Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Gisteravond rollerbank

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 981 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1488 - Gisteravond rollerbank
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Junkie XR 6-9-01?09:16 Print topicpost

Posts: 5753
Word gisteravond opgebeld door m'n baas dat er rollerbank staat, dus ik zo gauw iedereen waarschuwen in mijn buurt. Bel Thomas zo op, die wou wel ff mee gaan kijken, dus ik op dat lelijke krot brommertje (nee niet m'n MTX ) d'r heen. Was echt saai man, reden 2 motorsmerissen, maar het hoogste vermogen wat ik heb gezien is 1.0 kw!! Ik dacht nog: zal ik uit medelijden met die gasten anders toch ff me MTX langsbrengen, maar dat vond ik weer zielig voor mezelf.

Op een gegeven moment komt er zo'n gast op een Habana Custom aanrijden, wij zo tegen die gast: "ze mogen 'm niet op de rollerbank zetten!!". Dus hij zegt het zo tegen die gasten, zeggen ze dat het wel mag enzo, ik zo tegen die gast: "laat maar jongen, het heeft toch geen zin, ze snappen het toch niet!! Stuur lekker een bezwaarbrief". Maar was een zo'n kutsmeris die het hoorde, dus loopt zo langs me, en kijkt me echt vet eng aan, en ik lach 'm echt RECHT in z'n gezicht uit, stomme loser!! Jammer hoor, dat ze alleen zulke saaie suffe scootertjes hadden aangehouden, ook nog een paar oude scoopy's maar die bliezen ook al niet.
 

-Michiel RS- 6-9-01?09:48 Print reply
Posts: 2803
Haha, gaaf! Volgens mij zijn hier haast nooit rollenbanken.
Maar wat is dat dan voor een ding zo'n havana custom ? waarom mag die niet op de r-bank ?
 
Junkie XR 6-9-01?11:14 Print reply

Posts: 5753
Is omdat ze een europees frame nummer hebben, een of ander vaag verhaal, het is een van de weinige scooters waar het voor geldt.
 
Rens 6-9-01?13:38 Print reply

Posts: 6863
toen ik op de rollenbank moest ging er voor mij een scoopy en die had meer als 2 kw echt niet normaal hoeveel toeren die maakte die had ook 30kmpuur te hard net als ik :(
 
achter de maan is alles beter
wie het weet mag het zegg... 6-9-01?14:31 Print reply
Posts: 305
Quote:
Originally posted by: $tranger?

Is omdat ze een europees frame nummer hebben, een of ander vaag verhaal, het is een van de weinige scooters waar het voor geldt.


europese typegoedkeuring
heb ik ook wel eens gehad, reed ik op zo'n habana, werd ik aangehouden, of ik zo vriendelijk wou zijn om mee te rijden, dus ik zei lachend: nee meneer, u mag hem niet op de rollerbank zetten, heeft een europese typegoedkeuring!

die kerel zei niks meer maar boekte gewoon weg, echt prachtig

[This message is edited by wie het weet mag het zeggen on 6-9-01 14:33]
 
ik kan helemaal niet zingen, ik kan alleen maar krassen
Junkie XR 6-9-01?14:33 Print reply

Posts: 5753
amen, bro'

zie ik jou morgen ook weer in the Velvet?
 
wie het weet mag het zegg... 6-9-01?19:08 Print reply
Posts: 305
jazeker, dus jij komt ook, lachen, veel tanken en dan mooi gek lopen doen met z'n allen, echt prachtig is dat
 
ik kan helemaal niet zingen, ik kan alleen maar krassen
Maarten 6-9-01?20:14 Print reply
Posts: 153
een klasgenoot van mij heeft ook een Habana Custom, willen jullie ff precies vertellen hoe dat zit met dat rollenbankverhaal? Europese goedkeuring? tis toch gewoon een brommer en die mag/moet toch altijd op de rollenbank???
 
Junkie XR 7-9-01?10:45 Print reply

Posts: 5753
Geen idee wat er precies het verhaal achter is, maar moet je anders maar eens bij een brommerzaak vragen.
 
Neonlampje 7-9-01?16:58 Print reply

Posts: 14825
Habana Custom, wrom mag die niet op roller
 
Rens 7-9-01?17:24 Print reply

Posts: 6863
Volgens mij mag geen enkele brommer meer op de rollenbank dus wat je het best kan doen is:

Als er een motoragent komt en je denkt dat er controle is niet je certificaat/verz bewijs geven.
Als hij z`n bonnenboekje pakt, dan is er geen bromfiets controle (bij de controle zelf worden de boetes uitgeschreven) en vind je plotseling je certificaat .
Als die agent zegt dat er controle is en je hebt uiteraard je certificaat nog bij je dan kan je 2 dingen doen:
-Je rijd heel hard weg
-Je rijd mee tot dat je een mooie lantarenpaal ziet en legt je brommer daar aanvast met een dikke ketting en als die agent vraagt waarom zeg je "sorry ik hoef volgens de wet niet mee te rijden/mee te werken aan controle"

 
achter de maan is alles beter
Neonlampje 7-9-01?17:47 Print reply

Posts: 14825
meewerken aan controle
hehehe, lekker stil op je brommer zitten, en weigeren mee te gaan Das dus hetzelfde

maar wrom mogen brommers niet meer op rollerbank? staat dit ergens zwart op wit?
 
Maarten 8-9-01?12:30 Print reply
Posts: 153
een artikeltje van honda-nl...


Het volgende artikel komt uit een blad voor agenten de KORPSKRANT, wat ze thuis gestuurd krijgen, info uit het hol van de leeuw dus!
Artikel online gezet op 24 September 2000


Sleutelen aan bromfietsen stopgezet.

Door Willem Priester, co?rdinator bureau Technische en Ongevallendienst.

In overleg met het team Verkeer van het Openbaar Ministerie heeft het bureau Technische en Ongevallendienst, in afwachting van een landelijke richtlijn, besloten het sleutelen aan brom- en snorfietsen te staken. Dit houdt in dat er niet meer gedemonteerd wordt en dat er geen veranderde onderdelen meer inbeslag worden genomen.


Het was tot nu toe een van de taken van het bureau Technische en Ongevallendienst om op verzoek van de collega's van de districten, brom- en snorfietsen te onderzoeken en onderdelen te demonteren, indien bij de controle op de testbank bleek, dat de wettelijk bepaalde maximum-constructiesnelheid met meer dan 30 km/h. werd verschreden.
Bij het onderzoek van de voertuigen werd de betrokken snor- of bromfiets gecontroleerd aan de hand van de technische gegevens van het typegoedgekeurde model en het op het voertuig aanwezige goedkeuringsmerk. Zo'n merk wordt bij toelating in Nederland aan snor- en bromfietsen toegekend.
Thans wordt de markt ook 'gevoed' door bromfietsen die op grond van hun EG-typegoedkeuring in Nederland worden toegelaten. Echter van deze bromfietsen zijn niet de technische gegevens van het typegoedgekeurde model beschikbaar, zodat bij het onderzoeken van die bromfietsen geen vergelijking kan worden gemaakt en er dus ook geen onderdelen ter inbeslagneming kunnen worden gedemonteerd.
Dit laatste leidt tot rechtsongelijkheid bij de behandeling van en bomfiets die op de weg is toegelaten op basis van het in Nedrland typegoedgekeurde model. Vandar dat in overleg met het OM het sleutelen an brom- en snorfietsen is gestaakt.

rollentestbank blijft.

De rollentestbank, ter vaststelling van de bij de constructie bepaalde snelheid, blijft in gebruik, met dien verstande dat nu bij een overschreiding van meer dan 30km/h niet meer tot demontage van de veranderde onderdelen zal worden overgegaan. de verbalisant kan volstan met het uitreiken van een kennisgeving van bekeuring voor het feitnumer N 081 f.
dit kan namelijk niet als een Mulderfeit of via een politie transactie worden afgedaan. de overtreders van dit feit krijgen van het OM een transactie aangeboden.

bron: KORPSKRANT, week 37


OPMERKING:
Let op het is nog steeds NIET toegestaan om meer dan 49,9 cc te hebben, je brommer is dan namelijk geen brommer meer.
Voorlopig is het bovenstaande artikel wel weer een mooie stukje aanvulling op de overige 'bezwaar tips'.

 
B3AST 8-9-01?12:47 Print reply
Posts: 2469
uhm das allemaal gezeik en geshit man, ze doen het toch nog steeds...
 
- insane in the brain -
SpeedYveS 8-9-01?13:04 Print reply
Posts: 1644
dat er af slopen? nee dat doen ze niet meer, het is gestopt, weet ik heeel zeker, ik reed toch ook gewoon door na dik 2 Kw (is over de 30 te hard) op de rollenbank, alleen de hoogst mogelijke boete gehad.
 
Junkie XR 8-9-01?13:01 Print reply

Posts: 5753
Quote:
Originally posted by: Rens?

Volgens mij mag geen enkele brommer meer op de rollenbank dus wat je het best kan doen is:

Als er een motoragent komt en je denkt dat er controle is niet je certificaat/verz bewijs geven.
Als hij z`n bonnenboekje pakt, dan is er geen bromfiets controle (bij de controle zelf worden de boetes uitgeschreven) en vind je plotseling je certificaat .
Als die agent zegt dat er controle is en je hebt uiteraard je certificaat nog bij je dan kan je 2 dingen doen:
-Je rijd heel hard weg
-Je rijd mee tot dat je een mooie lantarenpaal ziet en legt je brommer daar aanvast met een dikke ketting en als die agent vraagt waarom zeg je "sorry ik hoef volgens de wet niet mee te rijden/mee te werken aan controle"



Euhm, als je mee moet naar rollerbank, dan gaat ie naast je rijden, zegt ie: volgen en je stopt niet eens, als je word aangehouden. Dan krijg je meteen stopteken, dat is dan meestal dat ie je aan gaat spreken over je rijgedrag, kapotte verlichting, snelheid of ander gezeik. Dan nog is er vaak de mogelijk heid dat ie een busje opbelt en dat je nog mee moet ook.
Als je moet volgen: tijdens het rijden sleuteltje eruit trekken, weggooi beweging maken, en stoppen, het liefst inderdaad je brommer op slot zetten, volgens mij kunnen ze je dan weinig maken, tenzij je je brommer parkeerd waar dat niet mag, dan kan ie je een bekeuring geven daarvoor. Ik weet niet zeker wat hier de uitwerking van is, maar ik was het zeker van plan te proberen, ik heb me slot altijd om me nek hangen, ik stop, trek me sleuteltje eruit en zet m'n brommer op slot, laat hem het dan nog maar eens proberen om me tegen te houden m'n brommer op slot te zetten. Er is nog een hele kleine kans dat je ge-arresteerd wordt en je brommer losgezaagd, maar daar moeten ze wel de bevoegdheid voor hebben en ik weet niet of ze die hebben.
 

Dit topic is 2647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved