Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 'Vario' op automaatje (hoe?)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 987 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14869 - 'Vario' op automaatje (hoe?)
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1652 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

F!ump 16-1-2004 17:28 Print topicpost

Posts: 654
Hoi,
ik heb een mallosi 'vario' (lijkt me meer een uit de kleren gegroeide koppeling) besteld bij 50cc.nl enzo, maar er zit helemaal geen handleiding oid bij

heb even wat shots gemaakt, hopelijk kunnen jullie me helpen

heb al heel wat geprobeerd, maar begin de indruk te krijgen dat dit helemaal niet voor mijn brommer bestemd is (wat wel degelijk zou moeten volgens dekker)

http://users.pandora.be/flump/vario/

gelieve me wat te helpen, ik test wel wat jullie me zeggen dan

bvd.
 

arrier 16-1-2004 17:33 Print reply
Posts: 2221
een vario is toch voor een scooter da past toch niet op puch of weet ik veel wat je rijd
 
Joscross 16-1-2004 17:34 Print reply

Posts: 12501
Peugot Vogue gaat het over neem ik aan?
Die hebben toch geen varioteur
 
F!ump 16-1-2004 17:38 Print reply

Posts: 654
Peugeot vogue heeft namelijk een slipkoppeling met een riempje naar een grotere poelie, aan die grote poelie zit dan een 11 tands tandwiel. Door de ketting op dat tandwieltje wordt de overbrenging tot achteraan (42t) gebracht... vrij omslachtig, maar deze 'vario' moet dus de slipkoppeling vervangen...
(blok hang sowieso maar vast met 1 bout, en riempje word aangespannen door een drukveer die het gehele blok naar voren duwt, dus de vario kan wel verleggen... (als ik er hem ooit opkrijg )

alles hulp is welkom, want dit ding met 'malossi' op kost 245?
 
arrier 16-1-2004 17:40 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: F!ump

Peugeot vogue heeft namelijk een slipkoppeling met een riempje naar een grotere poelie, aan die grote poelie zit dan een 11 tands tandwiel. Door de ketting op dat tandwieltje wordt de overbrenging tot achteraan (42t) gebracht... vrij omslachtig, maar deze 'vario' moet dus de slipkoppeling vervangen...
(blok hang sowieso maar vast met 1 bout, en riempje word aangespannen door een drukveer die het gehele blok naar voren duwt, dus de vario kan wel verleggen... (als ik er hem ooit opkrijg )

alles hulp is welkom, want dit ding met 'malossi' op kost 245?

dat is wel heel duur maar als t nie past breng je het toch gewoon terug
 
F!ump 16-1-2004 17:44 Print reply

Posts: 654
zo snel geef ik het niet op, het is niet omdat ik het niet inzie dat andere mensen het niet inzien hoe het moet...

er zullen wel wat mensen opt forum zitten die er iets van af weten..
 
Jarune 16-1-2004 18:38 Print reply
Posts: 54
Ik weet niet precies hoe het zo`n peugeot zit, maar we hebben bij een maat van mij een half jaartje terug een vario op zn vespa ciao gezet..
Was wel kutwerk, maar het resultaat was verbluffend:-0-O

 
rs oxbow 16-1-2004 18:44 Print reply
Posts: 620
je rijdt me een vogue, koopt effetjes een vario van 245?...

klein stemmetje in mij roept SLECHT BEZIG!

zo'n ding is als een camino voer het zwaar op en na 500km is alles kapot...
 
Jarune 16-1-2004 18:50 Print reply
Posts: 54
je slaat de spijker zeker op zn kop,, zonde van de vario

 
F!ump 16-1-2004 18:57 Print reply

Posts: 654
Heb er altijd al een voorkeur voor gehad, is ook niet de 1e x dat ik een opvoer, zit nu een verse 70cc gila op en 16mm, en geloof me, ding heeft power het enigste nadeel aan die dingen is dat het een slipkoppeling is, dus 1e 5m slipt ie gewoon wat en dan moet je tot aan de 30km/h sloom optrekken vanwege de powerband en lage toeren = niet veel power :(
maar eens daarvoorbij, mag je dag zeggen met het handje. Wheelie's gaan best rond de 65-70 op de teller, moet zelfs niet meetrekken aan het stuur, beetje achterom leunen en het gaat zo

graag wou ik dus die 'vario' om constant in de powerband te kunnen sjeezen...
 
kpotappel86 16-1-2004 18:58 Print reply

Posts: 2679
pak de hele zooi op loop ff naar brom boer laat die kijken ziet die geen uitweg stuur het terug das denk het slimste...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
hondacrosser 16-1-2004 19:05 Print reply

Posts: 1902
das wel veel is die vario speciaal voor jouw brommer ofzo? voor een gewone scooter kost een vario ongeveer 60 euro dan heb je wel gewoon rollen
 
F!ump 16-1-2004 19:06 Print reply

Posts: 654
idd speciaal voor peugeot vogue (zegt dekkers althans)
maar denk niet dat dat ding ooit kan passen, zit namelijk nix bij om het te klemmen in de geleuf van de krukas :s
 
Blorn 16-1-2004 19:19 Print reply

Posts: 13825
Als je nou eens duidelijke foto's had...
 
hondacrosser 16-1-2004 19:26 Print reply

Posts: 1902
de vario moet wel vast zitten aan de krukas zodat hij niet kan gaan slippen

 
kpotappel86 16-1-2004 19:31 Print reply

Posts: 2679
maar je mist ook nog multivar
denk ik...
die je voor je vario doetwaar loopt anders je vsnaar tussen ?
...
en jij heb idd een vario met gewichten die heb je ook voor scooters hoor....
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

Dit topic is 1652 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved