De uitlaatpijp berekening is een van de meest belangrijke delen om een racemotor geheel tot de limiet te tunen.
Je hebt alles gedaan aan de cylinderpoorten, compressie, carburateur en nog loopt hij niet echt.
In veel gevallen ligt het aan een verkeerde uitlaat.
In alle correspondentie met veel enthousiaste racefans gaat het vaak over tuning en het meest over de uitlaat.
Dus hebben besloten hiervoor een service te openen. Ik heb een computerprogramma gereed waarmee dit exact uitgevoerd kan worden. Elke kleine afwijking aan de motor kan invloed hebben op deze berekening, zodat er wel wat gegevens verstrekt moeten worden.
Nu hoor ik u denken die zijn er wel meer, maar ik weet dat een aantal van deze ook zeer bekende namen niet een correcte berekening maken met afwijkingen van tot aan 16%. Ook zal een standaard te koop zijnde raceuitlaat niet gauw 100% goed aan te luiten op de gegevens van jouw cylindertiming. Denk er ook aan dat een voor 50cc ontworpen uitlaat nooit optimaal kan presteren op een hogere inhoud.
Mijn uitlaten zijn niet alleen berekent maar ook in de praktijk getoetst en dat begon al serieus in 1968 o.a. TT Assen.
Download
http://geocities.com...50cc/FormUitlaat.doc
Stuur dit ingevulde formulier via e-mail aan: 50cc-racing@zonnet.nl
met aLs onderwerp "Uitlaat berekening".
Binnen enkele dagen ontvang je dan de maten exact zoals nodig, met lengtes en diameters.
Deze service start tijdelijk gratis.
De uitlaat mag dan wel een van de belangrijkste onderdelen zijn, over het echte tunen aan de motor
volgt nog een nieuw hoofdstuk, met veel belangrijke informatie.
http://fullspeed.to/50cc-racing