Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Begrenzer suzuki met contactpuntjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 981 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14782 - Begrenzer suzuki met contactpuntjes
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2574 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PlaceR 18-1-2004 13:44 Print reply
Posts: 1588
ik ga bij me puchie gewoon het draadje van mijn kontakpunte naar condensator onderbreke. en daaraan vanalles vastknope

zie wel wat gebeurd

das pas teste

iemand nog idee?

ik had zelf

lamp (verschillendee voltages)
condensators
weerstand

 
de_koen 18-1-2004 14:02 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]



martijn bedenkt net dat je dus gewoon een spanningsregelaar ertussen moet flexen..
heel theoretisch allemaal, maar mss werkt het wel...



je moet niet de spanning begrenzen, maar de frequentie.
 
Honda 5-Bak te koop
Martijn 18-1-2004 14:09 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


je moet niet de spanning begrenzen, maar de frequentie.


klopt, maar de spanning verandert volgens mij met de frequentie, want er wordt meer spanning opgewekt bij hogere toeren (en dus hogere freq). Begrens je dan de spanning, dan wordt de vonk te zwak bij een bepaald toerental en ontbrandt ie niet meer..

of het vloeiend zal begrenzen weet ik niet, maar heeeeeel misschien werkt het...
maar frequentie direct begrenzen is natuurlijk beter...vlgs mij had lude er een keer een ontwerpje van gemaakt.

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
de_koen 18-1-2004 14:58 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]


klopt, maar de spanning verandert volgens mij met de frequentie, want er wordt meer spanning opgewekt bij hogere toeren (en dus hogere freq). Begrens je dan de spanning, dan wordt de vonk te zwak bij een bepaald toerental en ontbrandt ie niet meer..

of het vloeiend zal begrenzen weet ik niet, maar heeeeeel misschien werkt het...
maar frequentie direct begrenzen is natuurlijk beter...vlgs mij had lude er een keer een ontwerpje van gemaakt.



spanning is vanaf 5k redelijk constant/stabiel
 
Honda 5-Bak te koop
CoenMt5 18-1-2004 16:41 Print reply
Posts: 106
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


je moet niet de spanning begrenzen, maar de frequentie.


Daar kreeg ik overlaatst een ideetje over. Ik ben ook een beetje bezig met het maken van audiofilters voor in speakers voor school. Wat je daar doet is met een spoel en weerstand met bepaalde waardes de weerstand van de frequentie af laten hangen.

De spannning van een bobine is natuurlijk geen mooie sinus maar het moet wel werken want er is afwisselend wel en geen stroom. Het is alleen lastig dat de formules die je met audio gebruikt niet werken (het is geen wisselstroom).

Aangezien ik niet echt een begrenzer nodig heb ik geen zin om ermee te gaan klooien, maar ik denk dat het het wel waard is, want als het goed werkt dan loopt hij onderin gewoon mooi en gaat hij pas als je in de buurt van je ingestelde rpm een zwakker signaal geven waardoor hij op den duur niet meer boven een bepaald rpm uitkomt.
 
Teunmenator 18-1-2004 17:48 Print reply

Posts: 2524
ik heb alles dus net netjes gemaakt. En het lijkt te werken. Ik kan het nog niet heel cker zeggen omdat ik mijn zuiger aan het inrijden bij, de brom daarvoor wat te rijk afgesteld staat en (het ergste) HIJ TREKT DE HELE TIJD DOOR ZIJN KOPPELING. Maar als ik het wa in zijn vrij probeer komt hij tot minder hoge toeren
 
j33b33 18-1-2004 18:24 Print reply

Posts: 437
ah!
 
PlaceR 18-1-2004 18:34 Print reply
Posts: 1588
volgended week waarschijnlijk uitlag of weerstnadjes of condensators werken op een puch
 
Martijn 18-1-2004 19:38 Print reply
Posts: 10000
leg es ff in theorie uit hoe dat zou moeten werken dan met die elco..

waar doe je em aan vast? de draad naar de bobine?....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
de_koen 18-1-2004 19:40 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

leg es ff in theorie uit hoe dat zou moeten werken dan met die elco..

waar doe je em aan vast? de draad naar de bobine?....


het werkt toch niet dus
 
Honda 5-Bak te koop
Martijn 18-1-2004 19:49 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


het werkt toch niet dus


nee ok, dacht al dat ik mss te beperkt was om te snappen hoe het werkte

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Teunmenator 19-1-2004 15:33 Print reply

Posts: 2524
nou stationair gezien weet ik nou cker dat het werkt! en daarbij weet ik trouwens 2 mensen meer op dit forum die zonder CDI dezelfde schakeling gebruiken bij een 70cc... (theredone 51 => sander)

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 19-1-2004 19:51
 
Martijn 19-1-2004 20:43 Print reply
Posts: 10000
stationair gezien??

vertel me dan hoe het werkt...

de condensator neemt de stroom op, is het zelfde als onderbreken, dan zou ie vonken...
condensator wordt weer opgeladen en ontlaadt weer..

vlgs mij raakt je bobine dan helemaal niet meer opgeladen, ja ok..als je niet zon sterke elco hebt...


 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Teunmenator 19-1-2004 22:30 Print reply

Posts: 2524
om eerlijk te zijn weet ik niet goed wat het doet. Ik heb begrepen dat het er op neer kwam dat ie boven een bepaalde frequentie je ontsteking verlaat maar zoals ik al zei ik weet het niet cker misschien wil sander het uitleggen
 
Blijhoofd 19-1-2004 22:50 Print reply

Posts: 7378
tja wat ik me zit te bedenken is :

je spoel is een soort spannings bron

als je nou tussen de spoel en de bobine een RL-filter zet of RC

en je stelt deze kwa waarden van de spoel en weerstand of condensator zo in, dat hij het signaal filterd bij hogen toeren en doorlaat bij lagen

dat zou dan wel moeten kunnen werken maar dan moet je wel de frequentie bij toerentallen weten
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235

Dit topic is 2574 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved