Hey,
Ik heb hier een Honda MTX SH staan met wat probleempjes.
Mijn eerste probleem.
Als ik hem wil starten dan lukt dat wel eens zonder choke maar moet het ook wel eens met een choke, als ie dan aan is vliegt ie naar de 6000/7000 toeren. Als ie dan op die toeren is trek ik de choke een paar keer uit en zakt de toeren. volgens mij hoort dit niet, wat kan ik doen om dit probleem met die hoge toeren op te lossen ???
Mijn tweede probleem.
Als ik rijd in de 2e versnelling en wil schakelen naar me 3e versnelling dan gaat dat wel eens moeilijk. Als ik schakel naar me 3e versnelling rijd ik rond de 37 km en tussen de 7000/8000 toeren. Als ik geschakeld heb krijg ik een terug val naar 6000 toeren (lijkt me gewoon normaal, zo een terugval). Ik rij dan gewoon verder, in de 3e versnelling, soms wil die brommer wel is weg vallen in de toeren, hij zakt dan onder de 6000 toeren. Soms wil ie ook wel verder trekken boven de 6000 toeren. Maar wat het gekke is dat ie soms wel wil en som niet wil, als ik niet helemaal vol gas rij in me 2e versnelling (34 km) en ik schakel naar me 3e versnelling dan lukt het hem echt niet om harder te gaan rijden, hij zakt dan gewoon weg, en dan moet ik ff terug schakelen en zorgen dat ie maximaal rijd en dan weer schakelen en dan wil het wel lukken, maar niet altijd.
Me derde probleem.
Me bougie is ook zwart aan het puntje waar ie vonkt, ik denk dus dat ie te veel benzine/olie krijgt. Ik weet niet of die 3 problemen te maken hebben met me instelling van me brommer en de benzine ??
Ik heb een 50 cc cilinder met een 12/13 mm carburateur met een 72 sproeier en een standaard luchtfilter. Ik tank zelf Superlina (das gewoon brommer mix) en gooi geen extra twee tak olie bij me benzine.
WEET IEMAND EEN OPLOSSING OF IETS DAT IK KAN DOEN ?¿?
|