Je heb toch voor de yamaha DT 4 bak blokken en 5 bak blokken ? zit er verder geen verschil in ? ik zou zo'n 5 bak er zo bij mij onder kunnen doen, ik heb nu 4bak.
en gaat dat ding dan ook daarwerkelijk sneller ?
en welke tandwielverhouding hoort orie op een DT ?
bij dt is de 5e versnelling gewoon de volgende van de vier, want de bakken zijn exact et zelfde maar 2 tandwielen meer en 2 met extragaatjes. en andere schakelklok.
5 bak schakeld 1 n 2 3 4 5
4 bak schakeld n 1 2 3 4
maar de 5 is gewoon iets zwaarder als de 5. de versnelling hebben ook de zelde ratio`s alleen de 5 gaat er een verder.
mooi klote dan dat alles in belgie zo streng is, ze maken je het wel makkelijker. Maar kun je van van een 2 plaats koppeling gewoon een 3 plaats maken??? bedoel ik heb nog een ouwe koppelingsplaatje liggen (de ander was helemaal kaal deze niet zo). Zal ik er die eens gewoon bij zetten dan of maakt dat toch nix uit.. of is het alleen maar erger als je een slechtere erbij zet.. (trouwens wel mooi dat het tegenwoordig zoveel over DT gaat )
o ja en mocht het nou dus zo zijn dat je er gewoon een plaatje achter zet met zo'n ander ding ertussen.. hoe strak moet je dan de veren op je koppelingshuis aandraaien? is da gewoon helemaal vast..
Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 13-1-2004 19:46
tegen slippen een ring onder je veren die ring moet wel over de stok waar je dat boutje indraait vallen anders werkt et niet.
en voor een 3plaats koppeling heb je een ander hart en korf nodig en de deksel (dat ding dat word aangedrukt door de veren)