Joscross |
15-1-2004 14:01 |
Posts: 12501 |
Zou opzich wel kunnen ja..
Alleen ik zie het nut er niet echt van in?
|
|
|
|
bartos |
15-1-2004 14:02 |
Posts: 1372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Zou opzich wel kunnen ja..
Alleen ik zie het nut er niet echt van in?
Heeft het ook niet ziet er allen leuk uit.
|
|
|
|
SIWWN |
15-1-2004 14:03 |
Posts: 7079 |
Misschien minder slijtage ofsow, zal er ook wel grapig uit zien
|
|
|
|
martinus83 |
15-1-2004 14:03 |
Posts: 3718 |
neuh....denk eerder dat de twee kettingen tegen elkaar gaat slaan en bij en tandwiel voor? wou je een extra langs tandwiel as gan make ofzo????
|
|
|
|
solidsjakie |
15-1-2004 14:05 |
Posts: 2291 |
wat is precies je id? Je wilt een ketting aan de linker en een aan de rechterkant van het wiel make? Ga je dan ook aan beide kanten een uitgaande as maken?
Of wil je aan 1 kant 2 kettingen maken?
In dat geval zie ik 1 prob, hoe krijg je 2 vtw's op het blok?
|
|
|
|
bartos |
15-1-2004 14:07 |
Posts: 1372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: martinus83
neuh....denk eerder dat de twee kettingen tegen elkaar gaat slaan en bij en tandwiel voor? wou je een extra langs tandwiel as gan make ofzo????
Nee ik wil een tand wiel op de zelfde as er bij zetten.
edit @ Solidsakie Ik wil 2 ketingen aan de linker kant en dus ook 2 tandwielen op de ori uitgaande as makken.
Dit bericht is ge-edit door bartos op 15-1-2004 14:08
|
|
|
|
User 927 |
15-1-2004 14:09 |
Posts: 6405 |
Misschien is het je nog niet opgevallen, maar 1 tandwiel op die as past net 8er de carterkap, die moet je dan dus sowieso uitboren.... en dan moet je de primaire as ook nog aanpassen
|
|
|
|
Blukaap |
15-1-2004 14:11 |
Posts: 10006 |
Is het dan niet simpeler om er een dikkere ketting d'r op te zetten ?
BTW: nadeel: kost vermogen (en dat zouden best wel eens een paar procenten kunnen zijn).
voordeel: als 1 ketting breekt heb je er nog 1, maar ik denk dat ze idd tegen elkaar gaan slaan en als je pech hebt haken ze gewoon in elkaar vast oid .
|
|
Bastila is lief |
|
Luc |
15-1-2004 14:16 |
Posts: 3590 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bartos
[...]
Nee ik wil een tand wiel op de zelfde as er bij zetten.
edit @ Solidsakie Ik wil 2 ketingen aan de linker kant en dus ook 2 tandwielen op de ori uitgaande as makken.
Dit bericht is ge-edit door bartos op 15-1-2004 14:08
edit; 1800 posts
de oudere blokken hebben nog van die lange tandwiel assen; dat zou perfect zijn; achter is het niet moeilijk om te maken; gewoon bussen tussen de 2 tandwielen; en wat langere boutjes;
vliegwielkap moet wel wat aangepast worden idd...
ik vind het wel een vet idee; lijkt me erg gaaf; alleen moet je er wel voor zorgen eigenlijk; dat je 2 nieuwe ketting hebt; die precies even langzijn...
Dit bericht is ge-edit door Luc op 15-1-2004 14:17
|
|
|
|
Leen |
15-1-2004 14:17 |
Posts: 26877 |
een duplex ketting is gewoon 1 ketting waarme je 2 tandwielen aan ken drijven hoor, dus dat ze tegen mekaar gaan slaan is bullshit
|
|
|
|
bartos |
15-1-2004 14:17 |
Posts: 1372 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
Misschien is het je nog niet opgevallen, maar 1 tandwiel op die as past net 8er de carterkap, die moet je dan dus sowieso uitboren.... en dan moet je de primaire as ook nog aanpassen
Ik heb er net een 2 tand wiel opgezet en hij kan gewoon blijfen draaien.
@ blukaap zou het zo veel vermogen scheelen?? want daar heb ik al niet zo veel van en binnen kort ook dubele demper hou ik nie veel meer over.
edit @ leen ik weet nog nie zekker of ik duplex keting pak zouden dus ook 2 naast me kaar kunnen worden 2 simplex (enkele dus)
edit2 @ luc tuurlijk word dan alles nieuw keting en tandwielen
Dit bericht is ge-edit door bartos op 15-1-2004 14:20
Dit bericht is ge-edit door bartos op 15-1-2004 14:21
|
|
|
|
Leen |
15-1-2004 14:21 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bartos
[...]
Ik heb er net een 2 tand wiel opgezet en hij kan gewoon blijfen draaien.
@ blukaap zou het zo veel vermogen scheelen?? want daar heb ik al niet zo veel van en binnen kort ook dubele demper hou ik nie veel meer over.
edit @ leen ik weet nog nie zekker of ik duplex keting pak zouden dus ook 2 naast me kaar kunnen worden 2 simplex (enkele dus)
Dit bericht is ge-edit door bartos op 15-1-2004 14:20
2 kettingen naast mekaar vreten mekaar helemaal op, heb je na 3 weken geen ketting meer over
|
|
|
|
bartos |
15-1-2004 14:25 |
Posts: 1372 |
dan maar duplex en ik heb dus zoon lange uitgaande as want passen er mer beetje moeite denk ik wel 3 op. Vlieg wiel kap ga ik nu zoizo aan passen want dit is eerst keer dat ik me nie kappie er af heb gehaald en ik zie nu dat me tandwiel as al in de vliegwiel kap is gaan slijten wel heel klein beetje maar toch slecht.
Edit en de tanden moeten natuurlijk ook heel exact gelijk zijn anders pas een duplex keting niet.
Dit bericht is ge-edit door bartos op 15-1-2004 14:28
|
|
|
|
MTX 80 RII H |
15-1-2004 14:38 |
Posts: 336 |
zo'n duplexketting is gewoon 1 geheel, ze zijn alleen zo breed als 2 kettingen, en je kunt ze dus ook over 2 kettingwielen laten lopen. Omdat het 1 geheel is, lijkt me dat vermogenverlies ook wel meevallen.
Ik zou alleen eerst maar eens kijken of je wel een passende ketting kunt vinden.
|
|
It's a multiple-station rotation installation |
|
User 927 |
15-1-2004 14:42 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX 80 RII H
zo'n duplexketting is gewoon 1 geheel, ze zijn alleen zo breed als 2 kettingen, en je kunt ze dus ook over 2 kettingwielen laten lopen. Omdat het 1 geheel is, lijkt me dat vermogenverlies ook wel meevallen.
Ik zou alleen eerst maar eens kijken of je wel een passende ketting kunt vinden.
Motorketting?
|
|
|
|