Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - NSR Scooterkiller ombouw project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1241 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #15388 - NSR Scooterkiller ombouw project
Pagina 1 van 22
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 20, 21, 22Volgende pagina >
Dit topic is 28407 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

scooterkiller 2-2-2004 23:22 Print topicpost

Posts: 2987
Het leek me wel leuk om hier even een topic over te open met hoe en wat er allemaal gaande is en gaat met mn NSR.

Om me te beginnen zo staat ze er nu bij, lelijk he , maar daar gaat het nu ook nog even niet om dat komt later.


Ik heb haar gekocht voor 250 euro een half jaar geleden en met flink wat schade dus het valt nog wel mee.

Toen ik haar eenmaal in mijn bezit had heb ik meteen verandert :
-50cc 4bak blok met 70cc en homoet pijp vervangen voor 80cc blok waarvan de spoelkanalen en de rest zijn aangepast naar de nieuwe cilinder.
-98cc Malossi (getuned) en 6kleps Malossi membraam, 20mm carburateur met MBX pijp gemonteerd.
-Remmen en electronica technies in orde gemaakt
-Me de ..... geschuurd en gepolyesterd
-In de eerste grondlaag gezet van de 3 a 4

Dit beviel me dus niet kwa prestaties, nu heb ik dus verandert :
-20mm Mikuni voor 26mm Mikuni carburateur
-MBX pijp verandert voor Techno
-powerbox geplaatst
-Twin Air in een gemodificeerd ori filter box gebouwd
-Iridium bougie geplaatst
-CDI vervangen voor 1 die 1000 toeren hoger draaid
-Onsteking vergroegd en bijgeveild
-Snelgas gemonteerd

Dit setje rijd dus al stukken beter kheb nu een top met de tandwielverhoudingen van :
-15/43 100+
-16/43 110+
-17/43 120+
En dat gaat met een noodgang, mn helm waait bijna van mn kop als ik boven het ruitje uit kom

Wat ik binnenkort nog ga veranderen is :
-32mm carburateur plaatsen
-32mm spruitstuk, wordt op dit moment gedraaid en gehardsoldeerd voor de carburateur
-Bridgestone motorbanden
-Uiterlijk in orde maken (spuiten alla Subaru impreza stijl)
-HPI onsteking plaatsen
-DPR of opmaat uitlaat plaatsen
-Fireblade zweefschijf voor plaatsen
-Schrijfrem achter plaatsen
-Hogedruk kop met Oring plaatsen
en nog wel wat dingen.

Dit topic hou ik up to date zogauw er weer nieuwe speeltjes gemonteerd en verandert zijn

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 3-2-2004 0:00
 
BIERTJUH!!!!!!!!

bart de schakelgek 2-2-2004 23:25 Print reply

Posts: 5987
word wel vet, ik verlies het van jou
maar is het niet beter om een mbx cilinder te pakken en die uit te boren tot 53 of 55 of zo, en die te tunen?

laat horen welke nieuwe dingen er komen, btw met 17/43, trekt ie dan nog wel?
 
Limburger
scooterkiller 2-2-2004 23:27 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

word wel vet, ik verlies het van jou
maar is het niet beter om een mbx cilinder te pakken en die uit te boren tot 53 of 55 of zo, en die te tunen?

laat horen welke nieuwe dingen er komen, btw met 17/43, trekt ie dan nog wel?


Yep dan trekt ze nogsteeds goed het voorwieltje komt makkelijk los, alleen de top met windkracht 10 tegen zoals dit weekend heeft ze wat moeite mee
 
BIERTJUH!!!!!!!!
KaWaReZ 2-2-2004 23:27 Print reply

Posts: 20582
leuke benamingen van onderdelen

maarreh... met 17 voor.. trek je dan wel redelijk weg??

Edit... lama... ben weer veeeelstetraaaaag...

en met mn gedachten erges anders

Dit bericht is ge-edit door KaWaReZ [Rezek] op 2-2-2004 23:28
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Joscross 2-2-2004 23:31 Print reply

Posts: 12501
Hijs fijn (of zij)

Wat is een iridium bougie precies?
 
kpotappel86 2-2-2004 23:32 Print reply

Posts: 2679
Waarom heb je cdi die minder toeren draait...
en bouw eens een digi teller erop anders das nauwkeurig...
kun je het achterwiel van een ns1 er niet inzetten pas maken voor het remsysteem is maar een tip
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
KaWaReZ 2-2-2004 23:33 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Hijs fijn (of zij)

Wat is een iridium bougie precies?


die geeft rooie malossi bougievonkjes
--
zal wss betere bougie zijn
(for race ofsow )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Erik_N 2-2-2004 23:34 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

kun je het achterwiel van een ns1 er niet inzetten pas maken voor het remsysteem is maar een tip


Ziet er ook erg mooi uit
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
kpotappel86 2-2-2004 23:58 Print reply

Posts: 2679
nsi is ernstig bruut idd prachtige dingen
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
kpotappel86 3-2-2004 0:05 Print reply

Posts: 2679
maar waarom die laag toerige cdi dan ???
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
scooterkiller 3-2-2004 0:07 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

Waarom heb je cdi die minder toeren draait...
en bouw eens een digi teller erop anders das nauwkeurig...
kun je het achterwiel van een ns1 er niet inzetten pas maken voor het remsysteem is maar een tip


Mja ik moet zeggen dat ik NSR velgen mooier vind dus ik laat liever een Aluminium bus draaien die ik in de remnaaf plaats en vastzet om daarop een schijf te monteren
 
BIERTJUH!!!!!!!!
KaWaReZ 3-2-2004 0:08 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

maar waarom die laag toerige cdi dan ???


CDI vervangen voor 1 die 1000 toeren hoger draaid



 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
scooterkiller 3-2-2004 0:10 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

maar waarom die laag toerige cdi dan ???


Waar heb je het over???

Kheb de CDI juist vervangen voor 1 die 1000 toeren hoger draaid, als later de HPI er op komt, komt er weer een andere CDI op, Honda CDItjes zijn niet perfect namelijk voor hoge toeren.
Ik zoek nog een Malossi CDI maar die zijn zeldzaam en woorden voornamelijk in de racerij gebruikt, maar geduld is een schone zaak

Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 3-2-2004 0:14
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Joscross 3-2-2004 0:12 Print reply

Posts: 12501
Er was zon duitse site die ze had
weet alleen ff het adres niet meer :#
 
scooterkiller 3-2-2004 0:15 Print reply

Posts: 2987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Er was zon duitse site die ze had
weet alleen ff het adres niet meer :#


Jammer
 
BIERTJUH!!!!!!!!
Joscross 3-2-2004 0:24 Print reply

Posts: 12501
argh ik heb me verrot gezoekt in de search
Maar er is vast wel nog wel iemand die site weet, is onlangs nog een topic over geweest, hadden ook turbo krukassen voor citta ofzo..
 

Dit topic is 28407 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 22
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 20, 21, 22Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved