Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carburateur verwarming

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 972 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14871 - carburateur verwarming
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5737 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blorn 16-1-2004 19:04 Print reply

Posts: 13825
Als het er constant doorheen loopt wel ja.
 
arrier 16-1-2004 19:04 Print reply
Posts: 2221
dit klopt wel omdat de lucht dan uitzet en er dus meer lucht dan benzine komt maar waarom verwarming denk ik dan in de winter is t voor t starten wel handig maar daarna
 
Joscross 16-1-2004 19:05 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

dit klopt wel omdat de lucht dan uitzet en er dus meer lucht dan benzine komt maar waarom verwarming denk ik dan in de winter is t voor t starten wel handig maar daarna

En aangezien tijdens het starten je koelvloeistof ook koud is..
 
jurgheinz 16-1-2004 19:06 Print reply
Posts: 992
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

En aangezien tijdens het starten je koelvloeistof ook koud is..


wie heeft dit uitgevonden ??? dat is dus precies wat ik ook al d8
 
arrier 16-1-2004 19:07 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

En aangezien tijdens het starten je koelvloeistof ook koud is..

ja en als t warm word is je brommer ook warm dus heeft t alleen maar nadelen
maar staal is kouder dan koelvloeistof als het buiten koud is

Dit bericht is ge-edit door arrier op 16-1-2004 19:09
 
kpotappel86 16-1-2004 19:07 Print reply

Posts: 2679
je zit dat toch welles bij een rs ofzo dat de carberatuer bevriest ??? das dan niet meer en waar het heen gaat geen idee denk gewon van de accu maybe soort spiraaltje of nie ?
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
CoenMt5 16-1-2004 19:20 Print reply
Posts: 106
Het gaat erom dat hij tijdens het rijden een beetje warm wordt gehouden, aangezien de lucht die je aanzuigt ook nogal koud is, het kan dan gebeuren dat je gasschuif vastvriest. In motoren zit er volgens mij ook een termostaat geval in zodat je carb niet net zo warm wordt als je koelvloeistof
 
arrier 16-1-2004 19:52 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Arrier: Vandaar dat ze intercoolers hebben uitgevonden

Noob.

Voor de rest van de mensen, vind iemand die ff die MOTO73 inscand

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 16-1-2004 19:00

je koelvloeistof word ook warm als je brommer warm word dus nix noob dan maakt t geen zak uit dus koelt t nix dus gaat heel t intercooler verhaal niet op
en ik snap ook wel wat een intercooler is hoor
 
NSR JunK 16-1-2004 19:59 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Arrier: Vandaar dat ze intercoolers hebben uitgevonden

Noob.

Voor de rest van de mensen, vind iemand die ff die MOTO73 inscand

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 16-1-2004 19:00


jij kan de laaste tijd ook alleen maar afzeiken ofniet?? ooit wist jij er ook geen zak vanaf.. dus zit niet iedereen gelijk voor noob uit te maken.

heb ook carb verwarming op mn eigen RS. vind t ook maar onzin. want om bevriezen van je carb tegen te gaan...mijne staat gewoon met -10 buiten.. als die motor niet draait word die ook echt niet verwarmt. en met mn hondas zonder verwarming heb ik nog nooit last gehad van bevriezing.

tis idd zo dat als de lucht verwarmt word dat je vermogens verlies hebt. warme lucht kan namelijk minder pure zuurstof bezitten wat nodig is voor de verbranding. daarom is er dus intercooler uitgevonden. die koelt te lucht af waardoor er meer zuurstof in past. en door meer zuurstof kan er meer brandstof verbrand worden wat weer meer energie opleverd.

die carb verwarming verwarmt de lucht juist.. daardoor kan er minder zuurstof in en zal je brandstof dus slechter/niet helemaal verbranden.

volgens mij kan je het er het beste gewoon afslopen..
 
arrier 16-1-2004 20:02 Print reply
Posts: 2221
ik heb nu bij mn gsm gaan kijken (zulu carb.) en dr zat ook een electriciteitsdraadje naartoe dus ik dacht huh waar is dat voor misschien is dat een verwarmingselementje ofzo wat zich met een bimetaal weer uitzet

ik weet dit ook niet zeker maar t zou kunnen(voor dat bepaalde mensen me noob gaan noemen)

 
NSR JunK 16-1-2004 20:08 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

ik heb nu bij mn gsm gaan kijken (zulu carb.) en dr zat ook een electriciteitsdraadje naartoe dus ik dacht huh waar is dat voor misschien is dat een verwarmingselementje ofzo wat zich met een bimetaal weer uitzet

ik weet dit ook niet zeker maar t zou kunnen(voor dat bepaalde mensen me noob gaan noemen)



zit dat draadje op je carb of op je spruitstuk? als die op je carb zit weet ik het niet.. als dr een draad op je spruitstuk zit is het wss voor de aarde. ik heb daar nl ook draden opzitten (vind ook DAT maar vaag want as ze dr niet opzitten werkt alles ook gewoon..
 
ties 16-1-2004 21:23 Print reply
Posts: 1333
ik heb ook 2 draadjes naar me carb, die zijn van de vervarming, de verwarming gaat electrisch met een spiraaltje. dat is wat de jager me verteld heeft.
 
de_koen 16-1-2004 22:11 Print reply

Posts: 5595
even een paar misverstanden uit de wereld helpen

Die carb verwarmer is er idd voor dat de carb niet bevriesd, en je brommer zo min mogelijk lijdt onder het koude weer, wat de samenstelling van het mengsel veranderd.Nadeel is idd vermogenverlies. Een carb kan echter al bevriezen vanaf 5?C zoiets.

Bij een oud model derbi zit er trouwens een electronische carb verwarmer in.
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 5737 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved