Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Uiterlijk Forum - Topic #15175 - nieuwe motor!!!
|
Pagina 5 van 7
|
Dit topic is 5245 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
GMP 407 |
28-1-2004 17:11 |
Posts: 1182 |
Ik snap wel dat de meesten hun motor 25 kw maken als ze nog geen zwaar rijbewijs hebben. ZOu ik ook doen want is gewoon veiliger en je bent zekerder als je een ongeluk krijgt.
Maar vergeten we niet dat we hier op het forum eigenlijk allemaal op een opgevoerder brommer rijden en dus ook niet verzekerd zijn?
Ik snap dat dit geen vergelijking is een brommer met een motor maar toch. Btje lache om te zegge da je je motor 25kw maakt omdat je anders onverzekert bent terwijl je jaren daarvoor een 70cc brommer heb gereden en dus ook niet verzekert was
|
|
Streetracing team HGV - GMP 407 |
|
Blorn |
28-1-2004 17:12 |
Posts: 13825 |
Vergelijking is niet helemaal goed he.
|
|
|
|
evolver86 |
28-1-2004 17:13 |
Posts: 168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Je kunt m opnieuw laten keuren idd, en 25kw uitdraai word gewoon gedoogd (als hij het ook echt is, en ja dat kunnen ze testen als ze het niet vertrouwen).
gedoogd? mn reet, je krijgt een dikke vette prent en je mag je op laten halen door eimand die wel een rbw heeft! en als jij je motor vakkunig in de achterbak van een auto hebt gelegd mag je uit je eigen zak dokken...
en wt betreft brommers ook niet verzekerd... tja, eigenlijk heb je gelijk... maar we worden ouder en verstandiger... de meeste dan.. haha, ik wil iig het gezeik nie, ik laat r een uit duitsland komen op 25kw. NL keuring, hatsee dan.
|
|
|
|
Blorn |
28-1-2004 17:15 |
Posts: 13825 |
Jij spreekt uit ervaring neem ik aan?
|
|
|
|
GMP 407 |
28-1-2004 17:17 |
Posts: 1182 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Vergelijking is niet helemaal goed he.
zeg k ook ma voor politie en verzekering is het nagenoeg t zelfde.
|
|
Streetracing team HGV - GMP 407 |
|
NehcslowZ |
28-1-2004 17:18 |
Posts: 1551 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GMP 407
[...]
zeg k ook ma voor politie en verzekering is het nagenoeg t zelfde.
de consequenties verschillen alleen een btje
|
|
|
|
Blorn |
28-1-2004 17:18 |
Posts: 13825 |
Bij een brommer heb je misschien 5pk meer ofzo, en bij een motor makkelijk 60pk (neem maar een 600je uit begin jaren 90..). Heel wat meer verschil dus.
|
|
|
|
evolver86 |
28-1-2004 17:20 |
Posts: 168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Jij spreekt uit ervaring neem ik aan?
nee, maar wil jij het risico lopen dan, kijk, die boete intereseerd me niet zo veel, maar als jij een fietser aanrijd, je bent voor 50% toch de lul, dus stel dat ie verlamt is.. dan ben jij je hele leven zijn uitkeren aan het dokken
|
|
|
|
GMP 407 |
28-1-2004 17:21 |
Posts: 1182 |
okay derbi blok met pro race spul haalt 20 pk maar is genoeg over gezegt.
Maar mag je een motor mits je een zwaar rijbewijs heb opvoeren? Vraag ik me af want je ziet ook allemaal van die Astra's en CRX'sjes dik opgevoerd rond rijden enzo. Zou dit bij motoren ook mogen? Ik weet hier de regels nl niet van.
|
|
Streetracing team HGV - GMP 407 |
|
Blorn |
28-1-2004 17:22 |
Posts: 13825 |
Ik neem het 'risico' ja. Die er niet is maargoed.
Ga maar eens rondvragen aan mensen die 25kw rijden of het op kenteken staat, 75% zal nee zeggen. Simpelweg omdat die kitjes niet bestaan voor de bouwjaren die betaalbaar zijn voor mensen die 25kw moeten rijden.
Als je iets veranderd aan auto of motor (ook al zijn het maar spiegels, knipperlichten of ga je opfokken..) dan moet ie opnieuw gekeurd worden en word het op kenteken gezet.
Ken niemand die dat ook maar ooit gedaan heeft, en ja ik ken aardig wat mensen die motoren ombouwen.
Dit bericht is ge-edit door Blorn op 28-1-2004 17:23
|
|
|
|
boy.schouten |
28-1-2004 17:23 |
Posts: 884 |
skoftig dinkie hur
|
|
af1 monoseat http://www.brommerforum.nl/showtopic/30806 |
|
mr200r |
28-1-2004 17:24 |
Posts: 5122 |
Hij heeft wel gelijk in duitsland is dit al
meer dan 10 jaar door de jaarlijkse tuv
keuring staat echt alles op papier als je een
ander stuur erop zet moet hij weer gekeurt
worden maar als je een 25 kw uit duitsland
haalt (half dagje werk)zetten ze meteen 25 kw
op het kenteken het geeft minder ptoblemen
dan een nederlandse terugtunen het moet door
de fabriek van het merk goedgekeurd spul zijn.
Maar in NL weten ze het nog niet zo goed
10mensen 10 andere verhalen.
|
|
mr200r |
|
Blorn |
28-1-2004 17:26 |
Posts: 13825 |
Mijne moet toch nog naar RDW dus misschien dat ik het meteen op kenteken laat zetten. Al ken ik vrijwel niemand die 25kw op kenteken heeft staan.
|
|
|
|
evolver86 |
28-1-2004 17:26 |
Posts: 168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blorn
Ik neem het 'risico' ja. Die er niet is maargoed.
Ga maar eens rondvragen aan mensen die 25kw rijden of het op kenteken staat, 75% zal nee zeggen. Simpelweg omdat die kitjes niet bestaan voor de bouwjaren die betaalbaar zijn voor mensen die 25kw moeten rijden.
Als je iets veranderd aan auto of motor (ook al zijn het maar spiegels, knipperlichten of ga je opfokken..) dan moet ie opnieuw gekeurd worden en word het op kenteken gezet.
Ken niemand die dat ook maar ooit gedaan heeft, en ja ik ken aardig wat mensen die motoren ombouwen.
Dit bericht is ge-edit door Blorn op 28-1-2004 17:23
idd, moto73 heeft een groep 25kwers ondervraagt en 50% rijd zonder toevoeging op kenteken.
maar van een speigeltje of wat dat heeft met deze kwestie niets te maken, als jij een spiegeltje verandert of opfokt dan betekend dat niet dat je geen geldig rbw meer hebt
en die 25kw regel is goed, maar de nederlandse uitvoering zuigt.. in dld kan alles gewoon op 25kw... (wat motorisch mogelijk is) hier hangt het af van die debiele type goedkeuringen, dus alles voor 1996-1998 heb je weinig kansen mee..
|
|
|
|
Blorn |
28-1-2004 17:27 |
Posts: 13825 |
Ik was erbij toen die reportage gemaakt werd in Amersfoort, 1 heel goede vriend van mij staat erbij (met oranje FZR), en nog stel bekenden. Rijden allen met uitdraai rond.
|
|
|
|
Dit topic is 5245 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 7
|
|