Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mt5, wil nix meer...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 916 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14867 - mt5, wil nix meer...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 893 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

schakelpower 16-1-2004 17:00 Print topicpost
Posts: 51
50 zeta, 13 carb... rijdt niej meer, heeft altijd zonder probleme gereden... 'k wou er laatst mee weg rije kon ie geen toeren maken.. carb heb ik brandschoon gemaakt, uitlaat eraf, nog nix... ik denk dat het onsteking is, wat jullie??
 
Rollin 4 Life:-b

huh 16-1-2004 17:07 Print reply
Posts: 1755
Probeer es een nieuwe bougie'tje, das altijd handig

Verder, brommertje heeft 3 dingen nodig om te rijden...mengsel (in de juiste verhouding natuurlijk ), een vonkje en compressie.

Heb je compressie (grofweg checken)?
Wordt je bougie nat als je kickt?
Vonkt ie wel? Of misschien te zwak (grofweg)?
 
schakelpower 16-1-2004 17:09 Print reply
Posts: 51
compressie zat... vonkt wel... maar vind ik btje zwakjes... en tank is vol
bougie was nat... dus ik eruit hale... schoon make.. der weer in... dat een aantal x achter elkaar gedaan...
 
Rollin 4 Life:-b
Pas 16-1-2004 17:12 Print reply

Posts: 1181
koop maar een nieuwe bougie --> zwakke vonk = bougietje meetals op
 
GSXR600K1
mBeter 16-1-2004 17:12 Print reply

Posts: 983
vonk kan anders reageren onder druk en bougiedop/draad ook goed?
met dit weer....
 
gSuper?
Schakelaartje 16-1-2004 17:14 Print reply

Posts: 135
Als je een metalen bougiekop hebt, kan het zijn dat die kortsluit met je cilinder.
Dan andere rubberen bougiekop erop.
Eerst ff andere bougie proberen.

Dit kortsluiten kom je vaak met dit weer achter.


Dit bericht is ge-edit door Schakelaartje op 16-1-2004 17:15
 
F*ck, weer politie :-s
LLLoonY 16-1-2004 21:27 Print reply
Posts: 382
ik heb net hetzelfde voor
ik zal morgen wel ff alles checken, zal wssn wel weer zo een voor de hand liggend probleem zijn...

als ik iets meer weet laat ik het wel weten

 
- keep on shifting -
LLLoonY 17-1-2004 12:45 Print reply
Posts: 382
mt'tjes zijn rare dinkies :p

bougie vonkt, wordt nat(wel vettig) en heb compressie zat

dan kan ik hem een keer of twee starten maar rijden doet ie niet en hij valt stil, kga denkik mijn carb uitkuisen

maar iemand die dit herkent en mssn direct kan zeggen waar het probleem ligt ?

tnx

 
- keep on shifting -
hondadriver_chris 17-1-2004 12:52 Print reply

Posts: 1042
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LLLoonY

mt'tjes zijn rare dinkies :p

bougie vonkt, wordt nat(wel vettig) en heb compressie zat

dan kan ik hem een keer of twee starten maar rijden doet ie niet en hij valt stil, kga denkik mijn carb uitkuisen

maar iemand die dit herkent en mssn direct kan zeggen waar het probleem ligt ?

tnx




check je voetpakking, oliekering achter het vliegwiel of cdi

 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
Erik_P 17-1-2004 12:55 Print reply

Posts: 690
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

Probeer es een nieuwe bougie'tje, das altijd handig

Verder, brommertje heeft 3 dingen nodig om te rijden...mengsel (in de juiste verhouding natuurlijk ), een vonkje en compressie.


Bovendien geld:
-Mensgel --> in de juiste verhouding
-Vonk --> op het juiste moment
-Compressie --> De juiste hoeveelheid.

Misschien is je koppanging wel lek?



 
-
huh 17-1-2004 13:18 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik_P

[...]


Bovendien geld:
-Mensgel --> in de juiste verhouding
-Vonk --> op het juiste moment
-Compressie --> De juiste hoeveelheid.

Misschien is je koppanging wel lek?





Zat te twijfelen of ik alles dr bij zou zetten, maar dat zou zo langdradig worden

Maar Topicstarter, kheb je verhaaltje nog een paar keer doorgelezen, maar start ie nou w?l of niet? Of rijdt ie gewoon kut?
 
LLLoonY 17-1-2004 16:29 Print reply
Posts: 382
ok, bij mij is het opgelost, carb uitgekuist, alles gecontroleerd op valse lucht, nieuwe bougie, cdi verwisselt...

en hij doet het weer, maar niet door een van deze dingen

controleer je bougie-kabel !!! bij mij zat hij vol met scheuren waardoor alles geleide naar da kader en aarde daar lag het dus voor het grootste deel uit

en nog 1 tip voor je hem start, kijk of je je gasschuif er wel op de juiste manier insteekt dat bespaart je een adrenalineopstoot
 
- keep on shifting -
schakelpower 22-1-2004 19:15 Print reply
Posts: 51
Start niet... mt reed voorheen altijd perfect..
kan het zijn dat naar mate dat je veel rijd tijdstip van ontsteking van verschuive?
 
Rollin 4 Life:-b
hondadriver_chris 22-1-2004 19:20 Print reply

Posts: 1042
bijna zeker dat het de bobine is
als de bobine zijn massa niet kwijt kan door een beetje roest brand hij door en gaat langzamerhand slechter rijden en zwakker vonken.
een gele vonk is meestal de bobine
(kan ook bougie) maar als je die al verandert heb zou ik gaan kijken naar de bobine
check ff of de massadraad goed ligt dus dat de massa naar het frame kan.
succes


Dit bericht is ge-edit door hondadriver_chris op 22-1-2004 19:21
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
schakelpower 22-1-2004 19:24 Print reply
Posts: 51
ik zal ff zo snel mogelijk tjekken... rij al meer dan een week niej meer
 
Rollin 4 Life:-b
hondadriver_chris 22-1-2004 19:28 Print reply

Posts: 1042
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: schakelpower

ik zal ff zo snel mogelijk tjekken... rij al meer dan een week niej meer


mine rijd ook al 2 weken niet meer ofzow
me cdi is kpot
heb al een besteld moet nog binne krijge
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!

Dit topic is 893 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved