Erik_P |
23-1-2004 18:18 |
Posts: 690 |
Mijn mening.
Ik denk niet dat het echt een goede oplossing voor wat dan ook is.
Als je het aantal ongelukken wilt verminderen moet je gewoon een zogenaamde 'APK' invoeren, boetes zwaar verhogen, herhalende overtredingen zwaarder straffen, en een praktijk-examen invoeren.
Verhogen naar 17 jaar vindik dus onzin.
Voor zover mijn mening
|
|
- |
|
2wheels[jurg] |
23-1-2004 18:22 |
Posts: 3503 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Ik vind het onzin, de enigste reden waarom ze het doen is dat de verleiding groter word om geen brommer te kopen en ipv 1 jaar brommer te rijden wachten tot je 18e en auto gaan rijden, alsof alle problemen dan zijn opgelost, het lijkt mij zelfs beter voor het milieu en de schaarse ruimte in nederland om brommerrijden te stimuleren ipv dat iedereen auto gaat rijden.
Het zou een beter idee zijn om goede praktijk lessen erbij te doen, dat scheelde bij onderzoek aanzienlijk in ongelukken in het verkeer.
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 23-1-2004 12:00
hier sluit ik me bij aan, het argument dat ze aanvoerde was ook belachelijk "16 jarigen maken meer ongelukken als 17 jarigen" dat lijkt me nogal logies want 17 jarigen hebben hebben al een jaar rij ervaring
|
|
|
|
MBBBBBB |
23-1-2004 18:34 |
Posts: 2340 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
http://www.politiek....;order=0&thold=0
Netjes bedankt,
anderen ook bedankt, zal kijken wat ik ermee kan.
En als je je geroepen voelt, ga gerust verder anders...
dank u
|
|
|
|
Neonlampje |
23-1-2004 18:36 |
Posts: 14825 |
Maar let wel op; wat iedereen hier nu zegt is uit eigen belang.
Technisch gezien, en enorm generalizerend is iemand van 17 dus gewoon volwassener dan iemand van 16, en zo ook iemand van 18. Wettelijke volwassenheid.
Wat ook mee speelt is dat iemand van 18 onderhand wel n beetje uitgepubert is. Wat natuurlijk ook mee speelt!!
Erg generalizerend, maar je kunt niet voor elk individueel persoon een regel verzinnen
|
|
|
|
Nightbat |
23-1-2004 18:53 |
Posts: 550 |
1 jaar verhogen betekent alleen maar dat je je of een jaar later doodrijd, of absoluut onervaren achter het stuur van een auto zit
(pas als je je rijbewijs hebt leer je pas rijden!)
Brommerrijders moeten meer ter verantwoording worden geroepen over hun acties
niet over hun bezit
(een opgevoerde brommer word gezien als een vuurwapen - strafbaar als je het hebt-, wat een foute vergelijking is)
het zou vooral helpen als eigenaren ook echt "eigenaren" zijn
niet zoals die eikels in leasebakken die honden in het verkeer zijn
(hierbij spelen ouders een grote rol)
Maar ook meer gelijkheid krijgen in het verkeer
(m'n zus rijd al 14 jaar brommer maar ook zij geeft grif toe dat een brommerrijder automatisch al de schuld krijgt ongeacht wat er gebeurt)
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul met de kam
maar wij in dit democratische land; een vrij land, hebben toch geen inbreng.
Iedereen moet anarchistisch worden, dat scheelt een hoooooop problemen!!
Anarchie...?
Dit is wel een mooi stukje
"Anarchy, frankly -- if you take it quite literally -- is mind games for the middle class. When you come from desperate poverty, and that's exactly what I come from, you know that nonsenses are not to be tolerated. I'm not sure who gains from chaos, but I know it's not the poor folks in the council flats. The politics of vindictiveness is never, ever anything like a solution."
-- John "Johnny Rotten" Lydon of the Sex Pistols
|
|
|
|
001Michael |
23-1-2004 19:04 |
Posts: 22 |
Ik vind dat ze beter wat kunnen instellen dat als je kunt aantonen dat je meer dan xx km hebt gereden zonder schade en minimaal een jaar lang je certificaat hebt dat je dan een 1 kw klasse mag rijden oid ... legaal opvoeren dus .. ik denk dat je dan het aantal ongelukken tussen de 16 en 17 jaar aanzienlijk zal afnemen ... al die gastjes van net 16 op een 80cc mtx of weet ik veel wat voor beest rijden zichzelf te pletter als ze met 100 door een woonwijk crossen ... niet dat ze zo allemaal zijn maar laat ik zeggen ik ken er een paar.
verder vind ik het echt een uitstel tot executie dat verschuiven van de leeftijd ..dan schuiven ze auto en motor ook maar op dan heeft het mischien iets meer effect ..
|
|
|
|
NSR JunK |
23-1-2004 19:16 |
Posts: 2339 |
die regel gaat de brommer ongelukken wel verminderen, minder brommer op de weg minder ongelukken simpel. maar weet vrij zeker dat het het aantal auto ongelukken wel lekker omhoog. wrom? nou meer 18jarigen die stinken van het geld en dus een lekker snelle bak aanschaffen.. en die hebben TOTAAL geen verkeersinzicht.. volgens mij krijg je dat op de brommer tog wel redelijk
|
|
|
|
Erik_P |
23-1-2004 19:18 |
Posts: 690 |
Anarchie = Geen gezag erkennen
Dan word het dus een dikke bende he!
|
|
- |
|
marcel |
23-1-2004 19:23 |
Posts: 1533 |
idd alleen domme ezels willen dit ook. gezag is niet verkeerd mits het goed word uitgeoefend
|
|
|
|
MTX 80 RII H |
23-1-2004 19:23 |
Posts: 336 |
vanaf je 16e een lichte motor vind ik opzich wel een goede optie, maar dan moeten ze mss wel de motoren in 3 categorie?n indelen, zodat je met je 16e bv nog niet op de snelweg mag (met je 16e op een motor op de snelweg vind ik dan toch weer iets te gek). Omdat een motor duurder is dan een scooter, niet zo zenuwachtig stuurt, een stuk breder is, apk-gekeurd is en een kenteken heeft, zullen de meesten er een heel stuk rustiger mee rijden en niet als een stel stijf-van-de-pillen-staande-kamikazepiloten door de stad heen slingeren / racen. Een ander voordeel hiervan is dat de meesten hun motor niet op gaan voeren omdat hij al hard genoeg gaat. Hierdoor gaan die motoren niet harder dan waar ze voor gebouwd zijn, wat ook weer een heel stuk veiliger is dan die opgefokte scootertjes met 50cc frame.
Ik fok mijn brommer op omdat ik 40 een levensgevaarlijke snelheid vind (ik rijd namelijk 2 keer per dag over een 80-weg, omdat op het fietspad te veel fietsers rijden). Als ik dan met mn brommer netjes met het verkeer mee kan, is er niets aan de hand, rij ik met 40 tussen die auto's, dan komt het niet goed. Als ik een motor heb die al 80 kan, is er niets aan de hand, ik rij geen fietsers meer voor hun sokken en ik kan EN MAG met het verkeer mee.
|
|
It's a multiple-station rotation installation |
|
Neonlampje |
23-1-2004 19:26 |
Posts: 14825 |
Tegenstrijdigheid, vanaf 60km/h mag je op een snelweg rijden, en je wilt motoren invoeren die standaard al 80 mogen?
|
|
|
|
mr200r |
23-1-2004 19:37 |
Posts: 5122 |
Gewoon de 11kw-wet van 18 tot 20.
16jaar de motor tot 80 met echt rijbewijs en
elk jaar keuring-knipperlichten verplicht.
De duitse manier zeg-maar.
Met 80 kan je veilig met het verkeer meekomen
maar opvoeren zal altyd wel blijven.
|
|
mr200r |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
23-1-2004 19:41 |
Posts: 17929 |
de mensen van 16 blijven dood omdat ze geen ervaring hebben als je de leeftijd verhoogt blijven die van 17 dood
mijn visie:
16 rommer tot 50kmu met rijbewijs en praktijktraining
17 rommer tot 80kmu met hertraining
18:motor tot 25 kw
19 ware motor tot 100kw
20: alle motoren en brommers met rijbewijs natuurlijk
|
|
|
|
Texas-Tornado |
23-1-2004 19:56 |
Posts: 254 |
Het heb geen enkel nut om de leeftijd te verhogen. Die gasten die zich nu met 16 jaar doodrijden hadden hetzelfde gedaan als ze 17 waren! Er moet gewoon verplicht iets van 20 uur praktijk worden gevolgd bij een rijschool ofzo.
|
|
|
|
KaWaReZ |
23-1-2004 21:37 |
Posts: 20582 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Texas-Tornado
Het heb geen enkel nut om de leeftijd te verhogen. Die gasten die zich nu met 16 jaar doodrijden hadden hetzelfde gedaan als ze 17 waren! Er moet gewoon verplicht iets van 20 uur praktijk worden gevolgd bij een rijschool ofzo.
nix alleen teorie...
praktijk erbij
Of 16-snor
17 brommert
18 moto-25pk
20- zoveel je wilt
--
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MBBBBBB
[...]
Netjes bedankt,
anderen ook bedankt, zal kijken wat ik ermee kan.
En als je je geroepen voelt, ga gerust verder anders...
dank u
Graag gedaan
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Wat ook mee speelt is dat iemand van 18 onderhand wel n beetje uitgepubert is.
Zegt Wude
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|