Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 80 uitlaat op een 50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1284 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15213 - 80 uitlaat op een 50cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

flo 28-1-2004 18:34 Print topicpost

Posts: 3570
is het goed mogelijk om een 80 uitlaat op een 50cc te zetten???
of heeft hij dan teveel tegendruk ofzo???
groeten flo
 

Pistonpen Paultje 28-1-2004 18:51 Print reply

Posts: 8678
Als flens zo past, dan past het iig wel. Echt geweldig zal het niet presteren.
 
derbi the red power 28-1-2004 18:55 Print reply
Posts: 19
Ik denk dat het wel kan ik had op me senda ook een 70cc uitlaat (iets minder groot dan wel) maar die presteerde ook als de beste.

Emiel
 
John Huijben 28-1-2004 19:29 Print reply

Posts: 2433
volgens mij verhoog je daar wel de kans mee op vastlopers, en dat er n gat in de zuiger komt.

ligt er ook een beetje aan wat voor 80cc uitlaat.
met een gianelli die hoogtoerig is zal hij wat meer "vastloopgevoelig" zijn als bij een orginele 80cc uitlaat maar het kan wel
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
-jaZper- 28-1-2004 19:36 Print reply

Posts: 3841
is eigenlijk heel simpel:
een terugloop uitlaat zorgt ervoor dat de uitlaat drukgolf van 1 slag door de uitlaat gaat, bij de vernouwing weerkaatst de golf weer terug richting je cilinder, je cilinder is aan het vullen met vers mengsel en er verdwijnt ook een deel van je verse mengsel dirict door je uitlaatpoort naar buiten, om dit te voorkomen is de uitlaatvorm, de drukgolf die nu weer richting je uitlaatpoort gaat zorg ervoor dat je verse mengsel in je cilinder blijft als je uitlaatpoort nog open staat, daarom zal een terugloop uitlaat een groter vermogen geven dan een orginele uitlaat.
om ff terug te komen op je vraag: als je een 80ccuitlaat neemt dan is de uitlaat ruimte grote dan die van een 50ccuitlaat ruimte, daardoor moet de drukgolf een langere afstand afleggen om weer bij je cilinder te komen, deze golf kan niet optijd de uitlaatpoort berijken en het verse mengsel vliegt door de uitlaatpoort naarbuiten: dag dag vermogen en je verbruik schiet hierdoor ook omhoog.

zo nu heb ik kramp
 
groene motoren gaan harder
CoenMt5 28-1-2004 19:52 Print reply
Posts: 106
IMHO is de uitlaatlengte niet echt afhankelijk van de cilinder inhoud omdat de drukgolf zich voortplant met de snelheid van het geluid, de lengte is dus volgens mij afhankelijk van het toerental, het gaat vooral om de dikte, de uitlaat is te dik, je cilinder kan dan te veel mengsel kwijt kan zeg maar (beetje lastig uit te leggen), de conclusie is hetzelfde, het zal niet geweldig presteren.
 
de_koen 28-1-2004 19:55 Print reply

Posts: 5595
cc's is niet echt van belang, eerder timing( toerengebied dus)
 
Honda 5-Bak te koop
POM 28-1-2004 19:58 Print reply

Posts: 757
de 80cc proma van mt doet ut prima op 70cc iig
 
LucF 28-1-2004 21:00 Print reply

Posts: 70
Coen,
Je hebt het helemaal goed.

groeten
Luc
 
-!Giles!- 28-1-2004 21:12 Print reply

Posts: 1302
kheb nog een vraagje:
Kan je een tecno uitlaat voor nsr op een 50cc
gebruiken want ik las hier overlaatst dat dat slecht presteert.en moest et dan slaecht presteren zal het dan nog beter zijn dan een ori uitlaat of niet ?
 
nick is gay ;-)
Delano 29-1-2004 12:46 Print reply
Posts: 370
als je het niet probeerd weet je het niet maar biets beter presteren zal hij vast wel doen
 
rs krijgt weer spirit:P
Neonlampje 29-1-2004 12:47 Print reply

Posts: 14825
Heb je die term weer... tegendruk.. AAAAAAAAAH
 
Ralf 29-1-2004 12:47 Print reply

Posts: 9073
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
 
Mr. T 29-1-2004 14:00 Print reply

Posts: 319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH



 
Ja Weh nou 29-1-2004 14:06 Print reply

Posts: 2242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: POM

de 80cc proma van mt doet ut prima op 70cc iig


is waar
 
HTS Autotechniek
-!Giles!- 30-1-2004 12:46 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LucF

Coen,
Je hebt het helemaal goed.

groeten
Luc

Niemand ?
 
nick is gay ;-)

Dit topic is 1772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved