Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - het geheim van de Minarelli bak??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 777 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15201 - het geheim van de Minarelli bak??
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PRO TUNING 29-1-2004 16:17 Print reply

Posts: 4000
Het probleem is dat de schakelklauwen op de tandwielen verkeerd zijn geslepen, dit is op te lossen door ze anders te slijpen, dan grijpen de tandwielen in elkaar. Het heeft niets met de schakelwals en/of blokkering te maken.
 
Punk [Dave] 29-1-2004 16:18 Print reply

Posts: 7003
als jullie dat al snappen.. waarom snappen die minarelli mannetjes et dan niet
 
KaWaReZ 29-1-2004 16:20 Print reply

Posts: 20582
winst uit onderdelen
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Hans F 29-1-2004 16:31 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Het probleem is dat de schakelklauwen op de tandwielen verkeerd zijn geslepen, dit is op te lossen door ze anders te slijpen, dan grijpen de tandwielen in elkaar. Het heeft niets met de schakelwals en/of blokkering te maken.


schakelklauwen zijn die nokjes die bv. aan de zijkant van tandwielen zitten?
 
PRO TUNING 29-1-2004 16:34 Print reply

Posts: 4000
schakelklauwen zijn die nokjes die bv. aan de zijkant van tandwielen zitten?

Ja, deze moeten op een slijpbank op een speciale manier worden geslepen, kun je zelf niet doen.
 
bart de schakelgek 29-1-2004 16:35 Print reply

Posts: 5987
kun jij ff in vaktaal uitleggen hoe dat moet en hoe alles moet worden ingesteld?

ben wel benieuwd en wij hebben hier toch een slijpbank, dus laat maar horen
 
Limburger
Hans F 29-1-2004 16:36 Print reply
Posts: 4326
had ik het toch goed begrepen

om mezelf maar eens te quoten:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

of de palletjes die op de tandwielen zitten taps maken?


btw. wel een redelijk slordige fout vind ik?
 
PRO TUNING 29-1-2004 16:41 Print reply

Posts: 4000
Ik kan het je niet uitleggen, omdat wij dit ook uitbesteden aan een specialist. Het is namelijk niet alleen een Minarelli probleem, veel motoren en brommers hebben deze problemen o.a. de versnellingsbakken van grasbaan - speedway motoren.
 
gonzales 29-1-2004 21:59 Print reply

Posts: 1319
mijn suzuki rgt bak had ook probleem .rgt250cc die was getuned.zwaar getuned en na een tijdje deed dit blok raar en hoorde je vanalles door het blok zweven . steentjes ofzo. waren mijn tandwielen die kapotgetrokken waren. die tandwielen waren echt als het ware "weg" zeer zwaar ingelopen. na wat rondvragen bleek dit een bekend probleem te zijn heb toen een revisie bak genomen en de tandwielen laten "nitreren" dit is oppervlakte harden . heb daarna nooit meer een tandwieltje kapot getrokken het primair tandwiel van mijn krukas is trouwens ook zo verharderdt en dat van de kickstarteras ook niet dat die zo snel slijt maar als je toch bezig bent ...
 
burn your rubber not your soul
Pol de MT5 Crosser 29-1-2004 22:08 Print reply

Posts: 2892
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Is dat aangepaste wals?



nee dat is nou een dildo
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
-Zeroed in- 29-1-2004 22:15 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GMP 407

[...]


wie? jij?


(een) "bepaald(e)" persoon(en)
 
KaWaReZ 29-1-2004 22:18 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

mijn suzuki rgt bak had ook probleem .rgt250cc die was getuned.zwaar getuned en na een tijdje deed dit blok raar en hoorde je vanalles door het blok zweven . steentjes ofzo. waren mijn tandwielen die kapotgetrokken waren. die tandwielen waren echt als het ware "weg" zeer zwaar ingelopen. na wat rondvragen bleek dit een bekend probleem te zijn heb toen een revisie bak genomen en de tandwielen laten "nitreren" dit is oppervlakte harden . heb daarna nooit meer een tandwieltje kapot getrokken het primair tandwiel van mijn krukas is trouwens ook zo verharderdt en dat van de kickstarteras ook niet dat die zo snel slijt maar als je toch bezig bent ...


Heeft dit verharden zin voor een al dan niet zwaar opgefokte 50cc ?

(niet dak et ga doen, maar mogt ik de kans krijgen en et loont )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
User 927 29-1-2004 22:23 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]

[...]


Heeft dit verharden zin voor een al dan niet zwaar opgefokte 50cc ?

(niet dak et ga doen, maar mogt ik de kans krijgen en et loont )


Trek jij hele versnellingsbakken aan gort dan?

Is meer schakelvorken/walsen die slijten bij brommers, niet de tandwielen zelf (Als kan verharden vast geen kwaad, als je toch geld over hebt)
 
KaWaReZ 29-1-2004 22:28 Print reply

Posts: 20582
ik trek et niet aan gort..

maar as de voordelen opwegen tegen de prijs
ALs die er zijn ...

btw, voor lange afstanden @ redelijke snelheid... mss overweging waard as et egt goed blijkt te zijn

Edit: lastig om aan een extra kawabak te komme..
heb er gelukkig 1 liggen, maar geen zin om halverwege zwitserland mn blok ope te moete make

Dit bericht is ge-edit door KaWaReZ [Rezek] op 29-1-2004 22:29
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Martijn 29-1-2004 22:44 Print reply
Posts: 10000
toch jammer dat ik er bij suzuki / honda nooit problemen mee heb gehad...

de blokken mogen dan nog zo modern zijn, als het bij blokken van 20 jaar oud wel goed zit twijfel ik toch aan minarelli ...

zijn idd wegwerpblokken...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 3671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved