Mol! |
14-1-2004 15:25 |
Posts: 1594 |
Je moet hem gewoon LATEN opvoeren door dealer, want je moet ook grotere spproeier als je je prop eruit haalt. en aangezien je een beginner bent en niet weet waar je mee bezig ben, is het gewoon minder risicovol als je het door dealer laat doen. Het is trouwens vaak gewoon een ring in je flens die als een vernauwing functioneerd.
Dit bericht is ge-edit door Mol! op 14-1-2004 15:34
|
|
|
|
kpotappel86 |
14-1-2004 15:29 |
Posts: 2679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mol!
Je moet hem gewoon LATEN opvoeren door dealer, want je moet ook grotere spproeier als je je prop eruit haalt. en aangezien je een beginner bent en niet weet waar je mee bezig ben, is het gewoon minder risicovol als je het door dealer laat doen. Het is trouwens vaak gewoon een rind in je flens die als een vernauwing functioneerd.
Dit bericht is ge-edit door Mol! op 14-1-2004 15:26
hebbe die dingen niet gewoon een dunne bocht.. ken je toch zo dikkere op monteren... en als je vader of broer helpt lukt het wel maybe het is meest bochtje/prop verwijderen(andere bocht terug)
sproeier vervangen en voortandwiel meestal
als je het laat doen maybe gratis als je dat afspreekt of met korting das bij ons hier.....
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
RUTGER_86 |
14-1-2004 15:30 |
Posts: 1183 |
bij derbi ist gewoon de 1ste 20cm oid vervangen door een dikkere pijp (ori nederlands daar kun je je pink nog niet eens indouwen)
maar idd wat mol zegt LATEN doen..is wel het slimste want je verneukt heel je cil als je hem niet goed afsteld
|
|
DE MANNE VAN JANNE |
|
marcel-af1 |
14-1-2004 15:30 |
Posts: 80 |
Je uitlaat bestaat wsl uit 2 of meer stukken, waar je hem verbind zit vaak een buisje of een ring (plaatje met gat erdoor)tussen.
|
|
|
|
kpotappel86 |
14-1-2004 15:31 |
Posts: 2679 |
laat hetr maar doen joh als je een noob bent of je probeert het gewoon als je alles doet wat ik net zei kan het niet fout gaan hoor.....
als je gewoon een goede dealer hebd ie de sproeier maat weet.....
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
RUTGER_86 |
14-1-2004 15:31 |
Posts: 1183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcel-af1
Je uitlaat bestaat wsl uit 2 of meer stukken, waar je hem verbind zit vaak een buisje of een ring (plaatje met gat erdoor)tussen.
bij derbi niet daar hebben ze een heel stuk uitlaat vervangen in nederland
|
|
DE MANNE VAN JANNE |
|
Roeland |
14-1-2004 15:32 |
Posts: 82 |
wel eerst inrijden he.. (als ie nieuw is tenminste)
|
|
|
|
RUTGER_86 |
14-1-2004 15:33 |
Posts: 1183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86
laat hetr maar doen joh als je een noob bent of je probeert het gewoon als je alles doet wat ik net zei kan het niet fout gaan hoor.....
als je gewoon een goede dealer hebd ie de sproeier maat weet.....
ze kunnen dat niet precies zeggen omdat elke brommer anders is ... dus ze moeten het zelf ook uitproberen
|
|
DE MANNE VAN JANNE |
|
Mol! |
14-1-2004 15:37 |
Posts: 1594 |
Die sproeier is het punt niet zo, maar dat lassen en dat geouwehoer van die uitlaat, verneuk je je brom mee als je het verkeerd doe. Ken je beter wat geld neerleggen dat het gewoon GOED gebeurt, en dat je toch een beetje garantie heb als die niet goed is afgesteld...
Het is wel wat anders dan een afgetrapt MB of MTje natuurlijk
|
|
|
|
Niels55 |
14-1-2004 15:39 |
Posts: 131 |
Inrijden kan ook onbegrensd. Alle brommers die uit de fabriek komen gaan 75-80 km/u. Ze worden enkel begrensd door ring in uitlaat of luchtfilter in de landen waar je maar 45 km/u mag. Dus inrijden moet niet tegen 45 km/u, is allemaal zever
|
|
wil je snel gaan? koop een derbi!! |
|
Punk [Dave] |
14-1-2004 15:41 |
Posts: 7003 |
als je het laat doen en hij gaat kapot heb je teminste nog garantie.. als je self gaat kutte nie
|
|
|
|
RUTGER_86 |
14-1-2004 15:42 |
Posts: 1183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niels55
Inrijden kan ook onbegrensd. Alle brommers die uit de fabriek komen gaan 75-80 km/u. Ze worden enkel begrensd door ring in uitlaat of luchtfilter in de landen waar je maar 45 km/u mag. Dus inrijden moet niet tegen 45 km/u, is allemaal zever
ohjah je moet ook de begrenzer van het luchtfilter afhalen...
dat zijn 3 rubberen buisjes van ong 3tot4 cm lang die je op je luchtfilter ziet zitten als je je zadel eraf haalt... die trek je er gewoon met een klein beetje kracht eraf en dan krijgt ie meer lucht (ook dan moet je hem weer afstelen)
|
|
DE MANNE VAN JANNE |
|
Niels55 |
14-1-2004 15:45 |
Posts: 131 |
die 3 buisjes zijn longen. Je kan je derbi ook een zwaarder geluid laten maken door de longen eraf te halen en het gat dicht te tapen. Dan moet je enkel nog het kapje van de luchtfilter eraf halen en er een traliesje voorzetten dat de mousse er niet uitvalt. Dan gaat je derbi beter gaan en ook een zwaarder geluid maken, je moet wel oppassen dat er geen water in komt want dat is slecht voor cilinder.
|
|
wil je snel gaan? koop een derbi!! |
|
Leen |
14-1-2004 15:55 |
Posts: 26877 |
aleen hij heeft 1 probleempje, hij mag hem niet opvoeren van ze pa, dus hij moet het wel een beetje stiekem kenne doen
|
|
|
|
RUTGER_86 |
14-1-2004 16:03 |
Posts: 1183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niels55
die 3 buisjes zijn longen. Je kan je derbi ook een zwaarder geluid laten maken door de longen eraf te halen en het gat dicht te tapen. Dan moet je enkel nog het kapje van de luchtfilter eraf halen en er een traliesje voorzetten dat de mousse er niet uitvalt. Dan gaat je derbi beter gaan en ook een zwaarder geluid maken, je moet wel oppassen dat er geen water in komt want dat is slecht voor cilinder.
wrm moet je dat gat dan boven op je luchtfilter dicht tapen is nergens voor nodig... (ik weet wat je bedoeld en hoe je het doet ik heb het namelijk zelfook meerder keren gedaan)
|
|
DE MANNE VAN JANNE |
|