Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Alu cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 896 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14796 - Alu cilinder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1377 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bierie 13-1-2004 20:49 Print topicpost
Posts: 128
Hey,
ik heb deze cilinder in mijn garage gevonden:



Ik denk dus dat het een aluminium cilinder is. Maar nu is mijn vraag, van welk merk? Er staat langs een kant 49cm³ en langs de andere kant 'H' (zie foto).
Zijn deze cilinders snel te maken? Ik was van plan om hem uit te boren en zelf te tunen. (Poorten vergroten, 2 gaten rechtstreeks naar inlaatpoorten vanaf de inlaat en het onderste spijltje aan de inlaatkant versmallen).
Is dit een goed idee, of moet ik me de moeite besparen?
Greetz
 

Joscross 13-1-2004 20:57 Print reply

Posts: 12501
Volgens mij zie ik roest zitten op de wand dus is het gietijzer wand
 
koen-z 13-1-2004 20:58 Print reply

Posts: 3702
idd gietijzere wand en erg gaar.

 
Joscross 13-1-2004 21:02 Print reply

Posts: 12501
Mss std snel?
 
koen-z 13-1-2004 21:03 Print reply

Posts: 3702
tis zeker een 50
 
Joostvdw 13-1-2004 21:11 Print reply

Posts: 4789
als je ff die modder weghaalt boven de uitlaatpoort, daar staat bij een zeta, ZETA (verassing...) mss staat er ook wel es iets van EURO oid

ik weet niet of er PaiWai 50cc zijn, maar daarbij staat er in de inlaat een P en een W

EDIT: kzie net je inlaat, geen P/W

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 13-1-2004 21:11
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Hans F 13-1-2004 21:12 Print reply
Posts: 4326
wand is verroest, dus het kan geen zeta of euro zijn
 
Joostvdw 13-1-2004 21:13 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

wand is verroest, dus het kan geen zeta of euro zijn


zit wat in......kben lekker wakker vanaaf, komt vast door de toetsweek....
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Bierie 13-1-2004 21:44 Print reply
Posts: 128
Ja, er zit inderdaad roest op de wand. En hij weegt even veel als een 50 imi. Dus aluminium zal het niet zijn dan?
Hoe vijlen jullie de inlaat poorten hoger? Ik heb geen 90? boortje, dus ik moet vijlen met een heel klein vijltje= zeer veel tijd.
 
Joscross 13-1-2004 21:45 Print reply

Posts: 12501
Is het geen 50 imi?
 
pepijn 13-1-2004 21:45 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bierie

Ja, er zit inderdaad roest op de wand. En hij weegt even veel als een 50 imi. Dus aluminium zal het niet zijn dan?
Hoe vijlen jullie de inlaat poorten hoger? Ik heb geen 90? boortje, dus ik moet vijlen met een heel klein vijltje= zeer veel tijd.


eerst maar leren berekenen zeker??
 
Bierie 13-1-2004 21:48 Print reply
Posts: 128
Ik heb al een andere door de winkel getunede cilinder vanwaar ik de juiste afmetingen zo kan overnemen. Dus daar steek ik mijn tijd niet in. Dus hoe doen julie het...
 
Pingu 13-1-2004 21:50 Print reply
Posts: 1842
inlaat haal je niet omhoog.. verdiep je er eerst beetje in? en met dremel kun je wel bij inlaat, maar NIET omhoog
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Bierie 13-1-2004 21:54 Print reply
Posts: 128
Sorry, tijpfoutje Ik bedoel de spoelpoorten. (daar kan je niet bij met je dremel)
 
gonzales 13-1-2004 22:14 Print reply

Posts: 1319
ziet eruit als een immi cillinder
 
burn your rubber not your soul
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 13-1-2004 22:15 Print reply

Posts: 7007
leek mij juist honda std. snel ?

kijk naar de afwerking
 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 1377 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved