Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tsx doet smokey , en stotettetert.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1062 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14999 - Tsx doet smokey , en stotettetert.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1283 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tsxdude AKU MicheL 21-1-2004 19:13 Print topicpost

Posts: 10676
Ik heb dus de volgende(problemen) met men tsx nu, Ander blok eronder omdat ik die andere dus niet boven de 6k uitkreeg(fix ik later wel)...
Maarja, hele zooi erop gepleurt en hij rijd eindelijk goed, 16mm eurokut getuned en proma uitlaatje...
Nu had ik sproeier 88 het eerste erin gedaan om te kijken hoe dat liep(met orgineel luchtfilter beetje bygewerkt)..
Stotteren @ 6k en in zen 3 in de powerband..
Nu dus net gasnaald standje hoger gezet en sproeier 85 erin...
Rijd echt al stukken beter, trekt mooi door zen 1,2,3 heen... en 4 zakt hij weer wat af, maar dat komt nog door een te zware vertanding>> 13:48 (Nej dat trekt een tsx niet)

Manu hij stottert nog iets als ik hoor in toeren rijd, en als ik vaak door men powerband heen ben geweest...(powerband van 9.5>12.5 RPM)..
Als ik dan even opschakel en rustig rijd, en volgende bocht terugschakel trekt ie weer lekker door...

This een beetje alsof hij hapert als ie vaak powerband heeft gehad..

Verder >> powerband is echt megasterk en trekt echt mooi weg en een master geluid..

Ik zoek dus nog een betere uitlaat want dit is ook niets...

En had ik nog 1 ding, toen ik em de schuur inzette kwam er allemaal rook uit de demper, this voor het eerst dat hij zo rookt.. Zal dit door de getunede cilinder komen.. Kheb er ff aan geroken en het rook gewoon alsiets verbrand was....?


Edit: ik zie topic 14999 !!! 1 te vroeg


Dit bericht is ge-edit door Tsxdude AKU MicheL op 21-1-2004 19:18
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve

Pistonpen Paultje 21-1-2004 19:19 Print reply

Posts: 8678
Hmm, hoe staat je ontsteking?? Met je ontsteking erg fout wil je demper nog wel eens gaan branden
 
Tsxdude AKU MicheL 21-1-2004 19:29 Print reply

Posts: 10676
Onsteking staat orgineel...
Verder niemand?? had meer verwacht

Dit bericht is ge-edit door Tsxdude AKU MicheL op 21-1-2004 19:29
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Martijn 21-1-2004 19:49 Print reply
Posts: 10000
ehm...

een cilinder gaat niet roken omdat ie getuned is...

wat voor rook is het....is dat er ook als ie draait?
kan zijn dat je krukaskeerring semi lek is, zou ook het stotteren verklaren.

ik vind 85 een erg kleine sproeier voor een 16mm carb op 70cc....zou meer in de richting van 100 denken...ik reed met std eurokit, 12mm al met sproeier 90...

ehm...wacht..het zou kunnen...maat van me rijdt ook met eurokit (wel std) met 100 of 110 op 20mm...

het kan idd zijn dat je demperwol verbrand of andere zooi die de demperwol in de loop der tijd heeft opgenomen...dat dat warm wordt en verdampt/verbrand.

dat stotteren kan net zo goed komen omdat ie getuned is...
Het expansiegedeelte van je uitlaat zorgt ervoor dat het verse mengsel dat door je cilinder heenschiet teruggeduwd wordt in de cilinder. Dit is optimaal bij een bepaald toerental (dat zorgt voor je powerband).
Het kan dus ook zo zijn dat dit effect negatief werkt bij een bepaald toerental...bijvoorbeeld bij 6000 tpm...
...bij de hogere toeren (powerband) klopt de cilindervulling wel opeens en loopt ie weer goed...

tunen bij 2t gaat bijna altijd ten koste van iets...

edit: tekst beetje aangepast omdat het te moeilijk was voor iemand


Dit bericht is ge-edit door Martijn op 21-1-2004 20:17
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Tsxdude AKU MicheL 21-1-2004 20:34 Print reply

Posts: 10676
Kej ...
Maar ga der ook niet vanuit dat het roken van men cilinder komt omdat hij getuned is..

Maar Rook is wit en het is echt zoon rookjhe van een sigaret, een dichte witte eenzame rooksliert..

stotteren by 6k is nu dus over omdat ik van 88 naar 85 ben gegaan, alleen hapert hij nog iets als ik flink aan het doortrekken ben en dan weer ga doortrekken opnieuw, ietsje afrem en dan weer in bv 2de versnelling door wil trekken hapert hij iets...

Kheb btw altijd al gehad dat hij zoon kleine sproeier heeft en zit er ook niet mee..


En het tunen van men cilinder is idd ten koste gegaan van men kracht onderin, maar hij stottert zoals gezegt niet meer ben ik al lang blij om...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Knoxville 21-1-2004 20:45 Print reply

Posts: 1454
Michel, ik rijd met sproeiertje 95 nu. Zelfde setup als jou, alleen veel minder tuned. Ik ben van mening dat je sproeier iid wat te klein is.

Dat roken, is je demperwol. Dat word blijkbaar erg warm en dat stinkt enorm en rookt wit Heb ik ook gehad, ligt gewoon aan je afstelling.. Paar maten grotere sproeier erin en weg is de rook.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Tsxdude AKU MicheL 21-1-2004 20:50 Print reply

Posts: 10676
Maar hij rijd nu goed...
Op dat ene nog na...

En 88 liep slechter, en 85 toch echt stuk beter..
Ik heb ook geen powerfilter of wat dan ook...

dus ik zie niet in wrom ik een andere sproeir zou moeten nemen denk eerder dan ik dan 83/84 es kan proberen..
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Blijhoofd 21-1-2004 20:51 Print reply

Posts: 7378
jep te klein word gewoon veel te heet volgens mij dat verklaart ook dat stottere als tie paar keer goed door getrokkken is
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Martijn 21-1-2004 20:54 Print reply
Posts: 10000
er is een verschil tussen slecht lopen en minder goed lopen..

het is vaak zo dat ie met een iets kleinere sproeier wat beter loopt, maar dan is je afstelling te arm en loopt ie gauw warm enzo...je ziet het aan je uitlaatgassen die enorm heet worden (verklaart het beter rijden, ligt dus ook aan je uitlaat)
..je kunt dan beter een wat grotere sproeier nemen, is beter voor je blok ....kost een paar km, maar een warmloper is ook niet echt fraai.

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Knoxville 21-1-2004 20:57 Print reply

Posts: 1454
Prop er nu maar eens gewoon een 90 in, gasnaald op de middelste stand, luchtschroef een eindje open.... En krijgt hij wel genoeg lucht? |Daar had ik nl altijd problemen mee met ori luchtfilter....Omdat jij zegt dat hij met 88 niet goed loopt....
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Tsxdude AKU MicheL 21-1-2004 20:58 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

er is een verschil tussen slecht lopen en minder goed lopen..

het is vaak zo dat ie met een iets kleinere sproeier wat beter loopt, maar dan is je afstelling te arm en loopt ie gauw warm enzo...je ziet het aan je uitlaatgassen die enorm heet worden (verklaart het beter rijden, ligt dus ook aan je uitlaat)
..je kunt dan beter een wat grotere sproeier nemen, is beter voor je blok ....kost een paar km, maar een warmloper is ook niet echt fraai.




Kej zit wat in, en als hij daarom slechter zou moeten gaan lopen want echt op het laatste met sproeier 88 kwam hij niet meer over het stotteren in alle versnellings heen
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
kpotappel86 21-1-2004 21:30 Print reply

Posts: 2679
kijk ff joh als hij lekker loopt en je bougie beel dis niet wit dan maakt het niet ui E en in een 12 mm zit meestal groter als in een 16....
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Tsxdude AKU MicheL 21-1-2004 21:39 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

kijk ff joh als hij lekker loopt en je bougie beel dis niet wit dan maakt het niet ui E en in een 12 mm zit meestal groter als in een 16....


Yep bougie is koffiebruin....
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Knoxville 21-1-2004 22:29 Print reply

Posts: 1454
Met een veelste kleine sproeier kan jeje bougie ook wel koffiebruin krijgen Dat zegt niet zoveel, is alleen maar een kleine indicatie....
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Martijn 22-1-2004 0:53 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

Met een veelste kleine sproeier kan jeje bougie ook wel koffiebruin krijgen Dat zegt niet zoveel, is alleen maar een kleine indicatie....


idd...mijnes is ook prachtig bruin...maar ik merk gewoon dat ie een iets kleinere nodig heeft...je moet gewoon aan de prestaties merken welke sproeier erin moet...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blijhoofd 22-1-2004 8:12 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]


idd...mijnes is ook prachtig bruin...maar ik merk gewoon dat ie een iets kleinere nodig heeft...je moet gewoon aan de prestaties merken welke sproeier erin moet...



ik had het zelfde had eerst 86 maar dan werd tie als je hem heel hard door trok,heel heet en beon die btje tegen te stotteren, nu heb ik 88 en nu is het goed,bougi is wel btje zwartig maar hij rijd perfect
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235

Dit topic is 1283 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved