Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - heeft andere carb nut?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 843 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15332 - heeft andere carb nut?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1084 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RKR 1-2-2004 17:21 Print topicpost

Posts: 154
hey, heeft een andere carb zin op me ori 50 cc cilinder met onbegrensde uitlaat van een Rieju RR? ik d8 aan een 16 of 17,5 mm carb... maar wil wel ff weten of je nog een beej winst hebt. Thnx!
 
Kawsaki KX 125, Tuned To Tha Max!

Mono-Nut! 1-2-2004 17:39 Print reply

Posts: 623
Als je ik jou was zou ik een snelle uitlaat nemen. Daar heb je een stuk meer aan en een leuke sound natuurlijk
 
RKR 1-2-2004 17:43 Print reply

Posts: 154
nah das te duur en die uitlaat is wel snel zat zow
 
Kawsaki KX 125, Tuned To Tha Max!
Mono-Nut! 1-2-2004 17:45 Print reply

Posts: 623
K vind het een beetje de omgekeerde volgorde. Als ik ga opvoeren is het eerste wat ik vervang mn uitlaat daarna carburateur en dan cilinder of alles tegelijk. Maar door die carburateur zal die wel wat harder lopen neem ik aan.
 
master of disaster_rs50 1-2-2004 17:47 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen5

K vind het een beetje de omgekeerde volgorde. Als ik ga opvoeren is het eerste wat ik vervang mn uitlaat daarna carburateur en dan cilinder of alles tegelijk. Maar door die carburateur zal die wel wat harder lopen neem ik aan.

neej,met grotere carb rijd ie (bijna) nix harder.
Met een std uitlaat zal ie wel ff lekkerder op trekken.
is altij wel fin, zeker met de wind van afgelopen dagen
 
lalalalalala i can't hear you
rrt_racer 1-2-2004 17:48 Print reply
Posts: 86
ik heb zelf een mtxsh en ik ben van 12 mm naar 18mm gegaan en dat is een hele verbetering kwa top niet echt maar kwa trekkracht cker wel

 
RKR 1-2-2004 17:48 Print reply

Posts: 154
ye bdankt...en welke kank dan 't beste nemen? hoeveel mm...16 of 17,5 ofsow?

 
Kawsaki KX 125, Tuned To Tha Max!
Mono-Nut! 1-2-2004 17:50 Print reply

Posts: 623
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rrt_racer

ik heb zelf een mtxsh en ik ben van 12 mm naar 18mm gegaan en dat is een hele verbetering kwa top niet echt maar kwa trekkracht cker wel



En wat heb je voor cilinder?
 
master of disaster_rs50 1-2-2004 17:53 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tachi

ye bdankt...en welke kank dan 't beste nemen? hoeveel mm...16 of 17,5 ofsow?


moet je zelf weten, volges mij past er bij geeneens 17,5 op want dat is met kabelchoke
Maar als je van plan bent altijd met 50cc+ onbegrensde uitlaat te rijden, zou ik mooi een 16mm nemen, en als het kan die 17 of eventueel een 18.
ohjah neit vergeten ook een groter spruitstuk te kopen
 
lalalalalala i can't hear you
RKR 1-2-2004 17:55 Print reply

Posts: 154
ik heb kabelchoke...en een 17,5 mm carb past op me ori spruitstuk (geprobeerd), kank die dan doen? of is 16 mm betur?
btw...ik heb dan geen powerfilter nodig tog?
 
Kawsaki KX 125, Tuned To Tha Max!
Martin mt5 knol 1-2-2004 18:41 Print reply

Posts: 2211
filter maakt nie uit, de slang wel alsie orri is. Ik weet niet hoe het zit, maar past ie erop, maar sluit alles dan ook wel goed aan, nie dat ie te klein gat heeft.. Snaptie
 
brommerforum stinkt
master of disaster_rs50 1-2-2004 19:47 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tachi

ik heb kabelchoke...en een 17,5 mm carb past op me ori spruitstuk (geprobeerd), kank die dan doen? of is 16 mm betur?
btw...ik heb dan geen powerfilter nodig tog?

powerfilter is niet noodzakelijk,
maareh je spruitstuk moet eeen evnegrote doorlaat hebben als je carburateur!
dus als jij een 18mm carb. koopt, dan moet je spruitstuk ook een doorlaat hebben van 18mm.
Maareh als die 17,5mm zeker weten past,dan zou ik die lekker nemen, hij is vrij goedkoop, is kwaliteit en is wel lekker makkelijk af te stellen.
Ik neem aan dat je weet hoe je een nieuwe carburateur moet afstellen ?
zo nee, dan hoop ik dat je een klein beetje handig bent, en dan kan je het zelf met behulp van de FAQ op dit forum
ben niet echt handig, dan moet je hem door een vriend of kennis die er verstand van heeft laten afstellen of je gaat de bromhoer 60euro lappen
 
lalalalalala i can't hear you
RKR 3-2-2004 19:38 Print reply

Posts: 154
nah dat afstellen lukt me wel, maar ik kan duz gwoon die 17,5 erop gooien? Het maakt dan niej uit dat het gwoon het ori spruitstuk is? En loopt iig betur (trekt ie sneller ofsow)?
 
Kawsaki KX 125, Tuned To Tha Max!
bereheer 3-2-2004 19:42 Print reply

Posts: 1901
't scheelt vooral in optrekken
 
bloaze manne, meej diene woage!
RKR 4-2-2004 10:29 Print reply

Posts: 154
Met zo'n 17,5 mm carb kank tog oowk grotere twv proberen?
 
Kawsaki KX 125, Tuned To Tha Max!
-jaZper- 4-2-2004 11:02 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tachi

Met zo'n 17,5 mm carb kank tog oowk grotere twv proberen?


ja meestal wel ja, grotere carb is wel fijner, ik ga proberen een 24mm carb onder mijn 50cc te leggen.
klinkt wel wel leuk verder is de sound heerlijk en optrekken gaat ook wel een stuk harder

ik heb btw nog een grafiekje gemaakt om je het verschil te laten zien tussen een 12mm en een 17,5mm carb

edit: maar die komt vanmiddag wel

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 4-2-2004 11:03
 
groene motoren gaan harder

Dit topic is 1084 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved