Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2-Kleps Membraam ---> 4-Kleps Membraam

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 489 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15299 - 2-Kleps Membraam ---> 4-Kleps Membr...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7072 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 31-1-2004 18:27 Print reply
Posts: 4326
meer kleppen zorgt voor meer gespreid vermogen, volgens mij.
Vet opgefokte scootertjes rijden idd allemaal met een 2 kleps membraan (waarbij 1 klep zo groot is als die 2 kleppen samen van het plaatje van Blorn).
 
Tsxdude AKU MicheL 31-1-2004 18:30 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

hmm naja ik heb 2 gasten in me msn staan die vrij opfokte scooters hebben en ze beweren allebij dat die grote 2 kleps een snellere gasreactie heeft


haaha jah je kent dat soort mensen..
4kleps heeft minder weerstand om hetzelfde massa mengsel binnen te laten..
Dus by een bepaald hoeveelheid mensgel door 2 kleppen moeten worden heen gezogen, of je hebt 4kleppen weetje natuurlijk wel wat sneller gaat..

En wat hebben die scootergasjes voor mening voor hun uppergetunedepleebakken dan?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Marco Brouwer 31-1-2004 18:31 Print reply

Posts: 126
Mij is altijd verteld dat een 2-kleps membraam sneller is, omdat de kleppen verder open kunnen, het reageert daarom ook sneller op het gas.
 
Hans F 31-1-2004 18:31 Print reply
Posts: 4326


2 kleps

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 31-1-2004 18:32
 
master of disaster_rs50 31-1-2004 18:34 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marco Brouwer

Mij is altijd verteld dat een 2-kleps membraam sneller is, omdat de kleppen verder open kunnen, het reageert daarom ook sneller op het gas.

verder open maakt geen ruk uit.
ik heb me kleppen min of meer zelf berekent met behulp van dit forum, en ik kan je vertellen dat ik de reed-stops ong. 2 millimter naar binnen moest buigen.
en dan rijd een stuk beter.
dus het zeker niet :hoe verder open hoe beter
 
lalalalalala i can't hear you
Joscross 31-1-2004 18:34 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]


En wat hebben die scootergasjes voor mening voor hun uppergetunedepleebakken dan?

Dat het minder weerstand heeft en zorgt voor een snellere gasreactie

Eentje van die gasten rijd mee aan scooter races en tuned hier alle lokal scooters dus ik denk zomaar dat ie niet uit ze nek loopt te zwammen

Bovendien waarom zouden er anders mhr 2 kleps membramen zijn?

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 31-1-2004 18:34
 
Blorn 31-1-2004 18:34 Print reply

Posts: 13825
Ok, gespreid vermogen zou kunnen maar lijkt me vrij stug als je zelfde oppervlakte hebt.

Marco: 2 kleps op een MT is aan 1 kant dicht, en zitten de 2 kleppen allebei aan dezelfde kant (iig wel bij het membraan waarmee ik getest heb).
 
Hans F 31-1-2004 18:36 Print reply
Posts: 4326
2 kleps mt membraan is gewoon prut, direct weggooien.
 
master of disaster_rs50 31-1-2004 18:37 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Dat het minder weerstand heeft en zorgt voor een snellere gasreactie

Eentje van die gasten rijd mee aan scooter races en tuned hier alle lokal scooters dus ik denk zomaar dat ie niet uit ze nek loopt te zwammen

Bovendien waarom zouden er anders mhr 2 kleps membramen zijn?


maar kijk:
als je kleppen net open gaan, en hij staat dus zeg maar 1a2mm open.
dan zou er bij een scooter door 2 kleppen minder doorheen gaan, dan bij mijn 4 klepper , of zie ik dat nou verkeerd ?

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 31-1-2004 18:38

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 31-1-2004 18:38
 
lalalalalala i can't hear you
Tsxdude AKU MicheL 31-1-2004 18:38 Print reply

Posts: 10676
Er is tussen schakelbrommers en scooters een verschil tussen dikte van de kleppen en de oppervlaktje van de kleppen en het matriaal van de kleppen...

denk dat het daar allemaal omdraait....

 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Blorn 31-1-2004 19:00 Print reply

Posts: 13825
Waarom zou dat anders zijn dan bij andere 2t machines?
 
Joscross 31-1-2004 19:27 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

[...]

maar kijk:
als je kleppen net open gaan, en hij staat dus zeg maar 1a2mm open.
dan zou er bij een scooter door 2 kleppen minder doorheen gaan, dan bij mijn 4 klepper , of zie ik dat nou verkeerd ?

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 31-1-2004 18:38

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 31-1-2004 18:38


Als de oppervlakte van die 2 kleppen nou evengroot of zelfs groter zijn zijn omdat er geen spijl tussen zit, dan gaat er toch juist evenveel/meer doorheen?
 
Pingu 31-1-2004 19:40 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Dat het minder weerstand heeft en zorgt voor een snellere gasreactie

Eentje van die gasten rijd mee aan scooter races en tuned hier alle lokal scooters dus ik denk zomaar dat ie niet uit ze nek loopt te zwammen

Bovendien waarom zouden er anders mhr 2 kleps membramen zijn?

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 31-1-2004 18:34

Waarom gebruikt bijna iedereen met een opgefokte scooter gewoon een ori aangepast membraan? scheit aan wat malossi maakt...

 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Saknet 31-1-2004 19:45 Print reply

Posts: 10355
omdat dat meestal sjonnies zijn die enkel denken dat ze hard gaan omdat hun tellertje dat zegt

helaas teveel van ontmoet
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Joscross 31-1-2004 19:48 Print reply

Posts: 12501
ff voor de duidelijkheid ik had over een circuit scooter he, geen standaart aerox met terugloop uitlaatje..
 

Dit topic is 7072 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved