Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - alweer lager speling?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 599 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15161 - alweer lager speling?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1628 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

superior mt7 27-1-2004 19:59 Print reply

Posts: 2675
jeps die
 
V8
PRO TUNING 27-1-2004 20:13 Print reply

Posts: 4000
Wat je verkeerd gedaan hebt is C 3 lagers gebruiken, C 3 lagers hebben standaard al meer speling als normale CN lagers en zijn dus ook eerder versleten. Ik neem aan dat het om een Honda MT gaat ? - monteer maar gewone Koyo CN lagers, zoals wij al 20 jaar doen zelfs in onze racers en zonder problemen
 
brommercrazy 27-1-2004 20:17 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Wat je verkeerd gedaan hebt is C 3 lagers gebruiken, C 3 lagers hebben standaard al meer speling als normale CN lagers en zijn dus ook eerder versleten. Ik neem aan dat het om een Honda MT gaat ? - monteer maar gewone Koyo CN lagers, zoals wij al 20 jaar doen zelfs in onze racers en zonder problemen


C 4 lagers hebben meer speling, en c3 lagers zijn niet binnen 500 km versleten, en die koyo dingen zijn niks beter dan gewoon SKF of NSK
 
superior mt7 27-1-2004 20:23 Print reply

Posts: 2675
nee idd want voor de revisatie reed ik al 2 jaar met c3 lagers en een 70cc rond...
men brommert ging helemaal niet snel genoeg om die lagers te mollen , moest er zeker een 15000 weer mee kunne rijden
 
V8
SkaBla [Pim] 27-1-2004 20:55 Print reply

Posts: 4659
jah idd, c3 is perfect voor brommer blokjes, c4 is voor extreme toerentallen van 15k enzo...
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
superior mt7 30-1-2004 0:46 Print reply

Posts: 2675
Nou ik heb men blok ingeruild ( dank je wel !!) tegen een ander blok met ook wat krukas lagerspeling , de reden is ook omdat ik bij mijn eigen blok waarschijnlijk nieuwe caterthelften moest halen. En de voornaamste dat mijn oude blok gewoon met geen mogelijkheid snel wilde ...nou bij het nieuwe blok wil men 70cc zeta dus wel ff lopen zeg!! draai bij een kleine 85 op digiteller dikke overtoeren al ,,prachtig !!
Alleen heeft dit blok ook erg veel krukas lagerspeling . Wat is nou de exact grens om ermee door te rijden? want ik heb echt geen zin om dit blok dan ook weeeer te moeten opentrekken ....

Dit bericht is ge-edit door superior mt7 op 30-1-2004 0:48

Dit bericht is ge-edit door superior mt7 op 30-1-2004 0:50
 
V8
-jaZper- 30-1-2004 9:22 Print reply

Posts: 3841
damm. ik heb dus ook weer wat speling, aleen als ik met mijn volle gewicht op het vliegwiel heen en weer druk dan voel ik een klein tikje, of isw dit normaal? en ik heb skf c3 en 3000km gereden. snap er geen drol van
 
groene motoren gaan harder
brommercrazy 30-1-2004 9:25 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7

Nou ik heb men blok ingeruild ( dank je wel !!) tegen een ander blok met ook wat krukas lagerspeling , de reden is ook omdat ik bij mijn eigen blok waarschijnlijk nieuwe caterthelften moest halen. En de voornaamste dat mijn oude blok gewoon met geen mogelijkheid snel wilde ...nou bij het nieuwe blok wil men 70cc zeta dus wel ff lopen zeg!! draai bij een kleine 85 op digiteller dikke overtoeren al ,,prachtig !!
Alleen heeft dit blok ook erg veel krukas lagerspeling . Wat is nou de exact grens om ermee door te rijden? want ik heb echt geen zin om dit blok dan ook weeeer te moeten opentrekken ....

Dit bericht is ge-edit door superior mt7 op 30-1-2004 0:48

Dit bericht is ge-edit door superior mt7 op 30-1-2004 0:50


Zodra ze speling hebben zijn ze versleten, dus deze ook. Als je er mee door rijd, rijdt je je lagers aan puin, wat gevolgen kan hebben voor je cilinder,krukas en carters.
Dus gewoon vervangen des te meer plezier heb je ervan.
 
brommercrazy 30-1-2004 9:26 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

damm. ik heb dus ook weer wat speling, aleen als ik met mijn volle gewicht op het vliegwiel heen en weer druk dan voel ik een klein tikje, of isw dit normaal? en ik heb skf c3 en 3000km gereden. snap er geen drol van


Goed gesmeerd? En zit het vliegwiel niet gewoon los?
 
-jaZper- 30-1-2004 9:30 Print reply

Posts: 3841
je naaldlager zal steeds een grotere knal te verduuren krijgen omdat het ff duurt voordat de speling is opgeheven als de drijfstang weer naar boven gaat, vinden lagertjes over het algemeen niet zo leuk
 
groene motoren gaan harder

Dit topic is 1628 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved