Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - het geheim van de Minarelli bak??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 690 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15201 - het geheim van de Minarelli bak??
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 28-1-2004 16:31 Print reply
Posts: 4326
volgens mij is een wals alleen bedoelt om te schakelen en niet om hem in z'n versnelling te houden?
 
master of disaster_rs50 28-1-2004 16:32 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC
lijkt me nog wel eens geinig om een blokje lekker aso op te fokken, Lude getunede 70 polini, lichtere en uitgebalanceerde kruk (niet dat de balansas vermogen vreet ofsow, valt heel er mee), hpi, opmaat pijpje via Lude , blok geoptimaliseerd (flow ensow, zoals bij Mark (OudiRS) is gedaan tijden de BM (Lude tuning)).
4 of 6 kleps membraampie, twin-air (kijken of er een crossmotorluchtbox in te fixen is), 24 vlakschuif ofsow, 28 kan ook, maar dan moet ik ff kijken naar de verhouding vermogenstoename en brandstofverbruik.

daar is al iemand mee bezig van het forum dus komt er geloof ik binnekort aan

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 28-1-2004 16:33
 
lalalalalala i can't hear you
Blorn 28-1-2004 16:34 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

volgens mij is een wals alleen bedoelt om te schakelen en niet om hem in z'n versnelling te houden?
Als de wals op de positie blijft staan waar ie hoort, kunnen de tandwielen niet verschuiven.. toch?

Of denk ik verkeerd volgens jou?
 
De Schout 28-1-2004 16:35 Print reply
Posts: 5327
jawel, als de wals fout gemaakt is klapt tie uit z'n versnelling. bij ons in t dorp heeft iemand tijd geleden zelf een 6-bak gemaakt voor een bmw r 1000 rs. heeft ook een paar schakelwalzen gemaakt voordat het goed was, klapte er ook uit. zelfs al toen hij z'n bak proef liet draaien.
 
tune tweak fiddle bang bummer
De Schout 28-1-2004 16:37 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
Als de wals op de positie blijft staan waar ie hoort, kunnen de tandwielen niet verschuiven.. toch?

Of denk ik verkeerd volgens jou?


als ie in versnelling staat, en het pinnetje op de schakelvork zit op een schuine kant van de schakelwals, en niet precies op het rechte stuk, dan kun je em er echt niet inhouden.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Blorn 28-1-2004 16:38 Print reply

Posts: 13825
Dus denk ik goed.
 
GMP 407 28-1-2004 16:39 Print reply
Posts: 1182
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

[...]

daar is al iemand mee bezig van het forum dus komt er geloof ik binnekort aan

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 28-1-2004 16:33


wie? jij?
 
Streetracing team HGV - GMP 407
KaWaReZ 28-1-2004 16:39 Print reply

Posts: 20582
ik denk dattik snap waarom die aangepaste bak beter in zn versnelling blijft..

lastig uit te leggen, maar door de veranderde krachten die op de tandwieltjes zitten wordt de wals"(lichtelijk?) een kant op geduwd, waardoorie in de versnelling blijft..

alleen slijten de tandjes nie snel ? :s
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Hans F 28-1-2004 16:40 Print reply
Posts: 4326
Maar de tandwielen (op dezelfde as) pakken toch ook in elkaar?
 
Blorn 28-1-2004 16:40 Print reply

Posts: 13825
Klopt, maar die worden verschoven door een vork. Dus zolang die vork op dezelfde plek blijft staan kan het tandwiel toch niet verschuiven?
 
KaWaReZ 28-1-2004 16:43 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Klopt, maar die worden verschoven door een vork. Dus zolang die vork op dezelfde plek blijft staan kan het tandwiel toch niet verschuiven?


correct mie if im wrong.. maar door de aanpassing van die tandwieltjes wordt deze op zn plaats "geduwd"
(ast zo is dan snappik em )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
GMP 407 28-1-2004 16:43 Print reply
Posts: 1182
Zou t dan ook niet aan die schakelvork kunne ligge?
 
Streetracing team HGV - GMP 407
De Schout 28-1-2004 16:46 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Klopt, maar die worden verschoven door een vork. Dus zolang die vork op dezelfde plek blijft staan kan het tandwiel toch niet verschuiven?


als de klauwtjes slecht zijn gaat tie toch wel schuiven, resultaat --> schakelvork die helemaal blauw en kapot is..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Steve_ZHC 29-1-2004 13:56 Print reply

Posts: 2716
zo werd het idd wel uitgelegd; door ze af te laten lopen drukken ze beter in elkaar.
je moet natuurlijk een beetje proberen, maar jakker er niet meteen een halve tand af h?

wie is er dan bezig met een spacereesRS ?
wil wel es weten wat er onder komt
 
Martijn 29-1-2004 15:33 Print reply
Posts: 10000
waarom zou je je tandwielen aanpassen..

het is constant mesh, de tandwielen grijpen niet in elkaar, maar de as wordt verbonden met de tandwielen..

dus tandwielen aanpassen heeft geen nut

edit: enige wat vlgs mij werkt is de blokkeerplunjergedoedinges wat aanpassen...die dus zorgt dat ie in zn versnelling blijft hangen...want dat werkt vlgs mij zwaar schraal bij mina's


Dit bericht is ge-edit door Martijn op 29-1-2004 15:37
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 3730 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved