Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Contact slot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 903 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #15133 - Contact slot
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Perdelul 26-1-2004 16:23 Print topicpost
Posts: 457
daaag mense.
ik heb een vraag: ik heb nu dus een contactslot op me 1337 tsx met een maak en een verbreek schakelaar en op dat maak contact heb ik dus de vonk op aan gesloten, maar nu is mijn kan ik me verliochting hier ook op aan sluiten want als ik dat verbreek contact gebruik, en zet hem op contact doet de verlichting het niet, en als ik hem van contact af zet werkt deze wel. Bart heeft al gezegd dat ik beter niet de verlichting op de aansluiting van de bobine te zetten omdat de verlichting dan net zoveel stroom en spanning krijgt als de bobine. maar gaat het dan wel of niet??
en zo nie hoe kan ik de verlichting dan toch op met contactslot aan sluiten want ik heb graag alles net als normale brom op het contact slot.
 

bart de schakelgek 26-1-2004 19:17 Print reply

Posts: 5987
ok clim jij kunt dus EN niet typen, EN niet uitleggen .

ik zal het geheel eens uitleggen.

we hebben een motorhispania contactslot (al onze tsx contsloten zijn ooit kapot gemaakt met een schroevendraaier)

daar zitten 3 draden op voor de verlichting, en 2 draden, dat is de motorstop.

als we de bobine verbinden met de motorstop kabels vonkt ie alleen als het contactslot op off staat draadjes omwisselen werkt niet het gaat gewoon niet, blijkbaar werkt een am6 bobine omgekeerd, of zoiets dergelijks

dus wij contact aangesloten op de kabeltjes van het licht, dus contact aan: vonk
dat werkt dus...

maar de stroom/spanning wat dan ook, wat door de bobine gaat, en nu ook door het contactslot, is toch heel hoog? want nu wil clim het licht ook via het contactslot laten gaan, maar dan branden alle lampjes door vrees ik.

dus liever wil ik weten hoe ik de motorstop kan gebruiken, die van am6 werkt anders als dat ik dacht.

(en niet zo van: koop gewoon een tsx contactslot, dit is wat clim wil, hij is koppig en blaat... en gewoon dat contactslot MOET erop, hij wil dus: contact uit, ook licht uit, mijn optie was om licht apart van contactslot uit te zetten dmv schakelaar, maarja)
 
Limburger
Marthin 26-1-2004 19:21 Print reply

Posts: 6164
in principe kun je hem op de bobine aansluiten.

maar een nieuw contactslot kost 10,60 voor een tsx.

Als ik jou was zou ik een nieuw contactslot kopen want de kans dat je bobine kapot gaat is veel groter en dan kost je dat nog veel meer euri's!
 
Mt-5[Maarten] 26-1-2004 19:24 Print reply

Posts: 2941
Je meot inderdaad de spanning niet verbreken na de bob, dan krijg je behoorlijk gelazer, staat aardig voltage op namelijk.

Wat ej wel kunt doen in dit geval, is omdat een m6 bob omgekeerd werkt, een inverter kopen. Deze zet de stroom om in een gelijksoortige spanning, alleen dan ( tja hoe kan het ook anders ) andersom.

aan=uit
uit=aan

Heb het ook met modelbouw zo gedaan, is hetzelfde principe.

hoop dat je er wat aan hebt. anders nog een idee, geloof dat een brommer gelijkstroom heeft. Als je een omvormer koopt, zet die de stroom om in wisselspanning. Druk er een diode tussen, en het probleem zou ook opgelost kunnen zijn.

typewerk !

Dit bericht is ge-edit door Mt-5[Maarten] op 26-1-2004 19:25
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
Blijhoofd 26-1-2004 19:28 Print reply

Posts: 7378
neem een contact slot van een ER daarbij is 1 stuk motor aan verlichting uit 1 verder verlichting aan en nog een verder is nix
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
de_koen 26-1-2004 19:32 Print reply

Posts: 5595
dat mh contact moet werken hoor...

ofwel werkt het door de signaaldraad aan de massa te leggen (ding maakt dus enkel verbinding op off)

ofwel door de signaal draad te onderbreken van de bobine (ding maakt dus enkel verbinding op on)


en dan kan je verlichting dus via die andere doen...

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 26-1-2004 19:33

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 26-1-2004 20:24
 
Honda 5-Bak te koop
bart de schakelgek 26-1-2004 19:37 Print reply

Posts: 5987
jullie snappen het niet, we hebben de signaal draad naar het contactslot laten lopen, en dan weer naar de bobine toe
 
Limburger
bart de schakelgek 26-1-2004 19:42 Print reply

Posts: 5987
wacht, nog ff om duidelijk te zijn

de signaal draad gaat nu het contactslot IN via een draad die eigenlijk voor verlichting bestemd is,

de signaal draad gaat UIT die eigenlijk voor verlichting bestemd is

volgens mij wil clim de gewone "licht" draad aansluiten op dezelfde kabels als waar nu de signaaldraad op verbonden zit, gewoon simpel weg omdat er geen andere kabels zijn, ja de motorstop maar dan hebben we alleen licht als het contact uitstaat, schiet ook niet op

maar dan brand alles toch door? of hoe heb ik dat
 
Limburger
de_koen 26-1-2004 19:47 Print reply

Posts: 5595
er komen uit dat mh slot 2 draden voor de ontsteking...


lees mijn post opnieuw en denk eens na
 
Honda 5-Bak te koop
Joostvdw 26-1-2004 20:16 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

wacht, nog ff om duidelijk te zijn

de signaal draad gaat nu het contactslot IN via een draad die eigenlijk voor verlichting bestemd is,

de signaal draad gaat UIT die eigenlijk voor verlichting bestemd is

volgens mij wil clim de gewone "licht" draad aansluiten op dezelfde kabels als waar nu de signaaldraad op verbonden zit, gewoon simpel weg omdat er geen andere kabels zijn, ja de motorstop maar dan hebben we alleen licht als het contact uitstaat, schiet ook niet op

maar dan brand alles toch door? of hoe heb ik dat


dit kan iig niet want dan staat je licht aangesloten op je signaaldraad

maar zoals koen zegt, wss is het contact slot zo:

voor licht -> ingang contact met uitgang als tie op ON staat

voor onsteking -> ingang contact met uitgang als tie op OFF staat,

wat dan wss origineel zo was was dat de CDI niet vonkt als er een kabel aan aarde zit (OFF stand, aan aarde gekoppelt = geen vonk) zo is het iig wel met honda, dus mss ook met de CDI die je nu hebt, zoek dat maar es uit
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
de_koen 26-1-2004 20:23 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


dit kan iig niet want dan staat je licht aangesloten op je signaaldraad

maar zoals koen zegt, wss is het contact slot zo:

voor licht -> ingang contact met uitgang als tie op ON staat

voor onsteking -> ingang contact met uitgang als tie op OFF staat,

wat dan wss origineel zo was was dat de CDI niet vonkt als er een kabel aan aarde zit (OFF stand, aan aarde gekoppelt = geen vonk) zo is het iig wel met honda, dus mss ook met de CDI die je nu hebt, zoek dat maar es uit


het is mogelijk dat het gedeelte voor de ontsteking op 2de manieren werkt, die ik eerder heb gepost


 
Honda 5-Bak te koop
Ed Honda CB50J 26-1-2004 21:18 Print reply

Posts: 4190
Ik heb geen contact slot niet nodig er wordt bij ons toch niet gejat en bovendien mijn brommer ziet er geeneens mooi uit ( denk aan HEEL VEEL roest )
binnen kant van het blok niet hoor,
dus ze willen hem geeneens jatten .
is dat geen idee?? gewoon je brommer er roestig uit laten zien??? roest spuitbus??? een gat in de markt en in je frame
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Cebess 26-1-2004 21:23 Print reply

Posts: 1203
Het MAAK contact als het contact op OFF staat is voor de afslag. En het MAAK contact als het contact op ON staat is voor de rest van je shit, meestal de accuspanning.

Kweet niet welke draad je zo moet hebben bij een TSX maar er is er meestal 1 die kortsluiting moet maken met de massa als contact uit staat.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
de_koen 26-1-2004 21:27 Print reply

Posts: 5595
dan moeten ze dus gewoon signaaldraad naar contact naar massa doen
 
Honda 5-Bak te koop
Cebess 26-1-2004 21:28 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

dan moeten ze dus gewoon signaaldraad naar contact naar massa doen


Dat zou opzich kunnen maar meestal is daar een aparte draad voor op de cdi ofzo, staat vast in een schema.

Edit: bij TSX niet dus zo te zien!

Dit bericht is ge-edit door Cebess op 26-1-2004 21:31
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
bart de schakelgek 26-1-2004 22:31 Print reply

Posts: 5987
hm dus gewoon kabeltje naar massa trekken, eens kijken morgen of dat werkt, ennuh ed honda cb50j,
check topic 1337 tsx in uf eens met je roestspuitbus
 
Limburger

Dit topic is 2111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved