Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - remblokjes vervangen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14797 - remblokjes vervangen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stoffelsmichiel 13-1-2004 21:00 Print topicpost

Posts: 395
beetje domme vraag maar ik heb dus echt geen idee hoe ik me remblokjes moet vervangen ? volgens mij moeten er 2 bouten los en dan vallen die blokjes er van zelf uit, klopt dat? en dan hoe moeten die nieuwe erin? gewoon doen of moet dat op en specaile manioer? wat kan er trouwens allemaal fout gaan?(ik ben nou eenmaal miet zo handig)
 

Tsxdude AKU MicheL 13-1-2004 21:30 Print reply

Posts: 10676
Wat voor brommer gaat dit over?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
RS50KEVIN 13-1-2004 21:39 Print reply
Posts: 85
lig eraan welke rem, bij je voorrem kan je beste je klauw er ff afhalen en daarna die 2 borgboutjes losmaken (als ie los is dan gaan die 2 kleine binnein wat makkelijker). Dan valle ze er zo uit!!! Zorg wel dat je ze ff uit elkaar duwt want de nieuwe moeten er wel inpassie die zijn dikkernatuurlijk!!!! daarna nieuwe erin, borgpennetjes beetje vet maken zodat je ze volgende keer weer makkelijk eruitkan draaien. Klauw er weer op en klaar ben je!!!!
8er is moet je 2 bouten losdraaien(kan je het beste doen) en dan zit er 1 pinnetje doorheen die de remblokjes vasthoud, aan de zijkant van de klauw(de kant van de band) daar zit een ringetje die de pin vasthoud! als je die loswipt trek je de borgpen eruit en dan zijn je blokjes ook los. let hier ook op dat je de zuigers openwrikt. nieuwe erin borgpen op zijn plaats ringer eropheen en weer vastzetten die klauw!!!! en dan 10 km inremme er zit glad laagje op!

MZZL Kev
 
stoffelsmichiel 14-1-2004 10:02 Print reply

Posts: 395
het gaat om een derbi gpr en om de voorrem. maar hartstikke bedankt kevin, met jouw uitleg moet het lukken!!
 
JIMMY 14-1-2004 11:37 Print reply

Posts: 2765
En zorgen dat als je je klauw eraf hebt dat je niet in je remhandel knijpt is best wel weer wat gekloot om het goed te krijgen
 
RUTGER_86 14-1-2004 12:32 Print reply

Posts: 1183
je kan ook effe met een schuurpapiertje heel ff over de rem zoering heen sdchuren dan hoef je een stuk minder in te remmen (doen ze bij auto's ook meestal)
 
DE MANNE VAN JANNE
stoffelsmichiel 15-1-2004 11:42 Print reply

Posts: 395
ben net effe naar debromboer geweest en die vroeg of ik het zelf ging doen. toen kwam er dit verhaal uit:
je kan het op 2 manieren doen. 1. je doet het zelf, lekker goedkoop, snel, maar ook snel versleten. al helemaal met dit weer(koud, pekel, regen) 2. ik(de bromboer) doet het, ben ik ongeveer een uur mee bezig kost wel wat maar dan zitten ze der wel veel beter op. slijt minder snel en remt beter.


is dit bullshit of heeft die wel gelijk?
 
RS_70_power 15-1-2004 11:47 Print reply

Posts: 1990
BULLSHIT , wat doet hij wat wij niet doen ,

* je haald je klauw los
* trekt de pin los waar aan je blokjes "hangen"
* je blokjes vallen er nu uit als het goed is
* drukt je cilinder terug
* plaats nieuwe blokjes
* duwt het pinnetje er weer in ( eventueel een borg ring , als het er op zit )
* monteerd je klauw weer
* net zo lang met je hendel pompen tot ie hard voelt
* klaar , eerste keer zal wel ff duren maar als je het eenmaal weer gaat het veel sneller

Dit bericht is ge-edit door RS_50cc_16mm_giannelli op 15-1-2004 11:47
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
stoffelsmichiel 15-1-2004 11:50 Print reply

Posts: 395
hij zegtdat die alles met speciale olie smeert zodat alles veel soepeler gaat. en ook dat ik hem volgendxe keer weer makkelijk los kan halen.
 
PlaceR 15-1-2004 12:46 Print reply
Posts: 1588
hij smeerd vasaline of iets anders vettigs 0op het draad van de boutjes zodat ze niet vastroeste

en das zogenaamd heel duur spul volgens die "ik-wil-door-vaag-te-lulle-zo-veel-mogelijk-mensen-afzetten-figuur"

kan zelf ook ff een potje vasaline ofzo lease van een homofiele buurman of vn iemand met schrale klauwe,

en daarmee de draadeinden invette. roeste ze ook niet vast.
gewoon zelf doen. kijk anders ff bij de faq remklauw revisere alleen haal je hem nu alleen uit elkaar en vervangd de blokje.

simpel als dat. en die vent wil je gewoon rippe (goh opvallend doen nml alle bromhoere)
 
Neonlampje 15-1-2004 13:45 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS50KEVIN
MZZL Kev
ff kappe daarmee... staat ook in reglement
 
MTX 80 RII H 15-1-2004 14:45 Print reply
Posts: 336
ik zou copaslip gebruiken ipv vaseline, copaslip is namelijk hittebestendig tot iets van 400 of 600 graden geloof ik, en je rem wil nog wel eens warm worden bij heftig remmen, en dan kan vaseline er af smelten/gaan
 
It's a multiple-station rotation installation
SIWWN 15-1-2004 14:52 Print reply
Posts: 7079
Gewoon kopervet dus?



 
stoffelsmichiel 15-1-2004 16:11 Print reply

Posts: 395
ok bedankt jongens(en meisjes als die er zijn) ik ga het dus gewoon zelf doen
 
RS50KEVIN 15-1-2004 16:53 Print reply
Posts: 85
idd zelf doen, ken nie veel misgaan!!!!
die brommerboeren rekenen ook lekkere bedragen en daar ga je eg scheel van kijken
 
RS_70_power 15-1-2004 17:16 Print reply

Posts: 1990
nou de brommerboer kan ok bedoelen dat hij je remklauw uitelkaar gehalen en dan je cilinders invetten ( dan rotten ze niet vast ) , maar dat duurd wel langer dan een uurtje want hij moet dan ook je remolie vervangen en weer onluchten , etc etc etc
 
draai / frees werk ==>> PM of email me

Dit topic is 1682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved