Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder blijft droog

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1308 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14988 - cilinder blijft droog
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2882 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Danoontje 20-1-2004 22:18 Print topicpost
Posts: 130
ik zoeken en zoeken maar vind niets op het forum, dus toch maar topic aanmaken

ik heb samen met mijn broertje een nieuwe cilinder met passende zuiger op zijn fs1 gezet. Alles klopt. Membraan is nog goed. Is trouwens inlaat in vorm van membraan carter.

Wat blijkt: als we willen starten doet die niets...na controle krijgt de cilinder gewoon geen benzine...een héél klein beetje maar niet voldoende om te starten...we hebben alles geprobeert...carb volledig schoongemaakt, nieuw en oud membraan alles maar niets werkt...De inlaat aan de voet van de cilinder is gewoon vrij dus daar licht het ook niet aan. De timing is nog perfect...ik weet het niet meer


Wie weet hoe het kan dat de cilinder geen benzine krijgt.???

Iemand zei me al dat misschien de krukas keerringen lek waren, maar dan had ie van te voren ook niet gereden...en dat deed die wel :S Valse lucht is ook geen optie, want de pakkingen sluiten mooi en de uitlaat zit vast met zo'n moer ding (grote moer rond tapdraad op uitlaat poort)

WIE O WIE VERLOST ONS EN LAAT DE BROMMER RIJDEN!!!
 
Visit: http://www.kreidlersite.tk en http://www.zundappforum.tk

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-1-2004 22:39 Print reply

Posts: 17929
heeft die onderdruk?

wat doet die als je benzine int bougie gat gooit en um daarna start? blijft die lopen of stopt die er dan ook mee?
 
koen-z 20-1-2004 22:41 Print reply

Posts: 3702
heb jij ooit wel eens zo een een brommer an gekregen???
 
Punk [Dave] 20-1-2004 22:43 Print reply

Posts: 7003
te weinig bezine.. grotere sproeir?
 
KaWaReZ 20-1-2004 23:14 Print reply

Posts: 20582
Je hebt alleeen de cilinder vervangen ??
(zat er een bijbehorende zuiger bij?)

compressie heb je ?

probeer met een bus deodorant in de carb te spuiten tijdens het kicken (ff filter erafhalen)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Breda1 20-1-2004 23:57 Print reply

Posts: 47
Ik denk dat je inderdaad geen onderdruk hebt. check je pakkingen en keeringen!

 
DaveTSX 21-1-2004 2:18 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

heb jij ooit wel eens zo een een brommer an gekregen???


uhm ik start m'n brommer altijd zo als ie niet wil starten en het niet ligt aan de ontsteking. ff wat benzine in bougiegat flikkere, en loopt in 1 kick.

zo start ik ook brommers zonder carb om te kijken of ze werken, simpel toch
 
http://www.2weird4u.com
Schakelaartje 21-1-2004 9:30 Print reply

Posts: 135
benzinekraantje open???
sproeier verstopt???
Tank leeg???
Alle moeren vastgedraaid, zodat alles goed op elkaar vast zit?
tja, bougie vonkt, is aangesloten. (wordt ook weleens vergeten)
Slangetjes goed op carb aangesloten?

sccs
 
F*ck, weer politie :-s
Teunmenator 21-1-2004 9:43 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

[...]


uhm ik start m'n brommer altijd zo als ie niet wil starten en het niet ligt aan de ontsteking. ff wat benzine in bougiegat flikkere, en loopt in 1 kick.

zo start ik ook brommers zonder carb om te kijken of ze werken, simpel toch


Da werkt idd goed. Als je niet goed weet wat er is, dan mik je een klein beetje benzine in je bougiegat, en dan bougie+bougiedop erop. Keer kicke..
 
Danoontje 21-1-2004 9:54 Print reply
Posts: 130
voor de duidelijkheid: JAH ik heb wel eens een brommer aangekregen...ik heb voor C's sake een dapp volledig omgebouwd tot chopper met zelfde gemaakt remklauwophanging en alles...lompe opmerking dus!!

maar iig alles zit vast en goed...heb benzine voorin de cilinder gegooid maar start nog steeds niet :S

Dus ff gekut aan contactpuntje en na een tijdje kicken gaf die h??l ff een klein kuchje...

ff voor de duidelijkheid:
nieuwe cil met bijhorende zuiger en veertjes
nieuwe membraan (oude ook geprobeert)
nieuwe uitlaat
nieuwe bougie

Dalijk eens aanrennen (was het gister te laat voor). Wat mij gewoon verbaast is dat als ik mijn hand op de carb houdt ik dan bijna geen zuiging voel...terwijl die v??r het vervangen van cil enzo wel gewoon reed. Ik d8 ook aan de keerringen, maar dat kan toch niet van de een op andere dag...dat zou dan beetje bij beetje moeten zijn gegaan...

Straks ff zeep op kop en voetpakking om ff kort te sluiten of die niet lekken.

Iig degenen die w?ll fatsoenlijk antwoord hebben gegeven en gaan geven alvast bedankt.
De mensen die dat niet doen: ZOUT OP!!!
 
Visit: http://www.kreidlersite.tk en http://www.zundappforum.tk
solidsjakie 21-1-2004 11:31 Print reply

Posts: 2291
als ik het zo lees heb je dus een carter inlaat gemaakt, of inlaat in de cilinder?

Want het zou best kunnen dat je dan geen onderdruk hebt.
 
DaveTSX 21-1-2004 11:57 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Danoontje

voor de duidelijkheid: JAH ik heb wel eens een brommer aangekregen...ik heb voor C's sake een dapp volledig omgebouwd tot chopper met zelfde gemaakt remklauwophanging en alles...lompe opmerking dus!!

maar iig alles zit vast en goed...heb benzine voorin de cilinder gegooid maar start nog steeds niet :S

Dus ff gekut aan contactpuntje en na een tijdje kicken gaf die h??l ff een klein kuchje...

ff voor de duidelijkheid:
nieuwe cil met bijhorende zuiger en veertjes
nieuwe membraan (oude ook geprobeert)
nieuwe uitlaat
nieuwe bougie

Dalijk eens aanrennen (was het gister te laat voor). Wat mij gewoon verbaast is dat als ik mijn hand op de carb houdt ik dan bijna geen zuiging voel...terwijl die v??r het vervangen van cil enzo wel gewoon reed. Ik d8 ook aan de keerringen, maar dat kan toch niet van de een op andere dag...dat zou dan beetje bij beetje moeten zijn gegaan...

Straks ff zeep op kop en voetpakking om ff kort te sluiten of die niet lekken.

Iig degenen die w?ll fatsoenlijk antwoord hebben gegeven en gaan geven alvast bedankt.
De mensen die dat niet doen: ZOUT OP!!!


als je geen zuiging voelt heb je of geen onderdruk, of je zuigt mega valse lucht bij je spruitstuk ergens.

Suc6
 
http://www.2weird4u.com
Danoontje 21-1-2004 12:19 Print reply
Posts: 130
ff upd8..ik heb tentamens te leren ?n dik verslag te maken, dus niet veel pruts tijd :S, m??r ik zat te denken aan het volgende: er zit een nieuwe uitlaat op, drek uit het plastic, z? erop...nu bedacht ik me w?t als die nu dichtzit met bijv een prop plastic ofzo?...dan kan de cilinder kun lucht kwijt, of maar een beetje en zuigt ie dus idd een beetje lucht aan maar de rest wordt o.a. terug geduwd de spoelpoorten in...m.a.w hij zuigt dan niets aan...dus straks mot me broertje de uitlaat maar eens loshalen en doorblazen...kijken of die verstopt is...

Op zich zou dit het kunnen zijn, want zelfs als je zonder benzine start zou je nog bobbobbob moet horen uit de uitlaat...en das niet het geval...

btw..yamaha fs1 de nieuwe types hebben std carter membraan, heb dus niets zelfgemaakt ofzo...das de kreidler en de dapp
 
Visit: http://www.kreidlersite.tk en http://www.zundappforum.tk
Danoontje 21-1-2004 22:02 Print reply
Posts: 130
nou..uitlaat eraf en doorgeblazen maar niets daar helemaal niets...ik snap er de balluh van...

ik zou bijna denken dat het idd de keeringen zijn, maar hoezo dan zo spontaan? van het ene op het andere moment...:-S

Schoot me wel te binnen dat de voetpakking eerst 1mm was en nu een dunnere...maar de poorten sluiten mooi op elkaar aan dus kan niet echt bedenken dat het daaraan ligt...

Eigenlijk zoek ik iets dat rookt, houdt ik dat erbij en dan kijken ff ergens wervelingen zijn waar de misschien lucht lekt...maar wat rookt er genoeg en is niet echt gevaarlijk :-S

Mensen die nog tips hebben om het op te lossen: kom maar op...ik sta blank nu, geen enkel idee waar het aan kan liggen...

net ff de cilinder en zuiger vergeleken, maar zijn gewoon hetzelfde niets anders aan...

HELLUP!!!
 
Visit: http://www.kreidlersite.tk en http://www.zundappforum.tk
Paul met de kam 21-1-2004 22:06 Print reply
Posts: 108
Misschien is je vlotter (heel erg) lek!!
 
x
marcel 21-1-2004 22:09 Print reply

Posts: 1533
ik heb nog nergens gelezen dat je wel een goeie vonk hebt.... kijk daar eerst eens naar. en je zei al dat je nadat je bij de contactpunten had zitten klooien dattie wel een kuchje gaf. mischien gaan ze wel veel te ver open. dat heb ik ook weleens gehad dan start ie ook niet.
 

Dit topic is 2882 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved