Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - minder optrekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1064 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14910 - minder optrekken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

LLLoonY 18-1-2004 11:36 Print topicpost
Posts: 382
het is een kort vraagje...

ik heb gisteren mijn mt ff een onderhoud gegeven omdat hij bagger reed... maar niets aan setup veranderd, want cillinder enzo waren nog perfect...

ik heb wel bougietje verwisseld en cdi verwisseld (van mps-300 naar standaard (denkik iest met sch...))

nu rijdt mijn brommer weer goed, niet stotteren ed maar ik voel precies dat mijn brommer minder snel optrekt en iets moeilijker in de powerband komt...

kan dit liggen aan het veranderen van die cdi ? of moet ik het mechanisch gaan zoeken ?
 
- keep on shifting -

de_koen 18-1-2004 11:49 Print reply

Posts: 5595
Wat voor bougie, welke electrode afstand ?

verschil kan best wel in de cdi zitten.
 
Honda 5-Bak te koop
Chantal MX50 18-1-2004 11:50 Print reply

Posts: 12721
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LLLoonY

het is een kort vraagje...

ik heb gisteren mijn mt ff een onderhoud gegeven omdat hij bagger reed... maar niets aan setup veranderd, want cillinder enzo waren nog perfect...

ik heb wel bougietje verwisseld en cdi verwisseld (van mps-300 naar standaard (denkik iest met sch...))

nu rijdt mijn brommer weer goed, niet stotteren ed maar ik voel precies dat mijn brommer minder snel optrekt en iets moeilijker in de powerband komt...

kan dit liggen aan het veranderen van die cdi ? of moet ik het mechanisch gaan zoeken ?


Wat praat je toch weer netjes nederlands
 
BF oma!
LLLoonY 18-1-2004 11:53 Print reply
Posts: 382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

Wat voor bougie, welke electrode afstand ?

verschil kan best wel in de cdi zitten.


zelfde bougie als diegene die er voordien opzat... electrodeafstand niet op gelet...

kan dat dan zo'n verschil maken ?

als ik weet dat het aan de cdi kan liggen is het dus niet meer dan kwestie van paar cdi-tjes te wisselen...
ik wist gewoon niet of het wel kon aan de cdi liggen dusja..
 
- keep on shifting -
Tsxdude AKU MicheL 18-1-2004 11:53 Print reply

Posts: 10676
haha chantal is n00b.. die begrijpt daar niets van
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Pingu 18-1-2004 11:54 Print reply
Posts: 1842
kan de cdi zijn, is het toevallig een rode?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
LLLoonY 18-1-2004 11:54 Print reply
Posts: 382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chantal MX50

[...]


Wat praat je toch weer netjes nederlands


ik doe mijn best schat :-p
 
- keep on shifting -
excite mt70 18-1-2004 11:56 Print reply
Posts: 817
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chantal MX50

[...]


Wat praat je toch weer netjes nederlands


anders lever je even een bijdrage aan zijn probleem

maar iig, ik denk dat je goed je stappen na moet gaan wat je hebt veranderd, en dat is vast niet zo enorm veel toch? en dan die onderdelen vervangen voor eventueel de oude, maar ik gok ook op de cdi, alhoewel ik nooit harder of zachter heb gereden met een cdi

en sterker nog, ik geloof niet zo in onbegrensde cdi's, omdat ik al bij 5 profi brommerhandelaren ben geweest onder andere jos dijkman (www.josdijkman.nl) en die echt niet wisten waar ik over lulde

Dit bericht is ge-edit door excite mt70 op 18-1-2004 11:58
 
LLLoonY 18-1-2004 12:03 Print reply
Posts: 382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: excite mt70

[...]


anders lever je even een bijdrage aan zijn probleem

maar iig, ik denk dat je goed je stappen na moet gaan wat je hebt veranderd, en dat is vast niet zo enorm veel toch? en dan die onderdelen vervangen voor eventueel de oude, maar ik gok ook op de cdi, alhoewel ik nooit harder of zachter heb gereden met een cdi


wat ik allemaal gedaan heb...
pakkingen gecontroleerd op scheuren ed, ff rap cillinderwand gecheckt, carb gekuist, andere bougie en cdi verwisseld + nieuw bougiekabeltje...

daarom dat ik het ook niet weet waar ik het moet gaan zoeken...

@pingu beide cdi's zien er hetzelfde uit (zwart met rode aansluiting) ... juist degene die er nu dus niet onder zit heeft een bobbel onderaan, dat is een 'oki mps-300'...
 
- keep on shifting -
excite mt70 18-1-2004 12:06 Print reply
Posts: 817
begin maar bij de cdi, kijk of wanneer je die andere erinpropt hij stottert, zo niet kan je lekker doorrijden met de oude lijkt me... Verder zou ik er niks aan veranderen omdat hij volgens jou goed rijdt, en dat is het belangrijkst, tenzij het verschil echt heel erg merkbaar is
 
LLLoonY 18-1-2004 12:10 Print reply
Posts: 382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: excite mt70

begin maar bij de cdi, kijk of wanneer je die andere erinpropt hij stottert, zo niet kan je lekker doorrijden met de oude lijkt me... Verder zou ik er niks aan veranderen omdat hij volgens jou goed rijdt, en dat is het belangrijkst, tenzij het verschil echt heel erg merkbaar is


nee het is idd niet zo erg, maar het voelt raar

als je je brommer opdrijft krijg je een beetje van een kick als je er de eerste keer opkruipt
maar als hij dan ineens wat trager rijdt, dan geeft dat het tegenovergestelde effect...

ik ga dan maar wat klooien met cdi-tjes, moest het degelijk daaraan liggen, laat ik het hier wel weten, kan nog nuttig zijn voor anderen...
 
- keep on shifting -
excite mt70 18-1-2004 12:53 Print reply
Posts: 817
inderdaad, ik ben benieuwd, suc6

 
Pingu 18-1-2004 13:41 Print reply
Posts: 1842
Ik heb zelf de beste ervaring met gewoon die zwarte dingen, met witte stekker. Weleens een rode gehad, sch.... ofzo heette die maar die reed wel klote. Cdi kan veel uitmaken iig.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
LLLoonY 18-1-2004 19:18 Print reply
Posts: 382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

Ik heb zelf de beste ervaring met gewoon die zwarte dingen, met witte stekker. Weleens een rode gehad, sch.... ofzo heette die maar die reed wel klote. Cdi kan veel uitmaken iig.


goed dat ik het weet
ik ga ze dus wel gaan veranderen binnenkort...
ik heb nog geen tijd gehad, moest dringend op baan, had geen tijd meer om te sleutelen...
maar wat ik gemerkt heb is dat het lijkt dat mijn powerband verdwenen is

het is echt raar, mijn brommer trekt nu gewoon geleidelijk aan een beetje op maar ik voel niets meer van de powerband...
en bovendien start hij ook moeilijker

kheb zo een vaag vermoeden dat deze dingen aan mijn afstelling kunnen liggen van mijn carb... maar ik zou niet weten wat ik moet gaan veranderen...
 
- keep on shifting -
Martijn 18-1-2004 19:48 Print reply
Posts: 10000
shindengahh ..

btw...waarom flex je niet ff die andere cdi erin en kijk je wat ie doet ....kost 20 sec werk..

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
LLLoonY 18-1-2004 19:51 Print reply
Posts: 382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

shindengahh ..

btw...waarom flex je niet ff die andere cdi erin en kijk je wat ie doet ....kost 20 sec werk..



omdat ik buiten (aan het tuinhuis) moet werken, en daar geen licht heb maar ik ben een zaklamp aan het zoeken om het strax te doen...

ik vraag het gewoon ff op voorhand omdat als het hieraan zou liggen, ik steeds meer en meer verwonderd ben over zo'n klein zwart doosje, cdi genaamd :p

 
- keep on shifting -

Dit topic is 905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved