Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - keerringen de oorzaak?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #15215 - keerringen de oorzaak?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marthin 28-1-2004 19:32 Print topicpost

Posts: 6164
ik heb een mtx met originele setup:

49,9cc cilinder (41mm zuiger erin)
70cc uitlaat
12mm caburateur
90er sproeier


Ik heb een half jaar ofzo met powerfilter gereden en toen was z'n top zo'n 70km/h

ik heb toen een nieuwe zuiger erin gekregen en kreeg het advies de originele luchtfilter er weer achter te doen.

In heb begin liep ie met originele luchtfilter 60km/h.

daarna is er ooit een keer een beetje te veel olie in het blok gekomen hier heb ik ongeveer 10km mee gereden.

maar nu rijd mijn brommer niet harder meer als 50km/h.

als ik nu mijn powerfilter er weer achter doe rijd ie 55km/h.

Er is dus iets niet goed.

mijn bougie is oranje/rood en ziet er heel stoffig uit.

stationair loopt ie ook goed.

Zouden de krukaskeeringen eruit kunnen zijn? of is er iets anders de oorzaak?




 

Pistonpen Paultje 28-1-2004 19:36 Print reply

Posts: 8678
Dat teveel olie is vooral kwalijk voor je versnellingsbak keerringen, niet zo zeer voor je krukaskeerringen (wel de rechter keerring, maar dan zou je bougie pik zwart zijn)

Je loopt wel wat arm denk ik. En slijtage is ook heel normaal...
 
Ed Honda CB50J 28-1-2004 19:41 Print reply

Posts: 4190
Als hij ERG rookt is er wat mis met de keeringen,
maar je had niet vermeld dat hij erger ROOKTE dus jij hebt DENK geen lekke keerringen
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Marthin 28-1-2004 19:46 Print reply

Posts: 6164
hij rookt eigenlijk best wel veel, als ik rij en ik kijk achterom zie ik gewoon een blauwe wazige rook achter me.

en ik tank brommix. 1:50


 
Pistonpen Paultje 28-1-2004 19:48 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Als hij ERG rookt is er wat mis met de keeringen,
maar je had niet vermeld dat hij erger ROOKTE dus jij hebt DENK geen lekke keerringen


Als je linkerkrukaskeerring lek is, dan rookt ie niet veel hoor. kickstarter/schakelpook/enz keerring lek is, dan rookt ie ook neit hoor...
 
Ed Honda CB50J 28-1-2004 19:54 Print reply

Posts: 4190
Verklaar dan waarom die WEL erg rookt!

Ik zeg, het is een lekke keering hier of taar

Zelf heb ik geen MT maar voor dat soort dingen is iedere brommer toch wel gelijk
Een brommer hoort GEEN spoor van blauwe wazige rook achter zich aan te hebben met 1:50
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
mt80 28-1-2004 19:55 Print reply

Posts: 2071
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Verklaar dan waarom die WEL erg rookt!

Ik zeg, het is een lekke keering hier of taar

Zelf heb ik geen MT maar voor dat soort dingen is iedere brommer toch wel gelijk
Een brommer hoort GEEN spoor van blauwe wazige rook achter zich aan te hebben met 1:50


misschien is hij gewoon niet goed afgesteld ofzo?
 
Ed Honda CB50J 28-1-2004 19:59 Print reply

Posts: 4190
Bougie is oranje/roob en ziet er ??stoffig?? uit.

Dat is dus gewoon bruin dus dat zit wel goed.

Lekke keerring
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Marthin 28-1-2004 19:59 Print reply

Posts: 6164
afstelling ligt het niet aan omdat ie goed stationair loopt.

en als ik het gas dicht doe zakt ie ook gelijk terug in de toeren.

en tpm op top is 8000

maar ik kon eerst gewoon met een 62er sproeier 70km/h halen maar als ik die er nu in doe loopt ie bijna helemaal niet meer.

met een 90er spoeier loopt ie redelijk.

en de zuiger/zuigerveren kunnen het niet wezen omdat er 1500km terug nog nieuw in is gekomen. (het is trouwens een zuiger met 1 veer)

 
Ed Honda CB50J 28-1-2004 20:01 Print reply

Posts: 4190
Check toch maar even voor de zekerheid

btw, geen valse lucht???
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Marthin 28-1-2004 20:04 Print reply

Posts: 6164
tja dat zou nog kunnen maar ik vermoed van niet omdat overal gewone pakkingen tussen met vloeibare pakking.
 
Mark Mtx 28-1-2004 20:05 Print reply
Posts: 564
door 1 zuigerveer minder compressie???

trekt ie wel door in de 4??
 
HONDA rulez
Marthin 28-1-2004 20:08 Print reply

Posts: 6164
heel langzaam trekt ie um door in z'n 4.

maar zo is die zuiger hoor, er kan maar 1 zuigerveer op.
 
Ed Honda CB50J 28-1-2004 20:09 Print reply

Posts: 4190
ok dan blijf ik voor de lekke keerring.

Nog een btw, luchtfilter niet verstopt
( zeg ook maar wat )
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

Dit topic is 450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved