Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
20-1-2004 22:39 |
Posts: 17929 |
heeft die onderdruk?
wat doet die als je benzine int bougie gat gooit en um daarna start? blijft die lopen of stopt die er dan ook mee?
|
|
|
|
koen-z |
20-1-2004 22:41 |
Posts: 3702 |
heb jij ooit wel eens zo een een brommer an gekregen???
|
|
|
|
Punk [Dave] |
20-1-2004 22:43 |
Posts: 7003 |
te weinig bezine.. grotere sproeir?
|
|
|
|
KaWaReZ |
20-1-2004 23:14 |
Posts: 20582 |
Je hebt alleeen de cilinder vervangen ??
(zat er een bijbehorende zuiger bij?)
compressie heb je ?
probeer met een bus deodorant in de carb te spuiten tijdens het kicken (ff filter erafhalen)
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Breda1 |
20-1-2004 23:57 |
Posts: 47 |
Ik denk dat je inderdaad geen onderdruk hebt. check je pakkingen en keeringen!
|
|
|
|
DaveTSX |
21-1-2004 2:18 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
heb jij ooit wel eens zo een een brommer an gekregen???
uhm ik start m'n brommer altijd zo als ie niet wil starten en het niet ligt aan de ontsteking. ff wat benzine in bougiegat flikkere, en loopt in 1 kick.
zo start ik ook brommers zonder carb om te kijken of ze werken, simpel toch
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Schakelaartje |
21-1-2004 9:30 |
Posts: 135 |
benzinekraantje open???
sproeier verstopt???
Tank leeg???
Alle moeren vastgedraaid, zodat alles goed op elkaar vast zit?
tja, bougie vonkt, is aangesloten. (wordt ook weleens vergeten)
Slangetjes goed op carb aangesloten?
sccs
|
|
F*ck, weer politie :-s |
|
Teunmenator |
21-1-2004 9:43 |
Posts: 2524 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX
[...]
uhm ik start m'n brommer altijd zo als ie niet wil starten en het niet ligt aan de ontsteking. ff wat benzine in bougiegat flikkere, en loopt in 1 kick.
zo start ik ook brommers zonder carb om te kijken of ze werken, simpel toch
Da werkt idd goed. Als je niet goed weet wat er is, dan mik je een klein beetje benzine in je bougiegat, en dan bougie+bougiedop erop. Keer kicke..
|
|
|
|
Danoontje |
21-1-2004 9:54 |
Posts: 130 |
voor de duidelijkheid: JAH ik heb wel eens een brommer aangekregen...ik heb voor C's sake een dapp volledig omgebouwd tot chopper met zelfde gemaakt remklauwophanging en alles...lompe opmerking dus!!
maar iig alles zit vast en goed...heb benzine voorin de cilinder gegooid maar start nog steeds niet :S
Dus ff gekut aan contactpuntje en na een tijdje kicken gaf die h??l ff een klein kuchje...
ff voor de duidelijkheid:
nieuwe cil met bijhorende zuiger en veertjes
nieuwe membraan (oude ook geprobeert)
nieuwe uitlaat
nieuwe bougie
Dalijk eens aanrennen (was het gister te laat voor). Wat mij gewoon verbaast is dat als ik mijn hand op de carb houdt ik dan bijna geen zuiging voel...terwijl die v??r het vervangen van cil enzo wel gewoon reed. Ik d8 ook aan de keerringen, maar dat kan toch niet van de een op andere dag...dat zou dan beetje bij beetje moeten zijn gegaan...
Straks ff zeep op kop en voetpakking om ff kort te sluiten of die niet lekken.
Iig degenen die w?ll fatsoenlijk antwoord hebben gegeven en gaan geven alvast bedankt.
De mensen die dat niet doen: ZOUT OP!!!
|
|
Visit: http://www.kreidlersite.tk en http://www.zundappforum.tk |
|
solidsjakie |
21-1-2004 11:31 |
Posts: 2291 |
als ik het zo lees heb je dus een carter inlaat gemaakt, of inlaat in de cilinder?
Want het zou best kunnen dat je dan geen onderdruk hebt.
|
|
|
|
DaveTSX |
21-1-2004 11:57 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Danoontje
voor de duidelijkheid: JAH ik heb wel eens een brommer aangekregen...ik heb voor C's sake een dapp volledig omgebouwd tot chopper met zelfde gemaakt remklauwophanging en alles...lompe opmerking dus!!
maar iig alles zit vast en goed...heb benzine voorin de cilinder gegooid maar start nog steeds niet :S
Dus ff gekut aan contactpuntje en na een tijdje kicken gaf die h??l ff een klein kuchje...
ff voor de duidelijkheid:
nieuwe cil met bijhorende zuiger en veertjes
nieuwe membraan (oude ook geprobeert)
nieuwe uitlaat
nieuwe bougie
Dalijk eens aanrennen (was het gister te laat voor). Wat mij gewoon verbaast is dat als ik mijn hand op de carb houdt ik dan bijna geen zuiging voel...terwijl die v??r het vervangen van cil enzo wel gewoon reed. Ik d8 ook aan de keerringen, maar dat kan toch niet van de een op andere dag...dat zou dan beetje bij beetje moeten zijn gegaan...
Straks ff zeep op kop en voetpakking om ff kort te sluiten of die niet lekken.
Iig degenen die w?ll fatsoenlijk antwoord hebben gegeven en gaan geven alvast bedankt.
De mensen die dat niet doen: ZOUT OP!!!
als je geen zuiging voelt heb je of geen onderdruk, of je zuigt mega valse lucht bij je spruitstuk ergens.
Suc6
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Danoontje |
21-1-2004 12:19 |
Posts: 130 |
ff upd8..ik heb tentamens te leren ?n dik verslag te maken, dus niet veel pruts tijd :S, m??r ik zat te denken aan het volgende: er zit een nieuwe uitlaat op, drek uit het plastic, z? erop...nu bedacht ik me w?t als die nu dichtzit met bijv een prop plastic ofzo?...dan kan de cilinder kun lucht kwijt, of maar een beetje en zuigt ie dus idd een beetje lucht aan maar de rest wordt o.a. terug geduwd de spoelpoorten in...m.a.w hij zuigt dan niets aan...dus straks mot me broertje de uitlaat maar eens loshalen en doorblazen...kijken of die verstopt is...
Op zich zou dit het kunnen zijn, want zelfs als je zonder benzine start zou je nog bobbobbob moet horen uit de uitlaat...en das niet het geval...
btw..yamaha fs1 de nieuwe types hebben std carter membraan, heb dus niets zelfgemaakt ofzo...das de kreidler en de dapp
|
|
Visit: http://www.kreidlersite.tk en http://www.zundappforum.tk |
|
Danoontje |
21-1-2004 22:02 |
Posts: 130 |
nou..uitlaat eraf en doorgeblazen maar niets daar helemaal niets...ik snap er de balluh van...
ik zou bijna denken dat het idd de keeringen zijn, maar hoezo dan zo spontaan? van het ene op het andere moment...:-S
Schoot me wel te binnen dat de voetpakking eerst 1mm was en nu een dunnere...maar de poorten sluiten mooi op elkaar aan dus kan niet echt bedenken dat het daaraan ligt...
Eigenlijk zoek ik iets dat rookt, houdt ik dat erbij en dan kijken ff ergens wervelingen zijn waar de misschien lucht lekt...maar wat rookt er genoeg en is niet echt gevaarlijk :-S
Mensen die nog tips hebben om het op te lossen: kom maar op...ik sta blank nu, geen enkel idee waar het aan kan liggen...
net ff de cilinder en zuiger vergeleken, maar zijn gewoon hetzelfde niets anders aan...
HELLUP!!!
|
|
Visit: http://www.kreidlersite.tk en http://www.zundappforum.tk |
|
Paul met de kam |
21-1-2004 22:06 |
Posts: 108 |
Misschien is je vlotter (heel erg) lek!!
|
|
x |
|
marcel |
21-1-2004 22:09 |
Posts: 1533 |
ik heb nog nergens gelezen dat je wel een goeie vonk hebt.... kijk daar eerst eens naar. en je zei al dat je nadat je bij de contactpunten had zitten klooien dattie wel een kuchje gaf. mischien gaan ze wel veel te ver open. dat heb ik ook weleens gehad dan start ie ook niet.
|
|
|
|