Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Ervaringen met standaard NSR pijpje.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 917 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1516 - Ervaringen met standaard NSR pijpje...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SpeedYveS 8-9-01?19:01 Print topicpost
Posts: 1644
Ik d8 van goh, laat ik maar een "revieuw" maken van m'n standaard NSR pijp.
Nou ik moet zeggen dat ik er errug van op keek hoe goed dat rijd!
setup was een 70cc eurocylindro, 16mm keihin.
maar met m'n 16/45 vertanding, ruim 80 op 9000 rpm, ik kreeg hem niet harder (mischien voor de wind wel iets meer Rpm maar zal wel nie veel zijn.
Onderin best wel veel powah, meer als met Proma80 maar bovenin viel het errug tegen, maarja die proma begint ook pas echt op 8000 tuurlijk...
Wat me wel errug opviel was dat hij veeeel meer trilde met die std. raar von ik dat hoor, onder de 7000 zegmaar trilde hij heeeel erg!
Wel v@@ herry herry stationair, echt een heel coole diepe zound. En als ik reed, dan viel het errug mee met het geluid, ook in de powerband word het niet zomaar bruut veel harder ofzow.

Maar ik naar de brommerboer in alkmaar, ik zeg zo ik heb ffies een 2de hands pijpje nodig, hij komt meteen met nieuw spul aan, ik zeg nee geen doekoes voor, hij kijkt nog ffies en komt met een proma 80 aanzetten, vrijwel nieuw, alleen de pijp geen bevestiging ed, maar ik heb nog zo'n flens enzo... dus! hij is is gedeukt bij de demper, dat is alles voorderest, hij is alleen n x getest ofzo door iemand.
Fl 75,- voor betaald, het is niet spotgoedkoop ofzo, maar ook zeker niet duur voor die pijp!
Dus ik heb weer een PROMA!!!

GrZ'Yall

[This message is edited by YVES tm on 8-9-01 19:15]
 

Sneks 8-9-01?21:47 Print reply
Posts: 2499
Ik reed met mijn standaard uitlaat + 70cc eurokit, 13mm en tw 15-40 zelfs nog 90! En overal kracht enzo. Echt lekker. Maar met proma reed ik dan 105.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
-Michiel RS- 8-9-01?21:52 Print reply
Posts: 2803
was dat op je MB ?
Man wat een zware vertanding !
Standaard uitlaat op mijn MB (4bak) en 16/45 vertanding ging met std uitlaat ook 90.
Met proma80 en zelfde vertanding ook 105 km/uur.

 
Sneks 8-9-01?21:56 Print reply
Posts: 2499
Nee, dat was op nsr
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
SpeedYveS 9-9-01?00:25 Print reply
Posts: 1644
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Nee, dat was op nsr

Maar hoeveel toerjus draaide hij dan? ik heb hem maar een milimeter boven de 9000 gehad hoor, en malossi of eurocylindro wil er toch echt wel meer draaien
 
Sneks 9-9-01?10:23 Print reply
Posts: 2499
Toen maakte hij net geen 10.000 toeren. Maar mijn ori uitlaat is zo'n leeggehaalde geval
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
SpeedYveS 9-9-01?14:41 Print reply
Posts: 1644
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Toen maakte hij net geen 10.000 toeren. Maar mijn ori uitlaat is zo'n leeggehaalde geval

Ow? zelf alle expansie kamers er uit geramd ofzo bedoel je?
 
Sneks 9-9-01?16:13 Print reply
Posts: 2499
Normaal zitten er allerlei schotten in, bij mij niet
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
SpeedYveS 9-9-01?16:52 Print reply
Posts: 1644
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Normaal zitten er allerlei schotten in, bij mij niet
Volgens mij bedoel je niet MEER...
Ik ken een gozer die heeft 120 gereden met standaard pijp. Helemaal leeggehaald, andere bocht er op gelast, andere demper er op gelast, dus een helemaal zelf gemaakte uitlaat (bijna )
 
speedymark 9-9-01?17:04 Print reply
Posts: 605
als je er een andere bocht en andere demper oplast kun je het niet meer echt origineel noemen lijkt mij
 
GUMMEN RULEZZZZZ
frankarnhe 9-9-01?19:20 Print reply
Posts: 1213
Ik heb zo'n origineel geval met alle vernauwingen/schotten er nog in. Uitlaat&demper zien er best mooi uit, maar wat een pisgeluidje en alle power is weg.
 
SpeedYveS 10-9-01?00:56 Print reply
Posts: 1644
Quote:
Originally posted by: Speedy Mark?

als je er een andere bocht en andere demper oplast kun je het niet meer echt origineel noemen lijkt mij

Hehe,, daarom ook bijna
 
SpeedYveS 10-9-01?00:57 Print reply
Posts: 1644
Quote:
Originally posted by: frank.arnhem?->honda

Ik heb zo'n origineel geval met alle vernauwingen/schotten er nog in. Uitlaat&demper zien er best mooi uit, maar wat een pisgeluidje en alle power is weg.

ow, het geluid von ik wel OK, was lekker knallend stationair, en rijdend niet te hard/opvallend.
Maarja, nu ik er weer een Proma'tje onder heb, denk ik wel van goh, ik heb weer PowaaaaaaH
 
frankarnhe 10-9-01?17:34 Print reply
Posts: 1213
Ik wil het toch een keer weten;
Is dat een originele uitlaat onder de rood/witte nsr? Zo nee wat dan wel.
Iemand beweerde dat het een gianelli zou zijn en hij wist het heel zeker...
Vreemd was dat er nergens iets van een merk te vinden was.


 
SpeedYveS 10-9-01?18:13 Print reply
Posts: 1644
Ja dat is een Gianelly, lelijk kreng.. Mijn NSR staat er achter nouja, hij lijkt er op.. kijk voor die gianelly pic maar op www.50cc.nl
 
Sneks 10-9-01?19:06 Print reply
Posts: 2499
Ik heb m'n proma eens goed gasdicht gemonteerd (met alu folie ) en het geluid is nu echt veel zachter. Echt beter. Kan ik nadat ik brommer heb gereden ook eens met iemand praten ipv eerst twee uur die doofheid kwijt te proberen te raken
Maar hij werkt nu ook beter. Meer power. Bij de 10.000 toeren begint nu een soort tweede powerband .
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved