Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - voor de mensen die ooit een GE2 cilinder hebben gehad!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 835 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14997 - voor de mensen die ooit een GE2 cil...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7602 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pingu 22-1-2004 9:03 Print reply
Posts: 1842
Voor de gene die 95 op hun teller op nsr hard vinden.. je kunt met goed afstelwerk met die cilinder makkelijk 100+ op teller. Zelf heb ik er weleens 110 @ teller mee gereden, met tecno en 20mm, bagger afgesteld. Wel 6-bak.

 
2fast 2stroke mbx80 tuned
GMP 407 22-1-2004 9:23 Print reply
Posts: 1182
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

zou leuk zijn als ?t gt4 was, zeldzaam spul


ehm die van me broertje is met de oudijzer boer mee gegaan :p.
 
Streetracing team HGV - GMP 407
brutus 22-1-2004 9:49 Print reply

Posts: 7934
maar ff alle punten op een rijtje:


nederlande cilinder te herkennen aan???



belgische cilinder te herkennen aan??

graag ff all punten erbij want ik heb net een ori cil gekocht van nsr en ik wil graag weten welke het is

Dit bericht is ge-edit door brutus op 22-1-2004 9:49
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Hans F 22-1-2004 11:59 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

maar ff alle punten op een rijtje:


nederlande cilinder te herkennen aan???



belgische cilinder te herkennen aan??

graag ff all punten erbij want ik heb net een ori cil gekocht van nsr en ik wil graag weten welke het is

Dit bericht is ge-edit door brutus op 22-1-2004 9:49


Nederlandse cilinder heeft geen boostpoort en is daardoor dus zeer gemakkelijk te herkennen.
 
Steve_ZHC 22-1-2004 12:09 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

zal dit dan een echte gt4 zijn

lijpe shit, poortmapje is verhinderd, die komt morgen, dan kan a.d.h.v de poortmap misschien een vergelijking worden gemaakt...

om alles uit te sluiten dat het dan echt een gt4 is en geen ge2, want als de poorten hetzelfde zijn (afmetingen van poorten), dan neem ik aan dat het gewoon een ge2 is


om enkele mensen voor te zijn, op mijn cilinder stond ook gt4, was 50cc, maar stonden geen HM codes, hij was wel degelijk snel en trok ook veel 70cc honda en suzuki schakels er uit (die AC waren, lc was te bezien), maar volgens mij was het wel een soort imitatie o.i.d, omdat er geen enkele HM code opstond

Dit bericht is ge-edit door barry op 21-1-2004 21:46


op de meeting trok jouw brommer, eenmaal op toeren, een standaard MB-80 van Marcel er makkelijk uit...

dat wilde dus behoorlijk gek!
 
brutus 22-1-2004 12:51 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


Nederlandse cilinder heeft geen boostpoort en is daardoor dus zeer gemakkelijk te herkennen.


en een boost poort is toch een directe verbinding van de inlaat naar de spoelpoorten?
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Ralf 22-1-2004 12:55 Print reply

Posts: 9073
Een boostpoort is de poort (of poorten) tegenover de uitlaatpoort.

Van inlaat naar spoelers heten 'auxilary intake' poortjes, of aux poortjes kortweg.
 
Knoxville 22-1-2004 13:45 Print reply

Posts: 1454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry


om enkele mensen voor te zijn, op mijn cilinder stond ook gt4, was 50cc, maar stonden geen HM codes, hij was wel degelijk snel en trok ook veel 70cc honda en suzuki schakels er uit (die AC waren, lc was te bezien), maar volgens mij was het wel een soort imitatie o.i.d, omdat er geen enkele HM code opstond

Dit bericht is ge-edit door barry op 21-1-2004 21:46


Ding van jou lipe idd heel behoorlijk, trok lekker, goede powerband en toch een redelijk hoge top
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
brutus 22-1-2004 13:47 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Een boostpoort is de poort (of poorten) tegenover de uitlaatpoort.

Van inlaat naar spoelers heten 'auxilary intake' poortjes, of aux poortjes kortweg.


zelfde als eurocilindro heeft?
en als me gietijzer cil deze boost poorten heeft is het een belgische snel dus en anders is het gewoon een trage nedelandse?
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Pingu 22-1-2004 14:27 Print reply
Posts: 1842
Hoeft niet, kan ook een imi zijn.. Verder, euro heeft vaak aux poorten ja.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
brutus 22-1-2004 14:35 Print reply

Posts: 7934
imi is toch niet van gietijzer?
maarre ik wil een nieuwe cil kopen voor me mtx hs, met nsr cil. dus welke is de beste. ik d8 aan eurocilindro
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Luc 22-1-2004 15:17 Print reply

Posts: 3590
Ik kan vandaag wel eens een slordig poortmapje maken; geen zin om tijd in te steken..

dan schrijf ik gelijk de code's op die erop staan e.d
 
Steve_ZHC 22-1-2004 15:24 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

imi is toch niet van gietijzer?
maarre ik wil een nieuwe cil kopen voor me mtx hs, met nsr cil. dus welke is de beste. ik d8 aan eurocilindro


je hebt gietijzer en gietijzer.
het eerste wordt gebruikt om bijv. de cilinders te fabriceren die standaard op de blokjes liggen, door bv. Honda.
dat is goed, slijtvast materiaal.

dan heb je het gietijzer wat fast arrow ensow gebruikt; slijtijzer, compleet verstoken van kwaliteit.
je hebt daarbij kans dat je ?f een hele snelle imi krijgt (meestal de al wat oudere cilinders, 2e hands) of de meest gare slome zooi, de wat nieuwere over het algemeen.
dat mijn MT toendertijd met een AC 50 imi 85 haalde, later met 70 imi ??k maar opgehoogd en al met iets meer vermogen, en verder nog 2 nieuwe imi's die allebei na een tuningsbeurt door Jan (B3AST) 'wel' 70 haalden...

dus er is verschil en probeer imi te vermijden !
 
barry 24-1-2004 17:30 Print reply

Posts: 7387


jah eindelijk poortmapje, houd bij de maten een gemiddelde tollerantie van 0,5mm en maximaal 1mm.

kunnen jullie aan dehand hiervan zien of deze cilinder een beetje snel is? brede/smalle powerband? hoog/laagtoerig? ect.

en natuurlijk de brandende vraag: zijn dit exact dezelfde poorten als de GE2 of niet? zo niet, dan is het dus eigenlijk een gt4?

ben benieuwd
(ik hoop ook dat de poortmap genoeg duidelheid verschaft)

Dit bericht is ge-edit door barry op 24-1-2004 17:31
 
He?
-Niellesie- 24-1-2004 17:39 Print reply

Posts: 6454
bij mijn nsr cilinder zat niet zoon inlaat boven die twee andere inlaatpoorten was een ge2
 
allalallalallalalallalala

Dit topic is 7602 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved