Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - is GPR goeie keuze?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1098 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #14822 - is GPR goeie keuze?
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

AkroBatik 14-1-2004 19:17 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ghost-rider

ke en van de wegracers heeft deze wel het beste blok en electronica e nal dat slap geouwehoer?


Electronica is niet super.


Blok, er is geen beter tussen de nieuwe brommers.
 
Gunther -> der tollest
MotoCrossIpkiss[stan] 14-1-2004 19:18 Print reply

Posts: 7744
volgens mij is et blokkie wel goed howr

ik heb er tenminste geen problemene mee gehad
 
hoi
DerbiMike 14-1-2004 19:18 Print reply

Posts: 1769
mnee...dat van die drempels is een beetje bull...
zolang je "normaal"rijd hoef je je zekers geen zorgen te maken daarover...

ander voordeel van een GPR is dat ie een opbergruimte heeft...als je helm niet te groot is kan je m daar in opbergen....en dat zie je nooit of nauwelijks bij een schakel...

Nadeel is de Tank "dummy"
deze wil nog wel is gaan scheuren als je de opbergruimte te vol doet of als je de "dummy" te hard of te ver opengooit...
Ander minpuntje is dat als je 1 van de lapmjes in het achterlicht moet vervangen dat je bijna de hele achterkuip moet demonteren om bij de unit te kunnen komen...
voor de rest weet ik eigenlijk geen min punten van een GPR...
(ik was btw die rokende gpr op de nh-meeting)
 
http://members.lycos.nl/derbimikey/index.html = Mijn site...
CraftyVirus 14-1-2004 19:18 Print reply
Posts: 1530
ik vind het dash van de gpr trouwens niet al te super, beetje cheap maar voor de rest mooie machine!
 
WOOJOOOO
Bullet 14-1-2004 19:19 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AkroBatik

[...]


Electronica is niet super.
beter gezegd: zwaar klote

Blok, er is geen beter tussen de nieuwe brommers.
dat vin jij


 
**My BungHole Will Speak Now**
KaWaReZ 14-1-2004 19:20 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DerbiMike
(ik was btw die rokende gpr op de nh-meeting)


dat roken we ja

..

waar zit de tank dan iig??
int frame verwerkt??
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Bullet 14-1-2004 19:20 Print reply

Posts: 12150
kontje....
 
**My BungHole Will Speak Now**
bart de schakelgek 14-1-2004 19:21 Print reply

Posts: 5987
rijd dat niet raar, met zoveel gewicht (hoeveel literse tank?) achterin?

vind rs al wennen met 12 liter volle tank
 
Limburger
evolver86 14-1-2004 19:22 Print reply
Posts: 168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DerbiMike

voor de rest weet ik eigenlijk geen min punten van een GPR...
(ik was btw die rokende gpr op de nh-meeting)


kleine tank vind ik een vrij groot nadeel.. zeker bij de wat hevigere setups...

verder vind ik hem iets te ver naar achter zitten. en dashboard is een beetje cheap em de kleine tellertjes nie echt lekker af te lezen

(zegt een ex aprilia rijder.....)
 
Icanus 14-1-2004 19:30 Print reply
Posts: 525
Teller is ongelofelijk onoverzichtelijk (bijna even erg als een senda sm)

als je erg klein bent zit je wat te ver naar achter

kan h???l snel zijn

tank in kontje vind ik maar raar, maar die opbergruimte is reetehandig!


 
chriss 14-1-2004 19:39 Print reply
Posts: 1859
ik zou ook altijd wel gpr willen kopen, jammer dat je ze 2dehands zo weinig ziet, zijn zeker toffe dingen, kaasjes model rulz
 
stoffelsmichiel 14-1-2004 20:07 Print reply

Posts: 395
nou ik heb dus een derbi gpr dus effe de na en voordelen op een rijtje:
1. die opbergruimte is heel handig maar wel slap. mijn helm(scm) past er net in. maar door andere dingen zit er wel een scheurtje in
2. hij rijd(afhangend van of je hem gaat opvoeren) heel zuinig 1:25
3. dor dat er standaard een 17,5mm dellorte op zit kan je door een andere bocht of bijvoorbeeld een technigas rsg hem heel makkelijk tot 90 opvoeren
4. zeer betrouwbaar ijn zijn jonge jaren door het fantastische derbi blok
5. door andere snelle onderdelen(cilinder, membraam, ea) is die echt goed op te voeren

nadelen:
1. de mijne is redelijk oud en nu gaat er veel kapot. wat hoge kosten met zich meebrengt.
2. de schakel en rempedaaltje zijn nier van alluminium en vergeleken met de rest van het frame erg slap.
3. als je valt is zo'n beetje alles verbogen en gebroken. is gebeurd bij mij: kosten 470 eurries
4. weinig aandacht voor detail: cockpit komt bij scherpe bocht tegen het voorruitje aan, kappen tegen de uitlaat(smelten), lampen moeilijk te vervangen, enz enz
5. frame onderdelen(voetstepjes, veertjes remvloeistofreservoir, richtingaanwijzers en andere kleine dingetjes) gaan snel kapot omdat ze uitsteken.
6. als je groter dan 1,80 ben zit die niet echt ellekr. aprilia rs wel
ik hoop dat je er wat aan heb, en als ik mijn mening mag geven: de aprilia rs is afgezaagd maar wel beter afgewerkt en natuurlijk tweedehands duurder. de gpr is mooi stevig makkelijk op te voeren en goed. conclusioe: koop een gpr.


 
gonzales 14-1-2004 20:21 Print reply

Posts: 1319
is volgens mij de mooieste en beste schakel momenteel op de markt te krijgen . derbi gpr en derbi senda het magische duo
 
burn your rubber not your soul
AcE 14-1-2004 20:41 Print reply
Posts: 61
ik zou toch gaan voor de aprilia rs
deze heeft een veel beter wegligging en rijd volledig standaard al 85 (bij deed hij dat toch)
als je er dan een andere uitlaat opsteekt rij je al meer dan 100
en de rs is veel gemakkelijker op te fokken: de motor loopt soepelder dan die van de gpr
en de rs is ook beter afgewerkt

nog een nadeel van de gpr (vind ik)is de "tank": deze is veel te smal, wardoor je na een lange tijd rijden wel wat krampen krijgt (in tegenstelling tot rs)
het nadeel van de rs is dan weer dat als je es een ongeluk hebt (heb ik nog niet voorgehad), het veel geld kost...
 
User 927 14-1-2004 20:44 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AcE

ik zou toch gaan voor de aprilia rs
deze heeft een veel beter wegligging en rijd volledig standaard al 85 (bij deed hij dat toch)
als je er dan een andere uitlaat opsteekt rij je al meer dan 100
en de rs is veel gemakkelijker op te fokken: de motor loopt soepelder dan die van de gpr
en de rs is ook beter afgewerkt

nog een nadeel van de gpr (vind ik)is de "tank": deze is veel te smal, wardoor je na een lange tijd rijden wel wat krampen krijgt (in tegenstelling tot rs)
het nadeel van de rs is dan weer dat als je es een ongeluk hebt (heb ik nog niet voorgehad), het veel geld kost...


En waar baseer je dat op? Gpr loopt met prop uit de uitlaat 95 opt eller (rond de 85 echt) en met een andere uitlaat ook over de 100. Motor van een RS (AM6) loopt NEVER NOOIT soepeler dan een Derbi blok.... nooit commentaar gehoord op die stugge versnellingsbakken met een vrij tussen elke versnelling na een km of 5000? Dat heeft Derbi dus niet, lekker soepel gaat dat... + tankbreedte boeit nix bij zithouding, je hoeft je benen niet om je tank te klemmen hoor...
 

Dit topic is 5002 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved