Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Trafo maken van 6V --> 12V hoe???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 920 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #15101 - Trafo maken van 6V --> 12V hoe???
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arrier 25-1-2004 19:05 Print reply
Posts: 2221
maar je moet wel weten dat het evenveel (eigenlijk minder) watt is. je krijgt dus meer volt maar minder ampere.
verder moet je eerst t rendement weten als dat 100%zou zijn (waarschijnlijk minder) zou je primair 2keer zoveel windingen moeten hebben dan secundair. verder kan je die windingen denk ik beter kant en klaar kopen omdat t koper elkaar niet maar raken
 
Delano 25-1-2004 19:37 Print reply
Posts: 370
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

maar je moet wel weten dat het evenveel (eigenlijk minder) watt is. je krijgt dus meer volt maar minder ampere.
verder moet je eerst t rendement weten als dat 100%zou zijn (waarschijnlijk minder) zou je primair 2keer zoveel windingen moeten hebben dan secundair. verder kan je die windingen denk ik beter kant en klaar kopen omdat t koper elkaar niet maar raken

i Agree
 
rs krijgt weer spirit:P
Shy fx 25-1-2004 20:08 Print reply

Posts: 486
danne doe je iets heel fouts

 
Fighting for peace, is like fucking for virginnity
Shy fx 25-1-2004 20:11 Print reply

Posts: 486
http://www2.caometal...o/transformator.html

zo dus dus aan de ene kant bijvb 6 windingen en de andere 3
 
Fighting for peace, is like fucking for virginnity
Delano 25-1-2004 21:33 Print reply
Posts: 370
klopte me berekening toch nog
 
rs krijgt weer spirit:P
verwijderd1 25-1-2004 21:55 Print reply

Posts: 3527
kun je die dingen niet gewoon kopen zo een trafo? enne.. hoeveel volt is een nsr type 1
 
Cebess 26-1-2004 13:26 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shy fx

http://www2.caometal...o/transformator.html

zo dus dus aan de ene kant bijvb 6 windingen en de andere 3


3 primair en 6 secondair dan wel te verstaan.
Aantal windingen bepaald de spanning en de dikte de stroom. Maargoed en trafo werkt alleen op wisselspanning en dus niet op je accu of je moet er nog een berg elektronica voor bouwen en erachter bouwen. (zoals neonlampje ook al zei)

Of gewoon eigenwijs blijven!
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Neonlampje 26-1-2004 13:32 Print reply

Posts: 14825
Ik hoop dat hij eigenwijs blijft
 
Cebess 26-1-2004 13:44 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Ik hoop dat hij eigenwijs blijft


Haha ja dan gaat zijn trafo mooi smelten en de platen in de accu zullen ook wel krom trekken ofzo. Owja en natuurlijk leuke piekspanningen bij het in em uitschakelen van dat ding.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Neonlampje 26-1-2004 13:51 Print reply

Posts: 14825
Denk eerder dat zn accu poef zegt als hij geen goede zekeringen heeft
 
MTX 80 RII H 26-1-2004 15:09 Print reply
Posts: 336
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cebess

Aantal windingen bepaald de spanning en de dikte de stroom.


Dikte is alleen verantwoordelijk voor de weerstand en dus het verlies aan rendement. Als spanning groter wordt, wordt stroom lager en omgekeerd.

Hoe meer wikkelingen, hoe hoger het rendement van een trafo, dus het liefst zo veel mogelijk als je er zelf een gaat maken.
 
It's a multiple-station rotation installation
arrier 26-1-2004 15:42 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX 80 RII H

[...]


Dikte is alleen verantwoordelijk voor de weerstand en dus het verlies aan rendement. Als spanning groter wordt, wordt stroom lager en omgekeerd.

Hoe meer wikkelingen, hoe hoger het rendement van een trafo, dus het liefst zo veel mogelijk als je er zelf een gaat maken.

inderdaad en ik denk dat weinig mensen hier met de hand 300winding ff maken zonder dat ze elkaar raken dus als je hem wil maken koop dan de spoelen los
 
hondadriver_chris 26-1-2004 15:51 Print reply

Posts: 1042
eeuhm
ik zit ook met zow probleem
ik krijg een sf kapje met 12v lampjes ik dnek dat ik het beste 6v lampen kan kopen of zou ik ook een omvormer erop pleuren?
en 6v halogeen wat voor soort meot je dan hebbe?
iemand een idee van de prijs
of kan ik ook gewoon 12v lampen op 6v laten branden?
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
arrier 26-1-2004 15:53 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondadriver_chris

eeuhm
ik zit ook met zow probleem
ik krijg een sf kapje met 12v lampjes ik dnek dat ik het beste 6v lampen kan kopen of zou ik ook een omvormer erop pleuren?
en 6v halogeen wat voor soort meot je dan hebbe?
iemand een idee van de prijs
of kan ik ook gewoon 12v lampen op 6v laten branden?

nee 12lampen doen t nie op 6 volt kan je beter 6volt kopen
 
Hier_ben_ik - Administrator 26-1-2004 17:15 Print reply

Posts: 8499
Ik snap niet hoe mensen z? eigenwijs kunnen zijn. Als je het dan zelf toch beter weet enzo, vraag het dan niet hier op het forum.
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 4682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved