
Wat eerder genoemd is; gewoon met linkse tap, draai je hem er wsl zo uit

 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Jolan 3-2-2004 15:30 Print reply
Posts: 119
zoals je ziet heb je totaal geen grip met grip, waterpomp tang etc...Met de beitel heb ik net een half uur lopen rammen om te proberen hem los te tikken, in de hoop dat die los ging. Maar nee dus. Wel 1 kleine kras erbij Btw dat uitboren is toch gewoon boortje pakken met dezelde diameter als de bout. En dan door de hele bout heen? Neem aan dat dan eerst de kop eraf vliegt....en dan gewoon doorboren? Tapsetje ga ik zo halen. En met de linkse tap kan iemand uitleggen hoe het precies werkt. Want ik heb er nog nooit eerder mee gewerkt. Alvast bedankt

Dit bericht is ge-edit door Jolan op 3-2-2004 15:31
 
Life Is Hard And Then You Die
CraftyVirus 3-2-2004 15:31 Print reply
Posts: 1530
klopt over dat uitboren,maar probeer eerst zown tapsetje
 
WOOJOOOO
Abarth-500 3-2-2004 15:43 Print reply

Posts: 1532
Uitboren kun je ook met een heel klein boortje doen, zo beschadig je het schroefdraad ook niet. Gewoon in het midden boren, als je geluk hebt is de spanning er dan al af en kun je hem er met een tank zo uitdraaien. Zoniet dan boor je gewoon todat het boutje in stukjes erin zit en kun je de stukjes erzo uitvissen
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Neonlampje 3-2-2004 15:44 Print reply

Posts: 14825
tapset? wat doen jullie raar..
gewoon de kop er fftjes af boren.. dan kun je vaak zo met de hand de rest van je overgebleven tap verwijderen.
 
de_koen 3-2-2004 16:17 Print reply

Posts: 5595
linkse tap is niet alles, boutje zet er nml van uit, en als die tap afbreekt dan werkt uitboren ook niet meer.


gleufje zagen en schroevendraaier werkt niet ? ook niet als je griptang op de schroevendraaier zet en dan mee draait ?

Heet stoken aan de achterkant een optie ?

M6 moer op vast lassen, ferme tik geven en proberen los te draaien ?

anders zou ik gewoon de kop eraf boren.


Hiermee kan je wel even voort lijkt me



Dit bericht is ge-edit door de_koen op 3-2-2004 16:18
 
Honda 5-Bak te koop
Jolan 3-2-2004 16:37 Print reply
Posts: 119
Heb een tap setje gehaald Alleen dat uitboren duurt mega lang. Heb net nieuwe metaal boortjes en het duurt nog een kwartier voordat je een putje hebt . En ik probeer eerst wel te tappen. Alleen dat boren duurt mega lang...

Dit bericht is ge-edit door Jolan op 3-2-2004 16:38
 
Life Is Hard And Then You Die
NSR JunK 3-2-2004 16:39 Print reply

Posts: 2339
daar kom ik weer met mn torxen

jullie willen het echt op de moeilijkste manieren doen he oke mijn manier. werkt geheid en je bent binnen 1minuut!! klaar..

[img]http://members.lycos.nl/nsrjunk/dop1.jpg [/img]

die zijn dus torx bitjes. dingen zaten bij mij bij mn ratelset. als ik een ronde imbus/kruiskop heb pak ik zon torx (de gene die net wat groter is dan de schroef/imbus) en een hamer en ram k um er een stuk in en draai je um er zo uit.. nog geen minuut werk
 
MTX 80 RII H 3-2-2004 16:42 Print reply
Posts: 336
als dat boren zo lang duurt is hij waarschijnlijk zo bot als een gemiddelde brievenopener. Kun je beter nieuw boortje halen, ben je er met 10 sec doorheen.
 
It's a multiple-station rotation installation

Dit topic is 3475 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved