Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - verotte termostaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 933 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14932 - verotte termostaat
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1203 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

AR50 18-1-2004 23:11 Print topicpost
Posts: 307
was vandaag ff bij een maat van aan het kijken voor een crosmotor die ik meschien van hem ga kopen ( een susuki rm 125cc uit 83 ) op de heen weg rij me 8000 rpm in 1 keer warm loper ik zo van gvd dus met koppeling laten uit rollen toen hij nog maar 10km/h uur rolde in de 1 gezet en koppeling laten komen ding sloeg weer aan reed ook gewoon nog perfect wat blijkt nou ( 2 warmlopers verder ) me termostaat is dus kapot en als ik boven de 5000rpm draai gooit ie alle kvs er uit tot dat hij er niet meer uit kan gooien want de termostaat zit dicht of zo als het goed is kun je toch ook zonder termostaat rijden ???
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)

de_koen 18-1-2004 23:18 Print reply

Posts: 5595
je kan ook zonder thermostaat rijden ja.


Jouw probleem lijkt me eerder een kapotte koppakking...
 
Honda 5-Bak te koop
kpotappel86 18-1-2004 23:26 Print reply

Posts: 2679
vervang zuigertje(heb toch wel wat geleden denk ik of schuur hem beetje op nieuw veertje erop)

en dan thermostaat eruit iets zoeken om hem af te sluiten...(gat waar thermostaat in hoort)

ff nieuwe kvs en pakingen

edit: gaat dit over die crosser of over je nsr ?

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 18-1-2004 23:27
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
RD MANIA 19-1-2004 6:36 Print reply
Posts: 60
chek je koppakking das waarschijnlijk de boos doenner hij pomp het koelsysteem als het ware op ,zover dat de afsluiter in de dop het niet meer tegen kan houden en gooit ie het eruit.

enuh gat waar de thermostaat in zit afsluiten??????

en anders gewoon thermostaat eruit maar denk niet dat dat het is


 
AR50 19-1-2004 7:28 Print reply
Posts: 307
de koppakking is goed dat weet ik zeker die komt gewon goed overeen met de cylinder kop want de pakking is nog nieuw dus het kan niets anders dan de termostaat zijn
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
KaWaReZ 19-1-2004 8:26 Print reply

Posts: 20582
haperend pompje uitgesloten ??
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Mono-Nut! 19-1-2004 8:39 Print reply

Posts: 623
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

vervang zuigertje(heb toch wel wat geleden denk ik of schuur hem beetje op nieuw veertje erop)

en dan thermostaat eruit iets zoeken om hem af te sluiten...(gat waar thermostaat in hoort)

ff nieuwe kvs en pakingen

edit: gaat dit over die crosser of over je nsr ?

Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 18-1-2004 23:27


Afdichten?
Zou ik tog niet doen gewoon thermostaatje eruit trekken en rijden weer maar ga het absoluut niet afdichten
 
kpotappel86 19-1-2004 9:24 Print reply

Posts: 2679
als je je thermostaat verwijdert uit je kop zit er toch een gat in je kop...????

of is da niet bij zo'n ding ????
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Mono-Nut! 19-1-2004 9:28 Print reply

Posts: 623
Ik heb hem gister in elkaar gezet en gewoon mn thermostaat eruit en de slang erop. Maar volgens mij wordt de cilinder zonder thermostaat altijd gekoeld ook bij het starten dus hij word minder snel warm
 
AR50 19-1-2004 15:26 Print reply
Posts: 307
pompje is goed want hij spuit nu letterlijk de kvs er uit bij de vuldop en normaal spetterd het er wat uit als er te veel in zit en er zit wel druk op de leidingen als hij aan staat dus pompje moet wel goed zijn
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
De Schout 19-1-2004 15:43 Print reply
Posts: 5327
laat em is draaien zonder dop op de radiator, en kijk wat tie dan doet, als je het ziet stromen is je thermostaat gewoon goed. moet je em wel eerst warm rijden.
 
tune tweak fiddle bang bummer
AR50 19-1-2004 15:51 Print reply
Posts: 307
dan gaat het niet stromen dan spuit het er uit het pijpje dat nar je cylinder gaat zit hoger dan je vul dop en kracht zoekt de makkelijkste weg dus het spuit er dan uit en al helemaal met warme motor want dan staat er druk op
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
Mono-Nut! 19-1-2004 16:27 Print reply

Posts: 623
Die dop op je radiator moet je gewoon opendraaien en da kvs blijven gieten in je tankje en dan gaat het vanzelf. Dan ff laten lopen en voelen of die slangen warm worden en dan is het goed want dan weet je zeker dat er overal kvs inzit
 
de_koen 19-1-2004 16:37 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AR50

dan gaat het niet stromen dan spuit het er uit het pijpje dat nar je cylinder gaat zit hoger dan je vul dop en kracht zoekt de makkelijkste weg dus het spuit er dan uit en al helemaal met warme motor want dan staat er druk op


koppaking overduidelijk lek...
 
Honda 5-Bak te koop
nille 19-1-2004 16:59 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AR50

dan gaat het niet stromen dan spuit het er uit het pijpje dat nar je cylinder gaat zit hoger dan je vul dop en kracht zoekt de makkelijkste weg dus het spuit er dan uit en al helemaal met warme motor want dan staat er druk op



Normaal mag er geen druk op zitten, dus als er druk op zit wil dit zeggen dat je koppakinging lek is. Dit kan je ook zien als er veel lucht (uitlaatgassen) uitkomen, wanneer je je dop eraf draait.
 
PlaceR 19-1-2004 17:02 Print reply
Posts: 1588
thermostaat ruk ik er altijd uit.
komt hij moeilijker op temp (die 30sec maakt weinig uit)

en heb je geen gezeik met druk enso die hij niet kwijt kan
 

Dit topic is 1203 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved