Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - duplex keting

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14837 - duplex keting
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bartos 15-1-2004 13:59 Print topicpost

Posts: 1372
Ik heb wat bedacht het lijkt mij wel vet om 2 ketingen om met mtx temaaken ik wou zelf langere draad einde makken voor het achter tand wiel en dan dus dubbel tand wiel er achterop. Voortand wiel wil ik er ook 1 er bij doen.

Ik zelf heb nog niet echt een probleem kunnen bedenken. Wat vinden jullie er van en wat voor probleemen zien jullie?
 

Joscross 15-1-2004 14:01 Print reply

Posts: 12501
Zou opzich wel kunnen ja..
Alleen ik zie het nut er niet echt van in?
 
bartos 15-1-2004 14:02 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Zou opzich wel kunnen ja..
Alleen ik zie het nut er niet echt van in?


Heeft het ook niet ziet er allen leuk uit.

 
SIWWN 15-1-2004 14:03 Print reply
Posts: 7079
Misschien minder slijtage ofsow, zal er ook wel grapig uit zien
 
martinus83 15-1-2004 14:03 Print reply

Posts: 3718
neuh....denk eerder dat de twee kettingen tegen elkaar gaat slaan en bij en tandwiel voor? wou je een extra langs tandwiel as gan make ofzo????
 
solidsjakie 15-1-2004 14:05 Print reply

Posts: 2291
wat is precies je id? Je wilt een ketting aan de linker en een aan de rechterkant van het wiel make? Ga je dan ook aan beide kanten een uitgaande as maken?

Of wil je aan 1 kant 2 kettingen maken?
In dat geval zie ik 1 prob, hoe krijg je 2 vtw's op het blok?
 
bartos 15-1-2004 14:07 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martinus83

neuh....denk eerder dat de twee kettingen tegen elkaar gaat slaan en bij en tandwiel voor? wou je een extra langs tandwiel as gan make ofzo????


Nee ik wil een tand wiel op de zelfde as er bij zetten.

edit @ Solidsakie Ik wil 2 ketingen aan de linker kant en dus ook 2 tandwielen op de ori uitgaande as makken.

Dit bericht is ge-edit door bartos op 15-1-2004 14:08
 
User 927 15-1-2004 14:09 Print reply

Posts: 6405
Misschien is het je nog niet opgevallen, maar 1 tandwiel op die as past net 8er de carterkap, die moet je dan dus sowieso uitboren.... en dan moet je de primaire as ook nog aanpassen
 
Blukaap 15-1-2004 14:11 Print reply

Posts: 10006
Is het dan niet simpeler om er een dikkere ketting d'r op te zetten ?

BTW: nadeel: kost vermogen (en dat zouden best wel eens een paar procenten kunnen zijn).

voordeel: als 1 ketting breekt heb je er nog 1, maar ik denk dat ze idd tegen elkaar gaan slaan en als je pech hebt haken ze gewoon in elkaar vast oid .
 
Bastila is lief
Luc 15-1-2004 14:16 Print reply

Posts: 3590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartos

[...]


Nee ik wil een tand wiel op de zelfde as er bij zetten.

edit @ Solidsakie Ik wil 2 ketingen aan de linker kant en dus ook 2 tandwielen op de ori uitgaande as makken.

Dit bericht is ge-edit door bartos op 15-1-2004 14:08


edit; 1800 posts


de oudere blokken hebben nog van die lange tandwiel assen; dat zou perfect zijn; achter is het niet moeilijk om te maken; gewoon bussen tussen de 2 tandwielen; en wat langere boutjes;

vliegwielkap moet wel wat aangepast worden idd...


ik vind het wel een vet idee; lijkt me erg gaaf; alleen moet je er wel voor zorgen eigenlijk; dat je 2 nieuwe ketting hebt; die precies even langzijn...

Dit bericht is ge-edit door Luc op 15-1-2004 14:17
 
Leen 15-1-2004 14:17 Print reply

Posts: 26877
een duplex ketting is gewoon 1 ketting waarme je 2 tandwielen aan ken drijven hoor, dus dat ze tegen mekaar gaan slaan is bullshit
 
bartos 15-1-2004 14:17 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald

Misschien is het je nog niet opgevallen, maar 1 tandwiel op die as past net 8er de carterkap, die moet je dan dus sowieso uitboren.... en dan moet je de primaire as ook nog aanpassen


Ik heb er net een 2 tand wiel opgezet en hij kan gewoon blijfen draaien.

@ blukaap zou het zo veel vermogen scheelen?? want daar heb ik al niet zo veel van en binnen kort ook dubele demper hou ik nie veel meer over.

edit @ leen ik weet nog nie zekker of ik duplex keting pak zouden dus ook 2 naast me kaar kunnen worden 2 simplex (enkele dus)

edit2 @ luc tuurlijk word dan alles nieuw keting en tandwielen
Dit bericht is ge-edit door bartos op 15-1-2004 14:20

Dit bericht is ge-edit door bartos op 15-1-2004 14:21
 
Leen 15-1-2004 14:21 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartos

[...]


Ik heb er net een 2 tand wiel opgezet en hij kan gewoon blijfen draaien.

@ blukaap zou het zo veel vermogen scheelen?? want daar heb ik al niet zo veel van en binnen kort ook dubele demper hou ik nie veel meer over.

edit @ leen ik weet nog nie zekker of ik duplex keting pak zouden dus ook 2 naast me kaar kunnen worden 2 simplex (enkele dus)

Dit bericht is ge-edit door bartos op 15-1-2004 14:20


2 kettingen naast mekaar vreten mekaar helemaal op, heb je na 3 weken geen ketting meer over
 
bartos 15-1-2004 14:25 Print reply

Posts: 1372
dan maar duplex en ik heb dus zoon lange uitgaande as want passen er mer beetje moeite denk ik wel 3 op. Vlieg wiel kap ga ik nu zoizo aan passen want dit is eerst keer dat ik me nie kappie er af heb gehaald en ik zie nu dat me tandwiel as al in de vliegwiel kap is gaan slijten wel heel klein beetje maar toch slecht.

Edit en de tanden moeten natuurlijk ook heel exact gelijk zijn anders pas een duplex keting niet.

Dit bericht is ge-edit door bartos op 15-1-2004 14:28
 
MTX 80 RII H 15-1-2004 14:38 Print reply
Posts: 336
zo'n duplexketting is gewoon 1 geheel, ze zijn alleen zo breed als 2 kettingen, en je kunt ze dus ook over 2 kettingwielen laten lopen. Omdat het 1 geheel is, lijkt me dat vermogenverlies ook wel meevallen.
Ik zou alleen eerst maar eens kijken of je wel een passende ketting kunt vinden.
 
It's a multiple-station rotation installation
User 927 15-1-2004 14:42 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX 80 RII H

zo'n duplexketting is gewoon 1 geheel, ze zijn alleen zo breed als 2 kettingen, en je kunt ze dus ook over 2 kettingwielen laten lopen. Omdat het 1 geheel is, lijkt me dat vermogenverlies ook wel meevallen.
Ik zou alleen eerst maar eens kijken of je wel een passende ketting kunt vinden.


Motorketting?
 

Dit topic is 1447 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved