Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - het geheim van de Minarelli bak??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 592 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15201 - het geheim van de Minarelli bak??
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3672 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 28-1-2004 15:41 Print topicpost

Posts: 2716
hey, ik blijk hier op mijn werk (op een andere afdeling) een van de mede-oprichters van de Yamaha RD club als collega te hebben

misschien zijn er nog wel mensen die zich een Cagiva Mito kunnen herinneren met een RD 350 blok...
dat blok kwam van mijn collega

ong. een half uurtje met hem aan de praat geweest, en heb het ook nog ff over RS'jes ensow gehad.

nou blijkt dus dat veel van de versnellingsbakken van Minarelli niet tegen het vermogen kunnen van bijv. een 70 of 80cc.
nu schijnt het de truc te zijn om van de versnellingsbak de tandwielen een beetje taps af te laten draaien (bijv. in een machinefabriek, daar is dat zo gebeurd)...

nou heb ík er geen ervaring mee, maar jah, iemand die met tunerij van RD'tjes bezig is (500cc e.d.), het bouwen van RD-500 blokken onder bijv. RS-250'jes
die zal het vast wel ietsje beter weten, haha.

dus als er mensen zijn die tot alles in staat zijn om dit probleem op te lossen, dan zou ik dit ff proberen!
 

Blorn 28-1-2004 15:59 Print reply

Posts: 13825
Lijkt me zonde om te gaan proberen, bakken liggen niet echt voor het oprapen lijkt me.

En dan nog lijkt het me een vaag verhaal, want het contactoppervlak word alleen maar kleiner, en het probleem zit m eerder in de wals als ik er ff over denk.
 
Pistonpen Paultje 28-1-2004 16:03 Print reply

Posts: 8678
Wat is het dan wat die versnellingsbakken van mina's slecht, of verkeerd doen??
 
h3ll rac3r 28-1-2004 16:04 Print reply

Posts: 416
hey das ff goede informatie, dit ken ik wel gebruiken

goed bezig man
 
Bullet 28-1-2004 16:05 Print reply

Posts: 12150



beschrijving:
Top Performance "Ergal 55" shift drum

This shift drum, made from hard anodized aluminium, is less than half the weight of the stock drum.

The machining of this drum is slightly different, in order to help smooth shifts.

This drum is an excellent addition when a full motor rebuild is required.


bron: appie forum



Dit bericht is ge-edit door Bullet op 28-1-2004 16:11
 
**My BungHole Will Speak Now**
Blorn 28-1-2004 16:09 Print reply

Posts: 13825
Is dat aangepaste wals?
 
chriss 28-1-2004 16:11 Print reply
Posts: 1859
wat bedoel je met taps af laten draaien?
 
Blorn 28-1-2004 16:12 Print reply

Posts: 13825
Je hebt blijkbaar geen id wat taps is.

/

Dat dus.
 
pepijn 28-1-2004 16:14 Print reply
Posts: 1287
1 rede waarom het beter zou zijn ?????
 
Blorn 28-1-2004 16:15 Print reply

Posts: 13825
Dat afdraaien snap ik ook niet helemaal, die wals zou wel een verbetering kunnen zijn.

Steef: Het ligt btw niet aan vermogen, een standaard AM6 blok schiet ook al uit versnellingen.
 
chriss 28-1-2004 16:21 Print reply
Posts: 1859
ja waarom zou ik het anders vragen?
maybe dat tandwielen nou beter/verder in mekaar aangrijpen?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Je hebt blijkbaar geen id wat taps is.

/

Dat dus.


Dit bericht is ge-edit door chriss op 28-1-2004 16:21
 
KaWaReZ 28-1-2004 16:21 Print reply

Posts: 20582
de tandwieltjes taps uitdraaien in de breedte of de tandjes "dunner/smaller" maken ?


 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
master of disaster_rs50 28-1-2004 16:26 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]

de tandwieltjes taps uitdraaien in de breedte of de tandjes "dunner/smaller" maken ?



neej de tandje lopen dn gewoon niet meer recht, maar lopen als het waren af naar beneden/achteren toe ipc recht toe rechtaan.
beetje lastig uit te leggen, mischien dat iemand een duidelijke foto heeft oid ?


Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 28-1-2004 16:28
 
lalalalalala i can't hear you
Hans F 28-1-2004 16:27 Print reply
Posts: 4326
of de palletjes die op de tandwielen zitten taps maken?
 
Steve_ZHC 28-1-2004 16:28 Print reply

Posts: 2716
taps is zeg maar schuin aflopend...
schijnt dat de versnelling nu makkelijker in elkaar hangt, geen idee waarom, maar jah, ik heb het nooit geprobeerd dus kan je niks garanderen.

probeer anders maar eens rond te rijden met de standaard bak als je een 80cc Top Performance hebt...
bij mij ging dat steeds minder, zelfs n? revisie van het gehele blok door een goeie crossdealer, waarbij er ook nog es een aantal lagers zijn vervangen door de wat betere lagers dan er standaard in liggen (wel gewoon C3).

dan heb je nog van (ik meen) Gilardoni en Top Performances racebakken, maar jah, leg gerust ff een euro-rug neer.

de schakelwals schijnt idd in een aantal gevallen het probleem te zijn.
ik heb het geprobeerd op te lossen door het veertje onder de wals op te hogen (wat niet hielp).

Mina blokken schijnen best sterk te zijn, alleen tjah, als je met binnenrotor en licht bijgewerkte 80cc rondtuft, dan slijten de lagers vrij vlot

lijkt me nog wel eens geinig om een blokje lekker aso op te fokken, Lude getunede 70 polini, lichtere en uitgebalanceerde kruk (niet dat de balansas vermogen vreet ofsow, valt heel er mee), hpi, opmaat pijpje via Lude , blok geoptimaliseerd (flow ensow, zoals bij Mark (OudiRS) is gedaan tijden de BM (Lude tuning)).
4 of 6 kleps membraampie, twin-air (kijken of er een crossmotorluchtbox in te fixen is), 24 vlakschuif ofsow, 28 kan ook, maar dan moet ik ff kijken naar de verhouding vermogenstoename en brandstofverbruik.
 
KaWaReZ 28-1-2004 16:30 Print reply

Posts: 20582
twv
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 3672 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved