bart de schakelgek |
26-1-2004 19:07 |
Posts: 5987 |
ontsteking vervroeg je door de grondplaat te verdraaien in tegenovergestelde richting wat het vliegwiel draait...
ik heb een mbx blok op mijn nsr, heb ook een digiteller op
eerst (voordat ie vastliep) ging ie 100 met 12k in de 6 helemaal platliggend en een LANGE rechte weg,
mijn setup was toen: 18mm keihin ori carb, ori cil en gianelli uitlaat voor af1 pas gemaakt
nu is de cil geboord vanwege vastloper naar 53mm, 24mm carb, en deze week word de cil getuned, kijken wat ie dan gaat doen...
|
|
Limburger |
|
LambalraceR |
26-1-2004 19:32 |
Posts: 2187 |
jah de mijne komt met die proma net iets boven de 100 op teller , maar je hebt 2 soorten versnellingsbakken voor mbx.
want ik heb een kort vertanden en heb dus voor bijna het grootste tandwiel en 8er de ena kleinste.
als je lang vertende versnellingsbak hebt moet je veel harder kunnen...
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
bart de schakelgek |
26-1-2004 19:38 |
Posts: 5987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lambalracer
jah de mijne komt met die proma net iets boven de 100 op teller , maar je hebt 2 soorten versnellingsbakken voor mbx.
want ik heb een kort vertanden en heb dus voor bijna het grootste tandwiel en 8er de ena kleinste.
als je lang vertende versnellingsbak hebt moet je veel harder kunnen...
hm hoe weet ik of ik de korte vertande versnellingsbak heb dan
|
|
Limburger |
|
LambalraceR |
26-1-2004 19:51 |
Posts: 2187 |
jah je hebt serie 1 en serie 2 van mbx zelfde als nsr, ik d8 dat de nieuwere versies lange vertanding hebben.
http://81.171.0.211/mbxclub/mbx/index.html#
(ff linkje kan je model ook zien)
maar ik heb bijv vermogen over en kan nix meer aan mijn tandwielen verranderen,dus een korte versnellingsbak . er staat vast wel een serienummer aan vast tussen deze 2 maar dat weet ik niet zeker mss iemand anders...??
maar wat is jouw vertanding nou???
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
Blukaap |
26-1-2004 20:02 |
Posts: 10006 |
Je weet nog wel wat ik gezegd heb over je toerental en snelheid ?
Lange of korte 6 scheelt nl maar een paar procent.
|
|
Bastila is lief |
|
LambalraceR |
26-1-2004 20:06 |
Posts: 2187 |
klopt niet helemaal maar met zo'n versnellingsbak als blukaap moet je harder kunnen gaan met orginele cilinder en wat aanpassingen eromheen.
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
Blukaap |
26-1-2004 20:11 |
Posts: 10006 |
Zoals ik al eerder heb gezegd: dat toerental wat jou MBX draait icm die tandwielverhouding moet ie iets van 145/150 mee gaan en dan schat ik nog laag .
Zelfs in de 4 haal je dan de 120/130 nog wel.
Alwin rijd bv ook met een korte 6-bak op z'n NSR.
En die gaat 109 ofzo met 10000rpm geloof ik, met 16-43 vertanding ofzo.
|
|
Bastila is lief |
|
LambalraceR |
26-1-2004 20:14 |
Posts: 2187 |
jah dus een lange versnellingsbak, kijk een op forum rond van alle modellen 1 die maar maximaal de 100 halen met die vertanding. of ongeveer 90,
hoe hard ga je dan met een lang vertanden versnellingsbak (als die niet met de hand is verbouwd )
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
Mr Pain |
26-1-2004 20:16 |
Posts: 4966 |
17/43, toerental weet ik niet precies, top is 110 digi!
origineel cilinder
20mm mikuni (sproeier 200)
proma 80 pijp
4kleps malossi membraan
boomstam filter (maar werkt goed bij mij!)
origineel ontsteking
liep zeer netjes, trok best snel op (vond ik), en wou lekker toeren draaien
|
|
|
|
smettevdev |
26-1-2004 20:17 |
Posts: 150 |
Ma wat is dan het beste om hard te rijden??Ne korte of ne lange??Is er niks duidelijk waardoor da ge kunt weten wavoor ne versnellingsbak da ge hebt??
|
|
|
|
hondafreak |
26-1-2004 20:18 |
Posts: 68 |
Hey ik heb ook een keer gehoort
dat je zo'n honda mbx 80
iets met de kopeling kunt doen om hem veel harder te laten optrekken..
mischien iemand die het verder weet hoe en wat je dan moet doen
|
|
YESS its fast.. NO you cant ride it! |
|
mr200r |
26-1-2004 20:19 |
Posts: 5122 |
Dan moet je met de tandwielen in de weer org is
15-38 dan kan je 17-36 pakken en dan loopt hij in zijn 5 net zo als nu in de 6.
Maar een orginele mbx loopt dan toch veel fijner
je kan ook een goede bocht pakken met dezelfde
twv.
wil je veel harder moet je toch een andere cilinder hebben of hem laten tunen.
Licht eraan wat je wilt.
|
|
mr200r |
|
Mr Pain |
26-1-2004 20:21 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondafreak
Hey ik heb ook een keer gehoort
dat je zo'n honda mbx 80
iets met de kopeling kunt doen om hem veel harder te laten optrekken..
mischien iemand die het verder weet hoe en wat je dan moet doen
waarschijnlijk heb je dat van iemand gehoort die een 3plaats had die slipte en heeft er toevallig een 4plaats in gezet en hij slipt niet meer en trekt sneller op
en wat maken jullie je druk om een versnelling's bak?
maakt niet echt veel uit..
|
|
|
|
Erik_N |
26-1-2004 20:21 |
Posts: 5360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondafreak
Hey ik heb ook een keer gehoort
dat je zo'n honda mbx 80
iets met de kopeling kunt doen om hem veel harder te laten optrekken..
mischien iemand die het verder weet hoe en wat je dan moet doen
(tis geen scooter)
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
Blukaap |
26-1-2004 20:27 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lambalracer
jah dus een lange versnellingsbak, kijk een op forum rond van alle modellen 1 die maar maximaal de 100 halen met die vertanding. of ongeveer 90,
hoe hard ga je dan met een lang vertanden versnellingsbak (als die niet met de hand is verbouwd)
Ik weet wat een lange en wat een korte bak is en zoals al eerder gezegd: dat scheelt 5% (of nog wat minder) in z'n 6.
Zeg dat je met een lange 6-bak 100 gaat, dan ga je met de korte 95, met dezelfde tandwielverhouding en toerental.
|
|
Bastila is lief |
|