Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 18mm spacer op 20mm keihin

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 681 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15383 - 18mm spacer op 20mm keihin
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 2-2-2004 20:45 Print topicpost

Posts: 4789
Een poosje geleden had ik besloten om een 20mm keihin op me bromm te zetten, de 18mm die er toen opzat moest eraf.

Ik kwam toen een plastic spacer tegen, die heb ik weggelaten omdat anders die 20mm niet paste.

Later ben ik er dus achtergekomen dat die spacer de hitte van je cil en spruitstuk weghoud van je carb en dus wel nodig is

dus ik heb em er weer tussen gestopt, maar nu rijd me bromm heel slecht

totaal GEEN gasreactie, verzuipt als ik opeens volgas doe, de onderste grens van me powerband is omhoog gegaan en het vermogen in lage toeren is nog minder (is al zo lekker veel met 50zeta)

Mijn vraag is dus, komt dit door die spacer, lijkt me logisch maar waardoor dan?

En natuurlijk wat kan ik er aan doen?

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Blorn 2-2-2004 21:02 Print reply

Posts: 13825
Valse lucht.. ?
 
de_koen 2-2-2004 21:03 Print reply

Posts: 5595
ding wel groter geveild/dremelt ?
 
Honda 5-Bak te koop
Joostvdw 2-2-2004 21:05 Print reply

Posts: 4789
geen valse lucht zover ik weet (koop binnenkort wel nieuwe pakkingen)

ding niet uitgeveild, maar maakt dat zo'n verschil, 20mm ipv 18mm

edit: typfout

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 2-2-2004 21:07
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Tsxdude AKU MicheL 2-2-2004 21:06 Print reply

Posts: 10676
Ja, komt de diameter nog wel overheen met de cabr? en zou iid valse lucht kunnen zijn...
Weet het bijna wel zeker want met die Te kleine diameter zou hij nog gewoon moeten lopen..
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Blukaap 2-2-2004 21:06 Print reply

Posts: 10008
Andere manier: 2 papieren pakkingen d'r tussen frotten.

Voor de rest, bjorn en koen zeggen slimme dingetjes, dat zeggen ze wel vaker, jah inderdaad.
 
Bastila is lief
Blorn 2-2-2004 21:07 Print reply

Posts: 13825

 
Joostvdw 2-2-2004 21:08 Print reply

Posts: 4789
er zitten nu wel gewoon pakkingen tussen, dus tussen carb en spacer en tussen spacer en spruitstuk

btw ik was vanmiddag aan het proberen af te stellen, maar de stationair schroef heeft gewoon geen nut kan alle kanten opdraaien gebeurt geen reet

zo ook de luchtstelschroef....
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
theredone51 2-2-2004 21:11 Print reply

Posts: 2506
maar je spacer is 18mm en je carb 20mm, vijl je spacer wat uit, altijd hendig, dan heeft je 20mm ten minste nut
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Joostvdw 2-2-2004 21:12 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

maar je spacer is 18mm en je carb 20mm, vijl je spacer wat uit, altijd hendig, dan heeft je 20mm ten minste nut


nou ik heb die extra 2mm niet echt nodig hoor op een 50cc

maar ik had niet verw8 dat 2mm verschil zo'n enorm verschil zou maken met rijgedrag

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
maarten112 2-2-2004 21:20 Print reply

Posts: 341
hey joost, hier pcies 't zelfde probleem. had eerst m'n 15carb erop, en nu een 20. alleen m'n isolator (spacer zoals jij 't noemt), is dus nog 15mm. Gewoon ff bij 50cc nieuwe besteld..kost je bijna nix (2,89 alsk me niet vergis, en ook meteen ff nieuwe pakkingen voor gekocht (ook 20mm pakkingen dus). denk dat jij dat ook ff moet doen

edit: mijn stationair schroef doet nu idd ook geen flikker.....heeft volgens mij te maken met die te kleine pakkingen+isolator, wss. valse lucht ofzo wat aangezogen wordt?! Verder ook in m'n lage toeren heeel kut optrekken, pas rond de 5k begint die op gang te komen......

Dit bericht is ge-edit door maarten112 op 2-2-2004 21:21
 
een dag geen nieuwe benzine halen is een dag geld besparen............
Blorn 2-2-2004 21:21 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

er zitten nu wel gewoon pakkingen tussen, dus tussen carb en spacer en tussen spacer en spruitstuk

btw ik was vanmiddag aan het proberen af te stellen, maar de stationair schroef heeft gewoon geen nut kan alle kanten opdraaien gebeurt geen reet

zo ook de luchtstelschroef....
En nog niet aan valse lucht gedacht?
 
Joostvdw 2-2-2004 21:22 Print reply

Posts: 4789
ja ik snap nu wel dat et door die spacer komt (leek me logisch, das et enige wat ik had veranderd)

maar ik wilde et dus zker weten, weet ik nu, en ik wilde weten waardoor et precies kwam, door wervelingen oid....
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved