was vandaag ff bij een maat van aan het kijken voor een crosmotor die ik meschien van hem ga kopen ( een susuki rm 125cc uit 83 ) op de heen weg rij me 8000 rpm in 1 keer warm loper ik zo van gvd dus met koppeling laten uit rollen toen hij nog maar 10km/h uur rolde in de 1 gezet en koppeling laten komen ding sloeg weer aan reed ook gewoon nog perfect wat blijkt nou ( 2 warmlopers verder ) me termostaat is dus kapot en als ik boven de 5000rpm draai gooit ie alle kvs er uit tot dat hij er niet meer uit kan gooien want de termostaat zit dicht of zo als het goed is kun je toch ook zonder termostaat rijden ???
chek je koppakking das waarschijnlijk de boos doenner hij pomp het koelsysteem als het ware op ,zover dat de afsluiter in de dop het niet meer tegen kan houden en gooit ie het eruit.
enuh gat waar de thermostaat in zit afsluiten??????
en anders gewoon thermostaat eruit maar denk niet dat dat het is
de koppakking is goed dat weet ik zeker die komt gewon goed overeen met de cylinder kop want de pakking is nog nieuw dus het kan niets anders dan de termostaat zijn
Ik heb hem gister in elkaar gezet en gewoon mn thermostaat eruit en de slang erop. Maar volgens mij wordt de cilinder zonder thermostaat altijd gekoeld ook bij het starten dus hij word minder snel warm
pompje is goed want hij spuit nu letterlijk de kvs er uit bij de vuldop en normaal spetterd het er wat uit als er te veel in zit en er zit wel druk op de leidingen als hij aan staat dus pompje moet wel goed zijn
laat em is draaien zonder dop op de radiator, en kijk wat tie dan doet, als je het ziet stromen is je thermostaat gewoon goed. moet je em wel eerst warm rijden.
dan gaat het niet stromen dan spuit het er uit het pijpje dat nar je cylinder gaat zit hoger dan je vul dop en kracht zoekt de makkelijkste weg dus het spuit er dan uit en al helemaal met warme motor want dan staat er druk op
Die dop op je radiator moet je gewoon opendraaien en da kvs blijven gieten in je tankje en dan gaat het vanzelf. Dan ff laten lopen en voelen of die slangen warm worden en dan is het goed want dan weet je zeker dat er overal kvs inzit
dan gaat het niet stromen dan spuit het er uit het pijpje dat nar je cylinder gaat zit hoger dan je vul dop en kracht zoekt de makkelijkste weg dus het spuit er dan uit en al helemaal met warme motor want dan staat er druk op
dan gaat het niet stromen dan spuit het er uit het pijpje dat nar je cylinder gaat zit hoger dan je vul dop en kracht zoekt de makkelijkste weg dus het spuit er dan uit en al helemaal met warme motor want dan staat er druk op
Normaal mag er geen druk op zitten, dus als er druk op zit wil dit zeggen dat je koppakinging lek is. Dit kan je ook zien als er veel lucht (uitlaatgassen) uitkomen, wanneer je je dop eraf draait.