Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - waarom wil ie niet harder???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1174 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14870 - waarom wil ie niet harder???
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1261 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Suzuki ER50 16-1-2004 18:28 Print topicpost
Posts: 25
hey ik heb een TSX gekocht en daar zit nu een nieuwe zuiger onder en een 2e hands cilinder. maar nu krijg ik hem niet harder dan 45 km per uur.
maar kan het ook zijn dat ik te vroeg schakel en dat ie dan niet genoeg vermogen heeft om hem verder op te trekken??

alvast bedankt coen.

kunnen jullie trouwens de replis via e-mail sturen want ik check dit bijna nooit

co_vos@hotmail.com

thnx

 

Tsxdude AKU MicheL 16-1-2004 18:48 Print reply

Posts: 10676
Mss heb je de orginele cilinder,?
Tot hoeveel RPM trek je door?
Beetje meer informatie over je setup kan ook nie kwaad
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Punk [Dave] 16-1-2004 18:49 Print reply

Posts: 7003
als je een mooie nederlandse cilinder heb zal je em ook nie egt hoog krijge:P
 
KaWaReZ 16-1-2004 18:50 Print reply

Posts: 20582
nieuwe cilinder/zuiger moet je sowieso eerst inrijden


Edit:
cilinder en/of zuiger

Dit bericht is ge-edit door KaWaReZ [Rezek] op 16-1-2004 18:50
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
kpotappel86 16-1-2004 18:55 Print reply

Posts: 2679
vermeld ff hoeveel mm je cilinder is en hoeveel poorten enzo dan weetje oft de originele cilinder is en tot hoeveel k trek je door dan
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
mr200r 16-1-2004 23:42 Print reply
Posts: 5122
Hoe/wie heeft de boring gemeten en hoe?
 
mr200r
Marthin 17-1-2004 0:52 Print reply

Posts: 6164
je hebt er toch ook nieuwe zuigerveren om?
 
SPARKLE 17-1-2004 3:13 Print reply
Posts: 1332
2 dingen kunnen het zijn:

OF je hebt gewoon een compleet standaard setup...

OF je afstelling is gewoon helemaal klote waardoor ie niet over de 45 wil (te grote/kleine sproeier)
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
mhfreak 17-1-2004 9:40 Print reply
Posts: 1
andere uitlaat wil ook nog wel eens helpen
als je tenminste orginele cilinder hebt
 
Tsxdude AKU MicheL 17-1-2004 11:29 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mhfreak

andere uitlaat wil ook nog wel eens helpen
als je tenminste orginele cilinder hebt


Niet.
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
DaveTSX 17-1-2004 11:50 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mhfreak

andere uitlaat wil ook nog wel eens helpen
als je tenminste orginele cilinder hebt


als je bij tsx een originele cillinder hebt en je legt er bijvoorbeeld een proma 50 op dan loopt ie zooooooo kut haal je nog maar net 35 ofzo rijd echt TERING kut, toerengebied van de uitlaat is te hoog wat ervoor zorgt dat je in combinatie met die cillinder een powerband van 1000RPM krijgt rond de 7K toeren, dat schiet niet op dus. Rijd van geen meter en trekt dus absoluut niet door.

Met de originele cillinder op een tsx kan je het beste ook de originele uitlaat laten liggen!
 
http://www.2weird4u.com
Suzuki ER50 18-1-2004 22:38 Print reply
Posts: 25
hey nou k heb een 50 cc snel. met een prox zuiger. nieuwe zuigerveren, piston en alle pakkingen. ik moest hem gewoon in rijden. dus loopt ie nu na ongeveer 100 km 50/55 km per uur.
das ook niet echt snel. maar ik krijg hem dus niet stationair. ik moet met me choke rijden anders valt ie uit. dus ik denk nu aan een grotere sproeier ( nu heb ik 86) probleem 2 is hoe weet ik hoe groot me carb is. en hoe stel ik hem af. ik heb dus niet echt veel ervaring met een TSX haha
alvast bedankt coen
me zuiger is 41.5 mm breed
 
RS50KEVIN 19-1-2004 0:14 Print reply
Posts: 85
Beter afstelle zowiezo want hij moet gewoon blijven lope(stationair) en je sproeier dus veranderen!!! setje kopen dan een paar uitproberen want je kan er wel 80 meej gaan hor!
 
Knoxville 19-1-2004 9:01 Print reply

Posts: 1454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki ER50

hey nou k heb een 50 cc snel. met een prox zuiger. nieuwe zuigerveren, piston en alle pakkingen. ik moest hem gewoon in rijden. dus loopt ie nu na ongeveer 100 km 50/55 km per uur.
das ook niet echt snel. maar ik krijg hem dus niet stationair. ik moet met me choke rijden anders valt ie uit. dus ik denk nu aan een grotere sproeier ( nu heb ik 86) probleem 2 is hoe weet ik hoe groot me carb is. en hoe stel ik hem af. ik heb dus niet echt veel ervaring met een TSX haha
alvast bedankt coen
me zuiger is 41.5 mm breed


Je kan eens je luchtschroef indraaien. Zit naast je stationair schroef... Dan krijgt hij minderlucht, en zou je eens kunnen proberen zonder choke te rijden. Dan kan je de naald nog verstellen. Clipje naar beneden is rijker...
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Caïn 19-1-2004 12:08 Print reply

Posts: 146
Kep ook ff een vraagje over mijn brommer, past wel mooi in dit topic.
Ik heb dus een Magneet Thunderbird, 50cc standaard sachs blok, 3hand bak, met 12mm bing.
Hij is wel helemaal standaard maar hij zou toch met 12mm bing harder moeten kunnen dat krap aan 50km/h. Merk ook dat ie onderin ze 3 weinig trekkracht heeft. Mensen suggesties over wat te doen, ik hoef niet veel harder maar +/- 60km/h is wel prettig voor meetings en vakantie.
Zou een groter voortandwiel helpen?
Misschien uitlaatpoort onkolen?


Dit bericht is ge-edit door Ca?n op 19-1-2004 19:43
 
Magneet Thunderbird
Caïn 19-1-2004 19:44 Print reply

Posts: 146
niemand suggesties??
 
Magneet Thunderbird

Dit topic is 1261 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved