Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Elektronica Forum - Topic #15133 - Contact slot
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2111 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Perdelul |
26-1-2004 16:23 |
Posts: 457 |
daaag mense.
ik heb een vraag: ik heb nu dus een contactslot op me 1337 tsx met een maak en een verbreek schakelaar en op dat maak contact heb ik dus de vonk op aan gesloten, maar nu is mijn kan ik me verliochting hier ook op aan sluiten want als ik dat verbreek contact gebruik, en zet hem op contact doet de verlichting het niet, en als ik hem van contact af zet werkt deze wel. Bart heeft al gezegd dat ik beter niet de verlichting op de aansluiting van de bobine te zetten omdat de verlichting dan net zoveel stroom en spanning krijgt als de bobine. maar gaat het dan wel of niet?? 
en zo nie hoe kan ik de verlichting dan toch op met contactslot aan sluiten want ik heb graag alles net als normale brom op het contact slot.
|
|
|
|
bart de schakelgek |
26-1-2004 19:17 |
 Posts: 5987 |
ok clim jij kunt dus EN niet typen, EN niet uitleggen  .
ik zal het geheel eens uitleggen.
we hebben een motorhispania contactslot (al onze tsx contsloten zijn ooit kapot gemaakt met een schroevendraaier)
daar zitten 3 draden op voor de verlichting, en 2 draden, dat is de motorstop.
als we de bobine verbinden met de motorstop kabels vonkt ie alleen als het contactslot op off staat  draadjes omwisselen werkt niet het gaat gewoon niet, blijkbaar werkt een am6 bobine omgekeerd, of zoiets dergelijks
dus wij contact aangesloten op de kabeltjes van het licht, dus contact aan: vonk
dat werkt dus...
maar de stroom/spanning wat dan ook, wat door de bobine gaat, en nu ook door het contactslot, is toch heel hoog? want nu wil clim het licht ook via het contactslot laten gaan, maar dan branden alle lampjes door vrees ik.
dus liever wil ik weten hoe ik de motorstop kan gebruiken, die van am6 werkt anders als dat ik dacht.
(en niet zo van: koop gewoon een tsx contactslot, dit is wat clim wil, hij is koppig en blaat... en gewoon dat contactslot MOET erop, hij wil dus: contact uit, ook licht uit, mijn optie was om licht apart van contactslot uit te zetten dmv schakelaar, maarja)
|
|
Limburger |
|
Marthin |
26-1-2004 19:21 |
 Posts: 6164 |
in principe kun je hem op de bobine aansluiten.
maar een nieuw contactslot kost 10,60 voor een tsx.
Als ik jou was zou ik een nieuw contactslot kopen want de kans dat je bobine kapot gaat is veel groter en dan kost je dat nog veel meer euri's!
|
|
|
|
Mt-5[Maarten] |
26-1-2004 19:24 |
 Posts: 2941 |
Je meot inderdaad de spanning niet verbreken na de bob, dan krijg je behoorlijk gelazer, staat aardig voltage op namelijk.
Wat ej wel kunt doen in dit geval, is omdat een m6 bob omgekeerd werkt, een inverter kopen. Deze zet de stroom om in een gelijksoortige spanning, alleen dan ( tja hoe kan het ook anders ) andersom.
aan=uit
uit=aan
Heb het ook met modelbouw zo gedaan, is hetzelfde principe.
hoop dat je er wat aan hebt. anders nog een idee, geloof dat een brommer gelijkstroom heeft. Als je een omvormer koopt, zet die de stroom om in wisselspanning. Druk er een diode tussen, en het probleem zou ook opgelost kunnen zijn.
 typewerk !
Dit bericht is ge-edit door Mt-5[Maarten] op 26-1-2004 19:25
|
|
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ... |
|
Blijhoofd |
26-1-2004 19:28 |
 Posts: 7378 |
neem een contact slot van een ER daarbij is 1 stuk motor aan verlichting uit 1 verder verlichting aan en nog een verder is nix
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
de_koen |
26-1-2004 19:32 |
 Posts: 5595 |
dat mh contact moet werken hoor...
ofwel werkt het door de signaaldraad aan de massa te leggen (ding maakt dus enkel verbinding op off)
ofwel door de signaal draad te onderbreken van de bobine (ding maakt dus enkel verbinding op on)
en dan kan je verlichting dus via die andere doen...
Dit bericht is ge-edit door de_koen op 26-1-2004 19:33
Dit bericht is ge-edit door de_koen op 26-1-2004 20:24
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
bart de schakelgek |
26-1-2004 19:37 |
 Posts: 5987 |
jullie snappen het niet, we hebben de signaal draad naar het contactslot laten lopen, en dan weer naar de bobine toe
|
|
Limburger |
|
bart de schakelgek |
26-1-2004 19:42 |
 Posts: 5987 |
wacht, nog ff om duidelijk te zijn
de signaal draad gaat nu het contactslot IN via een draad die eigenlijk voor verlichting bestemd is,
de signaal draad gaat UIT die eigenlijk voor verlichting bestemd is
volgens mij wil clim de gewone "licht" draad aansluiten op dezelfde kabels als waar nu de signaaldraad op verbonden zit, gewoon simpel weg omdat er geen andere kabels zijn, ja de motorstop maar dan hebben we alleen licht als het contact uitstaat, schiet ook niet op
maar dan brand alles toch door? of hoe heb ik dat
|
|
Limburger |
|
de_koen |
26-1-2004 19:47 |
 Posts: 5595 |
er komen uit dat mh slot 2 draden voor de ontsteking...
lees mijn post opnieuw en denk eens na
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Joostvdw |
26-1-2004 20:16 |
 Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
wacht, nog ff om duidelijk te zijn
de signaal draad gaat nu het contactslot IN via een draad die eigenlijk voor verlichting bestemd is,
de signaal draad gaat UIT die eigenlijk voor verlichting bestemd is
volgens mij wil clim de gewone "licht" draad aansluiten op dezelfde kabels als waar nu de signaaldraad op verbonden zit, gewoon simpel weg omdat er geen andere kabels zijn, ja de motorstop maar dan hebben we alleen licht als het contact uitstaat, schiet ook niet op
maar dan brand alles toch door? of hoe heb ik dat
dit kan iig niet want dan staat je licht aangesloten op je signaaldraad
maar zoals koen zegt, wss is het contact slot zo:
voor licht -> ingang contact met uitgang als tie op ON staat
voor onsteking -> ingang contact met uitgang als tie op OFF staat,
wat dan wss origineel zo was was dat de CDI niet vonkt als er een kabel aan aarde zit (OFF stand, aan aarde gekoppelt = geen vonk) zo is het iig wel met honda, dus mss ook met de CDI die je nu hebt, zoek dat maar es uit
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
de_koen |
26-1-2004 20:23 |
 Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
dit kan iig niet want dan staat je licht aangesloten op je signaaldraad 
maar zoals koen zegt, wss is het contact slot zo:
voor licht -> ingang contact met uitgang als tie op ON staat
voor onsteking -> ingang contact met uitgang als tie op OFF staat,
wat dan wss origineel zo was was dat de CDI niet vonkt als er een kabel aan aarde zit (OFF stand, aan aarde gekoppelt = geen vonk) zo is het iig wel met honda, dus mss ook met de CDI die je nu hebt, zoek dat maar es uit
het is mogelijk dat het gedeelte voor de ontsteking op 2de manieren werkt, die ik eerder heb gepost
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Ed Honda CB50J |
26-1-2004 21:18 |
 Posts: 4190 |
Ik heb geen contact slot  niet nodig er wordt bij ons toch niet gejat en bovendien mijn brommer ziet er geeneens mooi uit ( denk aan HEEL VEEL roest )
binnen kant van het blok niet hoor,
dus ze willen hem geeneens jatten  .
is dat geen idee?? gewoon je brommer er roestig uit laten zien??? roest spuitbus???  een gat in de markt en in je frame
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
Cebess |
26-1-2004 21:23 |
 Posts: 1203 |
Het MAAK contact als het contact op OFF staat is voor de afslag. En het MAAK contact als het contact op ON staat is voor de rest van je shit, meestal de accuspanning.
Kweet niet welke draad je zo moet hebben bij een TSX maar er is er meestal 1 die kortsluiting moet maken met de massa als contact uit staat.
|
|
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<< |
|
de_koen |
26-1-2004 21:27 |
 Posts: 5595 |
dan moeten ze dus gewoon signaaldraad naar contact naar massa doen
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Cebess |
26-1-2004 21:28 |
 Posts: 1203 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
dan moeten ze dus gewoon signaaldraad naar contact naar massa doen
Dat zou opzich kunnen maar meestal is daar een aparte draad voor op de cdi ofzo, staat vast in een schema.
Edit: bij TSX niet dus zo te zien!
Dit bericht is ge-edit door Cebess op 26-1-2004 21:31
|
|
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<< |
|
bart de schakelgek |
26-1-2004 22:31 |
 Posts: 5987 |
hm dus gewoon kabeltje naar massa trekken, eens kijken morgen of dat werkt, ennuh ed honda cb50j,
check topic 1337 tsx in uf eens  met je roestspuitbus
|
|
Limburger |
|
Dit topic is 2111 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|