Een auto gaat bij een hoger toerenal de onsteking vervroegen. Hoe zit dat pesies bij een brommer want ik ben es met een afstel lamp bezig geweest en nu blijkt dat mijn onsteking bij een bepaald toetrental gaat verlaten. Ik heb trouwens zon sparcon univeriele contact punt vervanger op m,n dt zitte. Ik ben er me bezig geweest want ik nog alvaak last dat de brommer achter uit ging draaien.
bij de nieuwere brommers regelt de cdi t volgens mij.
mijn buurman had een keer een vaag verhaal dat hij vervroegt bij een bepaalt toerenaantal doordat er een vacumpompje in zou zitte mar dat vind ik mar een beetje vaag verhaal
Maar wrm word de onsteking eigelijk verlaat. Want bij een hoger toerental ben je toch minder tijd om de verbranding op gang te brengen en te verbranden ofnie??? dan lijkt me just dat je moet vervroegen bij 7000 toeren ongeveer.
..Dus zelf al is je uitlaat niet goed berekend voor jouw brommer, dan is het alsnog beter om te verlaten bij hogere toeren, zodat de uitlaat in ieder geval heter wordt, en de geluidsgolf zich dus sneller voortplant?