Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Fake-vastloper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #15377 - Fake-vastloper
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 3963 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

User 927 3-2-2004 17:30 Print reply

Posts: 6405
Goed, hier zijn de foto's









Dit zijn de eerste foto's geven een indruk van de schade, verslag van ut sleutelen komt zow. Band is niet lek, is alleen leeg

Goed, na bij Thijs aangekomen te zijn (Daar stond m'n brommer in de garage) en ff een rondje op z'n MH gereden te hebben hebben we ff foto's gemaakt van de situatie (Dank je Yuri, voor de camera )

Daarna ben ik maar begonnen. Eerst de bouten van ut 8erwiel los. Viel me op dat het wiel zodra je die bouten ook maar een klein stukje draaide, heen en weer zwabberde (de velg over de as). De bouten van de kettingspanners maar los gedraait en ut wiel ff geprobeert te verschuiven. Met een boel getrek en gesjor is het ding een beetje in positie gekomen (lees: Draaibaar geworden).

Nu het 2e probleem oplossen: De ketting zit tussen het tandwiel en de brug vast. Ketting moest maar ff los. Maar dat ding had besloten niet los te willen. Dus heb ik ff grof geweld gebruikt.



Waar ijzerzagen wel niet goed voor zijn (Beetje kut dak een gehard stalen ketting had, duurt lang)

Nadat de ketting verwijdert was, moest de remstang weer vast gemaakt worden (anders draait die trommel mee, tegen de brug aan -> wiel blokkeert)

Dus eerst die trommel maar in de goede positie gebeukt met een bako (verstelbare sleutel) en daarna met een veels te dun boutje de remstang enigzins vast gezet.

Resultaat: Het wiel draait, ketting is weg, remstang is gaar (teveel beuken is niet zo goed voor dat ding geloof ik) en brommer rolt weer.

Dus toen kon ik gezellig 1.5 uur naar huis lopen. Kheb GVD weer last van m'n rug (Haat met brommers lopen )

Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 3-2-2004 17:40
 
Tsxdude AKU MicheL 3-2-2004 17:51 Print reply

Posts: 10676
Beunhaas
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Aprilia-AF1 3-2-2004 17:55 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

Goed, hier zijn de foto's

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

Dit zijn de eerste foto's geven een indruk van de schade, verslag van ut sleutelen komt zow. Band is niet lek, is alleen leeg

Goed, na bij Thijs aangekomen te zijn (Daar stond m'n brommer in de garage) en ff een rondje op z'n MH gereden te hebben hebben we ff foto's gemaakt van de situatie (Dank je Yuri, voor de camera )

Daarna ben ik maar begonnen. Eerst de bouten van ut 8erwiel los. Viel me op dat het wiel zodra je die bouten ook maar een klein stukje draaide, heen en weer zwabberde (de velg over de as). De bouten van de kettingspanners maar los gedraait en ut wiel ff geprobeert te verschuiven. Met een boel getrek en gesjor is het ding een beetje in positie gekomen (lees: Draaibaar geworden).

Nu het 2e probleem oplossen: De ketting zit tussen het tandwiel en de brug vast. Ketting moest maar ff los. Maar dat ding had besloten niet los te willen. Dus heb ik ff grof geweld gebruikt.

afbeelding

Waar ijzerzagen wel niet goed voor zijn (Beetje kut dak een gehard stalen ketting had, duurt lang)

Nadat de ketting verwijdert was, moest de remstang weer vast gemaakt worden (anders draait die trommel mee, tegen de brug aan -> wiel blokkeert)

Dus eerst die trommel maar in de goede positie gebeukt met een bako (verstelbare sleutel) en daarna met een veels te dun boutje de remstang enigzins vast gezet.

Resultaat: Het wiel draait, ketting is weg, remstang is gaar (teveel beuken is niet zo goed voor dat ding geloof ik) en brommer rolt weer.

Dus toen kon ik gezellig 1.5 uur naar huis lopen. Kheb GVD weer last van m'n rug (Haat met brommers lopen )

Dit bericht is ge-edit door Razadull AKA Roald op 3-2-2004 17:40


Je had ook gewoon door kunnen duwen tot je ketting scheef gaat staan
Ff tusse bankschroef en is weer recht
 
Marcel.
LLLoonY 3-2-2004 18:07 Print reply
Posts: 382
Net hetzelfde als bij mij (ook een mt5 met zelfde achterbrug ed )
stond je ketting voordien niet erg slap ?
hij zal er gewoon afgelopen zijn
en ik kreeg mijn ketting er ook niet vantussen omdat die moertjes van mijn ketting in de weg zaten, maar als je je wiel ff naar achter draait, en van je voortandwiel haalt (dat je wat speling hebt)
dan kan je hem erwel vantussen trekken, hoef je niet te zagen

maar controleer je as ook maar eens, demijne was zo krom als een banaan...

 
- keep on shifting -
User 927 3-2-2004 18:26 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LLLoonY

Net hetzelfde als bij mij (ook een mt5 met zelfde achterbrug ed )
stond je ketting voordien niet erg slap ?
hij zal er gewoon afgelopen zijn
en ik kreeg mijn ketting er ook niet vantussen omdat die moertjes van mijn ketting in de weg zaten, maar als je je wiel ff naar achter draait, en van je voortandwiel haalt (dat je wat speling hebt)
dan kan je hem erwel vantussen trekken, hoef je niet te zagen

maar controleer je as ook maar eens, demijne was zo krom als een banaan...



ja dat wiel heen en weer draaien ging dus niet zo lekker, zat nogal vast.

En ketting was toch vrij oud (wel goed gesmeerd nog, kheb m'n poten nog zwart )
 

Dit topic is 3963 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved