Bij een helicoil tap je het gat een maat groter uit, en draait er dan een soort veer in, die in de schroefdraad valt, en binnenin weer goede schroefdraad creeert.
Bij een helicoil tap je het gat een maat groter uit, en draait er dan een soort veer in, die in de schroefdraad valt, en binnenin weer goede schroefdraad creeert.
aghzo, handig
ok, tnx dan gaan we eens aan een oplossing voor ons probleem werken, want ik verschiet er telkens ongelooflijk van als ik mijn brommer nu start
helicol is niet zo moeilijk hoor tis een complete set een helicol boor m7 tap ijzer... en de helicol set die houder om helicol vast te zetten.....
helicol is sterker dan de originele verbinding soms zelfs dus dat zit wel goed...
het kost hier op het dorp 10 euro/helicol zetten met het uitboren evt van oude boutjes...
en voor je uitlaat kun je wel m8 pakken ofzo hoor maar aan je spruitstuk zou ik liever helicol's zetten dus hub die cilinder eraf... en goed recht boren als je het zelf wilt gaan doen...
en recht tappen met snijolie vet ofzo...
als je dit nooit gedaan heb doe het dan ook niet.....
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
hiermee kan je tappen deze maakt een nieuwe schroefdraad in het gat maar je moet hem er niet gewoon in draaien steeds een stukje teruf draaien dan worden de draad beter en draai niet te ver door kan zijn dat ie afbreekt veel suc6
sorry voor de grote wist niet dat het zo groot zou worden
Dit bericht is ge-edit door Forcey op 30-1-2004 12:05