Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha DT koppeling slipt !

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14898 - Yamaha DT koppeling slipt !
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3144 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Killerbean 17-1-2004 19:35 Print topicpost

Posts: 3243
Ik heb nu dus een snelle pijp en een dubbele jamarcol demper eropgezet (van richard666) maar me koppeling slipt nu ineens heel erg !

dan ga je rijden en lijkt het dat hij ineens vet in de powerband zit maar hij geeft dan geen power.

komt dit mischien omdat je meer koppel heb door de pijp ?

set up nu;

50cc org
20mm 96 sproeier
pop powerfilter
snelle pijp
dubbele jamarcol uitlaat.
tvw 15 (en achter weet ik niet)

 
RX loos

Rudy 17-1-2004 21:26 Print reply

Posts: 3471
Gewoon je koppelingsplaten + veren vervangen en controleer de staalplaten ook direct. Zon standaard 50 moet geen probleem geven. Problemen bij dt koppelingen onstaat pas bij snelle 70cc cilinders

Of staat je kabel te strak?
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
mr200r 17-1-2004 21:33 Print reply
Posts: 5122
Kijk eerst eens of hij het ook doet met de kabel
eraf kan best aan de kabel liggen.
anders gewoon nieuwe platen en veren.
 
mr200r
Teunmenator 18-1-2004 14:52 Print reply

Posts: 2524
je moet opletten dat die stift er niet te ver inzit. Daarbij scheelt het natuurlijk altijd als er nieuwe koppelingsplaten/veren inzitten. En ORIGINELE platen!!. Ik heb er nou mijn 70 opzitten en de platen zijn 2 maanden geleden vervangen en hij trekt er ook doorheen. Ik ga er een derde plaat bij zetten dat schijnt ook veel te schelen..
 
Arjanus 18-1-2004 17:23 Print reply

Posts: 9073
versleten platen, kromme stift of heel erg lichte twv
 
lieber nurburgring als ehering
Killerbean 18-1-2004 22:01 Print reply

Posts: 3243
de koppelingplaten zijn zo oud en versleten als wat, sommige kanten hebben geneens blokjes meer dus die heb ik besteld. en je heb de normale en de stale en ik heb nu de normale besteld.
 
RX loos
koen-z 18-1-2004 22:05 Print reply

Posts: 3702
kheb nog wel 80 koppeling voor je...
 
kpotappel86 18-1-2004 22:54 Print reply

Posts: 2679
voor de tichste keer hahahaha kijk of je worm speling heb vliegwiel kapje eraf het kleintje kijken hoe strak hij staat...
is da goed de kabel...

is da gpoed dan blokej open nieuwe plaatjes gewone en stalen.. en wel originele.....

nieuwe olie erin strakkere veren... en warm rijden voor je je koppeling belast das beter bij iedere brommer dan is je olie op temperatuur...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Marthin 18-1-2004 22:58 Print reply

Posts: 6164
slippende koppeling is een bekend probleem bij de yamaha dt. En 9 van de 10 keer zijn het versleten koppelingsplaten.

 
kpotappel86 18-1-2004 23:08 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marthin

slippende koppeling is een bekend probleem bij de yamaha dt. En 9 van de 10 keer zijn het versleten koppelingsplaten.



ik weet het.....
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Soepkip 18-1-2004 23:11 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marthin

slippende koppeling is een bekend probleem bij de yamaha dt. En 9 van de 10 keer zijn het versleten koppelingsplaten.



En bij een AF1?
Ook de platen zeker..
 
Marthin 18-1-2004 23:13 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Soepkip

[...]


En bij een AF1?
Ook de platen zeker..


dat weet ik zo niet, nog maar weinig mensen met een af1 meegemaakt.
 
kpotappel86 18-1-2004 23:40 Print reply

Posts: 2679
bij aprilia kan het ook goed hoor gewoon plaatjes vervangen en versterkte veren en nieuwe olie en kabelspeling controleren das bij iedere brommer hetzelfde eigenlijk
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Teunmenator 19-1-2004 10:08 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus

versleten platen, kromme stift of heel erg lichte twv


licht twv? kan da ook dan mijn brommer rijd nou met 13-47 abnormaal licht dus moet ik nog veranderen da rijd zo niet fijn..

De mijne slipt sinds mijn 70cc flink (die ben ik overigens nog aan het inrijden). Ik zal eens een 15 voor proberen. Ik heb mijn platen pas vervangen dus dat zal het niet zijn. Als ik er nou andere veertjes inzet zal ik er dan meteen revetten onderzetten.

daarbij snap ik niet helemaal hoe je nou het beste "betrouwbaar"kan controleren of je koppelings slipt..
 
Killerbean 19-1-2004 12:12 Print reply

Posts: 3243
wat een ellende he zo'n dt :P

nouja als die eenmaal goed is dan is die ook wel goed denk ik. die dingen zijn ook al 15-20 jaar oud...
 
RX loos
Knoxville 19-1-2004 12:17 Print reply

Posts: 1454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

[...]


licht twv? kan da ook dan mijn brommer rijd nou met 13-47 abnormaal licht dus moet ik nog veranderen da rijd zo niet fijn..

De mijne slipt sinds mijn 70cc flink (die ben ik overigens nog aan het inrijden). Ik zal eens een 15 voor proberen. Ik heb mijn platen pas vervangen dus dat zal het niet zijn. Als ik er nou andere veertjes inzet zal ik er dan meteen revetten onderzetten.

daarbij snap ik niet helemaal hoe je nou het beste "betrouwbaar"kan controleren of je koppelings slipt..


Hoe bedoel je betrouwbaar controleren.... Gewoon in de powerband gaan rijden, gas dicht en dan gas ineens helemaal open, merkt je vanzelf of hij wel slipt of niet.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P

Dit topic is 3144 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved