Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 841 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1486 - afstelling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 5-9-01?20:21 Print topicpost

Posts: 7387
he, ik heb nu mijn 50eurocilindro er op liggen met 20mm carb en 50snel uitlaat. maar nu trekt hij de 4de versnelling niet. hij blijft hangen als je overschakelt naar de 4. ik heb nu tdw v 13-45, lijkt me goed genoeg. waar kan dit aan liggen? het ligt niet aan de zuiger of cilinder want die zijn bijna nieuw. zou het de ontsteking kunnen zijn? die heb ik maximaal vervroegd. of is het een carb afstelling? ik heb nu sproeier 110 mikuni er in, en dat rijd verder goed op de 4de versnelling na....

help????
 
He?

SpeedYveS 5-9-01?20:30 Print reply
Posts: 1644
kom je niet net onder de powerband uit met terugschakelen? persoonlijk vind ik die 20mm te groot op een 50cc.
 
FastCrosser 5-9-01?20:31 Print reply
Posts: 473
Ten eerste: Die tandwielverhouding is redelijk zwaar voor 50cc. Bij mijn Suzuki TSX heb ik 12-53, en nu trekt ie in 4e en 5e versnelling lekker hard door.

Ten tweede: 20mm????????????????? Mijn gat voor carb bij cilinder is maar 18mm, maar ik heb 15mm erop en trekt nog goed! Ik kan wheelie maken! (Michiel TS70X, mag je wel is proberen als je het niet gelooft).

Ten derde: Moet ik er bij zeggen dat die over mijn TSX gaat, ik weet niet hoe jou brommer overal op reageert.

Ten vierde: Misschien kleinere sproeier? Ik heb sproeier 90 erin, werkt perfect. Trouwens, hoeveel toeren maakt dein moped? Want mijne gaat niet hoger dan 10000 toeren, dus heb ik alleen ervaring met dat toerental.

Conclusie: Kut he, lijkt net een verslag, dit repliedje, maar goed, wat het meeste helpt is toch echt lichtere vertanding, werkt extreem goed. Serieus!

Succes.
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
barry 5-9-01?20:47 Print reply

Posts: 7387
jah, maar suzuki heeft sowiezo een grote tandwielverhouding en een honda mt een stuk kleiner

mijn cilinder maakt iets van 11000 toeren

20mm is niet te groot voor mijn 50cc SNEL eurocilindro want hij kan het makkelijk verwerken, heeft ook 2 auxilery poorten, best wel groot

ik heb er zelf een 180 sproeier in gehad. dat reed ook. alleen je moest niet meteen volgas rijden in elke versnelling als hij op toeren was dan gaf je volgas en dan kreeg hij echt meer kracht. maar dat was toch niet de goede afstelling

de cilinder van een suzuki tsx is ook anders

en hij heeft op mijn vorige mt, zelfde cilinder, de 4de versnelling wel altijd getrokken. ook met 20mm. alleen ben ik vergeten wat voor sproeier er dus in zat en zo. maar ik denk dat mijn ontsteking ook mee speelt

hij rijd trouwens ong 60-70 in de 3de versnelling

[This message is edited by barry on 5-9-01 20:55]
 
He?
-Michiel RS- 5-9-01?21:14 Print reply
Posts: 2803
Jah, gewoon 12-45 erop doen en hij trekt gewoon door.
 
barry 5-9-01?21:18 Print reply

Posts: 7387
ik heb wel 12 voortandwiel maar dan sprint hij bij mij over als ik hard op trek omdat hij zo erg is opgehoogd

net zo als jan


edit:
ik heb ook het idee dat als ik over schakel van de 3 naar de 4 dat hij in het begin van de 4 net buiten de powerband valt, want hij trekt dan niet door. en maakt zeer weinig toeren.

hoe kan ik dit oplossen, met dat voortandwiel heb ik al gezegt. maar kun je zeggen lichtere tandwiel verhouding, maar hij moet gewoon de 4de versnelling kunnen trekken



[This message is edited by barry on 7-9-01 07:15]
 
He?
barry 7-9-01?07:14 Print reply

Posts: 7387
HALLO HELP!!!! :( :p

[This message is edited by barry on 7-9-01 21:25]
 
He?

Dit topic is 654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved