Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nieuwe cilinder+carb eronder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1061 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15255 - nieuwe cilinder+carb eronder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1074 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tyz 29-1-2004 23:21 Print topicpost
Posts: 131
hee kga zondag nieuwe 50cc cilinder+snel zuiger en een 15mmcarb erop zetten... voor het eerst
iemand uitleg, dingen die ik egt absoluut NIET moet doen of andere handige tips of wat je zelf eerste keer fout deed ofzo.. heb maar 1 brommertje dus wil em heel houden:P
me oude 50cc moet eraf en 12mm bing ook.. het is trouwens een puch maxi

aub post hier lekker veel
 

wipe-out 29-1-2004 23:30 Print reply

Posts: 7672
van te voren even een algemene handleiding doornemen over hoe je een cilinder moet vervangen.
dan gewoon rustig werken, en geen lomp geweld gebruiken. als iets niet goed past zul je wel iets verkeerd hebben zitten, alles moet redelijk soepel gaan.
 
tyz 29-1-2004 23:32 Print reply
Posts: 131
ja ik zit nu bij puchmaxi.nl te lezen
als ik nog opeens in de problemen kom ofzo zonda zal ik wel ff wat posten hier hopelijk dat er iemand ff antword dan hehe
normale vertanding homoet 4p uitlaat 15mm carb 50ccsnel goed ingereden en getunde koppleing.. haalt dat de 70?:P
 
Supernova 29-1-2004 23:44 Print reply

Posts: 7654
Ja haal je makkelijk
vriend van me heeft ook puch alleen proma uitlaat verder alles standaard loopt 60,65 duss jij haalt dat heel makkelijk hoor
 
WP Car Customs
arie-de-arier 29-1-2004 23:52 Print reply

Posts: 10000
een standaard puch met proma gp die 65 loopt op welke teller.. en wel even op de zuigerveertjes letten en de zuiger een kleinbeetje invetten met 2 takt olie
 
Allah is beter
-jaZper- 30-1-2004 9:42 Print reply

Posts: 3841
zal wel tegen de 85 lopen, als je homoet nog goed is en een extra zwaar tandwieltje voor erop
ik heb nog wel ergens een compleet onderhouds en vervang boekje voor de pech maxi, zal de link vanmiddag eens opzoeken
 
groene motoren gaan harder
wipe-out 30-1-2004 11:45 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

een standaard puch met proma gp die 65 loopt op welke teller..

mijn standaard puch macho met bos uitlaat haalt dat ook.
 
Jop 30-1-2004 12:36 Print reply
Posts: 1290
ehm als je cilinder niet van je zuiger af wilt niet hard gaan trekken maar ff de kop van een hamer tussen de cilinder en de carter stoppen (let op dat ie niet tegen je zuiger aankomt) en dan je vliegwiel kapje eraf dan aan je vliegwiel draaien zodat je zuiger naar beneden komt.

verder als je de andere zuiger erin zet leg dan ff een doekje ofso rond de krukas zodat die kleine veertjes ofso die je pistonpen vasthouden er niet invallen en ja verder succes he

 
tyz 30-1-2004 15:28 Print reply
Posts: 131
ja had nog iemand in den haag gevonden die het waarschijnlijk voor me zou kunnen inbouwen.. zou mooi zijn want als ik nou deze zooi verneuk baal ik egt zo hard.. moet ik weer gaan fietsen .. dat is beswel hel als je om 8 uu rop school moet beginnen..
 
Tsxdude AKU MicheL 30-1-2004 15:34 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tyz

hee kga zondag nieuwe 50cc cilinder+snel zuiger en een 15mmcarb erop zetten... voor het eerst
iemand uitleg, dingen die ik egt absoluut NIET moet doen of andere handige tips of wat je zelf eerste keer fout deed ofzo.. heb maar 1 brommertje dus wil em heel houden:P
me oude 50cc moet eraf en 12mm bing ook.. het is trouwens een puch maxi

aub post hier lekker veel


Hmmm rustig alles bekijken, als je nog olieslangetjes op je cilinder hebt enz niet vergeten er weer op te doen...

Als je de cilinder eraf heb gehaald(gaat heel makkelijk) ff een doek in het carter stoppen>> lege gedeelte van het blok wat dan tevoorschijnkomt...
Dan je zuiger eraf, en oppassen dat je borgveertjes aan beide kanten niet wegspringen of in het carter vallen dus(vandaar die doek & en andere vuil of rotzooi)...
En dan kan je die pin er met een schroevendraaier er zo uittikken... En oppassen dat je naald lager heel blijft!! die zit onderje zuiger, als je je pin erdoorheen weg hebt en je zuiger kunt optillen komt je lager ook los die moet je niet laten vallen!!
Voorderest is het niets aan, beetje schroefjes en boutjes losmaken...

Niet vergeten nieuwe pakkingen overal tussen te doen en mss een bougiegraadje hoger te nemen..

Succes
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
tyz 30-1-2004 16:27 Print reply
Posts: 131
bedankt voor alle tips enzo moet wel lukken zo snap hoe het allemaal moet
 
tyz 30-1-2004 19:53 Print reply
Posts: 131
powerfilter zeker ook aan te raden?
er komt een 82 sproeier in de 15mmcarb dus
 
~RoNaLd~ 30-1-2004 20:44 Print reply
Posts: 1173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tyz

powerfilter zeker ook aan te raden?
er komt een 82 sproeier in de 15mmcarb dus


Powerfilter eerder af te raden. Of je moet een hele goede kopen maar je ori blijft het beste. Powerfilter geeft alleen vet geluid

Dit bericht is ge-edit door ~RoNaLd~ op 30-1-2004 20:46
 
tyz 30-1-2004 21:04 Print reply
Posts: 131
ooh.. ja voor het geluid hoef ik het niet te doen.. me homoet maakt al een zeer ve geluidje

maar maakt dat dan niet uit een 82 sproeier en gewoon me ori luchtfilter??

ze hadde et ook nog over meer olie erbij bij me mengsmering omdat 50cc snel meer toeren maakt...zit wel wat in.. maar is het egt nodig?

 
~RoNaLd~ 30-1-2004 21:04 Print reply
Posts: 1173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tyz

ooh.. ja voor het geluid hoef ik het niet te doen.. me homoet maakt al een zeer ve geluidje

maar maakt dat dan niet uit een 82 sproeier en gewoon me ori luchtfilter??

ze hadde et ook nog over meer olie erbij bij me mengsmering omdat 50cc snel meer toeren maakt...zit wel wat in.. maar is het egt nodig?



Is wel beter ja, meng je zelf of niet?
 
MWvdK 30-1-2004 21:06 Print reply

Posts: 2247
Je ori luchtfilter KAN te klein zijn... Maat van me had het ook (met 65 polini), hij heeft toen de doorgang vergroot, tussen die 2 gedeeltes zegmaar...
 

Dit topic is 1074 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved