Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer kan niet tegen de kou...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1151 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15042 - Brommer kan niet tegen de kou...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

master of disaster_rs50 25-1-2004 16:58 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chrisieee

hey mensen...

ik heb het zelfde probleem...
bevrore carburateur echt kut...
maar nou heb ik zitten denken zou het helpen als ik een grotere carb zou aanschaffe... heb nu 14mm en zou dan naar 17.5 wille

wat is julie mening hier over.???




helpt niet ,


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: son1cb00m

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb

heb me kvs slangetjes nagelopen maar die zaten helemaal verstopt. als ik erop blies kwam er zelfs geen luch door, allemaal zwarte drab kwam eruit. daarom werd mijn spruitstuk ook niet verwarmd. morgen even testen met rijden en nu maar hopen dat.......


ff je koelvloeistoef elke malen in deze maand verversen aangezien het echt zwaar verrrot is.
en wil het schoonmaken/verversen niet helpen kan je altijd nog 1/4 van je radiateur afplakkenn (bovenste gedeelte) dit help zo en zo goed.
Moet je het wel weghalen als het kwik boven de 5 graden komt oid.

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 25-1-2004 17:00
 
lalalalalala i can't hear you
son1cb00m 25-1-2004 17:20 Print reply
Posts: 103


ff je koelvloeistoef elke malen in deze maand verversen aangezien het echt zwaar verrrot is.
en wil het schoonmaken/verversen niet helpen kan je altijd nog 1/4 van je radiateur afplakkenn (bovenste gedeelte) dit help zo en zo goed.
Moet je het wel weghalen als het kwik boven de 5 graden komt oid.

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 25-1-2004 17:00


Btw Ik heb al een tijdje 3/4 van me radiateur afgeplakt
 
Gertjan 25-1-2004 17:51 Print reply

Posts: 1505
als je nou gewoon gaat fietsen alst koud is...

 
NehcslowZ 25-1-2004 17:58 Print reply

Posts: 1551
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GerTjaN

als je nou gewoon gaat fietsen alst koud is...



sommige mensen moeten verder dan 10 km
 
son1cb00m 26-1-2004 14:18 Print reply
Posts: 103
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GerTjaN

als je nou gewoon gaat fietsen alst koud is...



Ik moet 17 km fietsen naar school
 
pepijn 26-1-2004 14:53 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: son1cb00m

[...]


Ik moet 17 km fietsen naar school


koop dan een brommer....
 
*Richard* & *His Aprilia ... 26-1-2004 15:25 Print reply
Posts: 267
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

ik las in dat andere topic dat je carburateur bij 6/7 graden al bevriest dacht ik


Onmogenlijk het vriespunt ligt bij nul graden (jah duhh) dus onmogenlijk dat die bij 6/7 graaien bevriest..!!

tenminste dat denk ik
 
Ralf 26-1-2004 15:27 Print reply

Posts: 9073
Urgh, smeltpunt van water is inderdaad 0 graden, maar sinds wanneer zit er water in je carburateur?
Waar het om kan gaan is het krimpen van metalen, waardoor dingen minder speling kunnen krijgen omdat er 2 materialen zijn gebruikt, of dat vetten wat taaier worden.

Van BEVRIEZEN is geen sprake.
 
MTX 80 RII H 26-1-2004 15:33 Print reply
Posts: 336
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: *Richard* & *His Aprilia RS*

[...]


Onmogenlijk het vriespunt ligt bij nul graden (jah duhh) dus onmogenlijk dat die bij 6/7 graaien bevriest..!!

tenminste dat denk ik


het vriespunt van water op zeeniveau jah!!!

kook- en vriespunt zijn afhankelijk van druk en welke stof je hebt. Als je een jerrycan benzine in de diepvries zet bevriest hij echt niet hoor... (probeer maar, zal je ma leuk vinden)

als benzine verdampt, onttrekt het warmte aan je carb, waardoor je bij een buitentemperatuur boven 0 graden toch een bevroren carb kunt hebben (kap maar eens een scheut benzine over je arm en laat het verdampen: je arm wordt kouder)

edit:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Guidoke
In de MOTO73 stond laatst een artikel over bevriezende carburateurs. Nu is het zo dat wanneer benziene zich met lucht gaat vermengen, de temperatuur ernsig terug loopt (endotherme reactie) soms wel 20 graden.


Vermengen van bezine met lucht heeft niets met endotherme reactie te maken, er reageert namelijk niets (er onstaan geen stoffen en er verdwijnen geen stoffen). De reactie van benzine en lucht vind pas in je verbrandingskamer plaats, en dat is een exotherme reactie

Dit bericht is ge-edit door MTX 80 RII H op 26-1-2004 15:45
 
It's a multiple-station rotation installation
*Richard* & *His Aprilia ... 26-1-2004 16:09 Print reply
Posts: 267
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX 80 RII H

[...]


het vriespunt van water op zeeniveau jah!!!

kook- en vriespunt zijn afhankelijk van druk en welke stof je hebt. Als je een jerrycan benzine in de diepvries zet bevriest hij echt niet hoor... (probeer maar, zal je ma leuk vinden)

als benzine verdampt, onttrekt het warmte aan je carb, waardoor je bij een buitentemperatuur boven 0 graden toch een bevroren carb kunt hebben (kap maar eens een scheut benzine over je arm en laat het verdampen: je arm wordt kouder)

edit:
[...]


Vermengen van bezine met lucht heeft niets met endotherme reactie te maken, er reageert namelijk niets (er onstaan geen stoffen en er verdwijnen geen stoffen). De reactie van benzine en lucht vind pas in je verbrandingskamer plaats, en dat is een exotherme reactie

Dit bericht is ge-edit door MTX 80 RII H op 26-1-2004 15:45


WEER wat Geleerd ,,,,,
 
mr200r 26-1-2004 16:28 Print reply
Posts: 5122
Dat met die spirutus werkt echt.rond de 4 graden begin je er last van te krijgen en hij loopt niet stationair, meer een kwart koffiebeker
een halve is niet nodig.Werkt echt doen ze in
polen ook.

Dit bericht is ge-edit door mr200r op 26-1-2004 16:29
 
mr200r
son1cb00m 26-1-2004 16:51 Print reply
Posts: 103
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r

Dat met die spirutus werkt echt.rond de 4 graden begin je er last van te krijgen en hij loopt niet stationair, meer een kwart koffiebeker
een halve is niet nodig.Werkt echt doen ze in
polen ook.

Dit bericht is ge-edit door mr200r op 26-1-2004 16:29



Is dat niet schadelijk voor je cilinder ofzow?
 
Da-WiZz 26-1-2004 17:42 Print reply
Posts: 109
Lijkt me ook niet echt goed, spiritus in je tank.
 
ad1 1-2-2004 9:18 Print reply
Posts: 2
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: son1cb00m

hey mensen.
ik heb een probleempje met mijn Gilera GSM

Zodra het koud weer is, vanaf 3 graden en kouder, loopt mijn brommer niet goed meer.
Ik kan gewoon starten en wegrijden. Maar na een stukje gereden te hebben (hooguit een paar kilometer) hoor ik eerst een wat vreemd geluid en loopt het toerental langzaam terug. Als je dan stil komt te staan en het gas voluit wordt gedraaid draait de motor maximaal zo?n 2500- 3000 toeren en maakt een wat ratelend geluid. Zodra je geen gas meer geeft slaat de brommer af.
Als ik mijn brommer dan een paar minuten uit zet en hem dan weer start loopt hij weer goed. Om na een stukje gereden te hebben weer het zelfde probleem te krijgen. ik heb ergens gelezen dat je de carburateur een speciale modificatie nodig heeft alleen wat die modificatie inhoud weet ik niet.

zelf denk ik dat de carburateur bevriest. iemand een idee wat het probleem kan zijn????

Dit bericht is ge-edit door son1cb00m op 23-1-2004 11:19

 
Pistonpen Paultje 1-2-2004 9:21 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: son1cb00m

[...]


Ik moet 17 km fietsen naar school


Oeh, ik verder, puh! (en dat voor een simpele middelbare school)
 

Dit topic is 4748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved