Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer kan niet tegen de kou...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1296 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15042 - Brommer kan niet tegen de kou...
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 4747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

son1cb00m 23-1-2004 10:57 Print topicpost
Posts: 103
hey mensen.
ik heb een probleempje met mijn Gilera GSM

Zodra het koud weer is, vanaf 3 graden en kouder, loopt mijn brommer niet goed meer.
Ik kan gewoon starten en wegrijden. Maar na een stukje gereden te hebben (hooguit een paar kilometer) hoor ik eerst een wat vreemd geluid en loopt het toerental langzaam terug. Als je dan stil komt te staan en het gas voluit wordt gedraaid draait de motor maximaal zo’n 2500- 3000 toeren en maakt een wat ratelend geluid. Zodra je geen gas meer geeft slaat de brommer af.
Als ik mijn brommer dan een paar minuten uit zet en hem dan weer start loopt hij weer goed. Om na een stukje gereden te hebben weer het zelfde probleem te krijgen. ik heb ergens gelezen dat je de carburateur een speciale modificatie nodig heeft alleen wat die modificatie inhoud weet ik niet.

zelf denk ik dat de carburateur bevriest. iemand een idee wat het probleem kan zijn????

Dit bericht is ge-edit door son1cb00m op 23-1-2004 11:19
 

arrier 23-1-2004 14:34 Print reply
Posts: 2221
volgens mij bevriest je carberateur ja maar dan snap ik niet dat hij nog start en na een tijdje pas uitvalt
 
Joscross 23-1-2004 14:34 Print reply

Posts: 12501
benzine bevriest niet zo snel, zeker niet bij 3 graden
 
bart de scootergek 23-1-2004 14:35 Print reply

Posts: 8916
ik las in dat andere topic dat je carburateur bij 6/7 graden al bevriest dacht ik
 
Honda RC-33
Ralf 23-1-2004 14:35 Print reply

Posts: 9073
Kapotte bougie, te rijke afstelling, en ik wil je wel keertje verder helpen als we alleen zijn if you know what i mean huh
 
Martijn 23-1-2004 14:36 Print reply
Posts: 10000
sterker nog...bij diesel wordt benzine gegooid, zodat de diesel minder vlokt...

....je benzine bevriest iig niet.

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Ralf 23-1-2004 14:38 Print reply

Posts: 9073
trek hem een jas aan
 
Joscross 23-1-2004 14:39 Print reply

Posts: 12501
Mischien dat de benzine verdampt, warme ontrekt aan de omgeving en ijsvorming achterlaat..?
 
son1cb00m 23-1-2004 14:40 Print reply
Posts: 103
ik heb net gehoord dat het spruitstuk te koud word. iemand een id hoe je je carburateur en spruitstuk goed kan verwarmen....
 
Ralf 23-1-2004 14:41 Print reply

Posts: 9073
VUURTJE ERBIJ HOUDEN WORDT HET WEL WARM ^_^
 
Joscross 23-1-2004 14:42 Print reply

Posts: 12501
leg er een warme kruik op
 
son1cb00m 23-1-2004 14:46 Print reply
Posts: 103
haha jah ik kan natuurlijk ook naar een warm land verhuisen maar das natuurlijk niet zon goede oplossing...

iemand een beter idee dan ralf en jos...
 
jupiler 23-1-2004 17:43 Print reply
Posts: 846
is die gsm met am blok of niet? als da zo is zou je een spruitstukje met verwarming op kenne zoeke en een cilinderkop van een appie rs en ast morinigeval is ken je Ralf zen id proberen

Edit: typie typie

Dit bericht is ge-edit door jupiler op 23-1-2004 17:43
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
PlaceR 23-1-2004 17:46 Print reply
Posts: 1588
ik hebbut bij me puch vanaf minder dan 2 grade.
ijsvorming op carb en spruistuk en het rijdt KUT

ff wannabe burnen (achterwiel omhoog houwe)
en ff stationair laten lopen
ijsvorming trekt weg en doorkarre.
wel uberirritant
 
jupiler 23-1-2004 17:48 Print reply
Posts: 846
ff wannabe burnen (achterwiel omhoog houwe)

Jot doe ff gauw met je gsm ff omhoog houwe met een hand
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
CARMAGE 23-1-2004 18:35 Print reply
Posts: 151
Ik denk dat je je brommer gewoon even de tijd moet geven om op bedrijfstemperatuur te komen. Zonder ermee te rijden. Even stationair laten draaien. Ging het trouwens wel goed toen het warmer was?

 
Carmi

Dit topic is 4747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved