Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Poortmappen!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1477 - Poortmappen!
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3437 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joost 15-9-01?10:44 Print reply
Posts: 1108
Ja erg leuk bartjan maar als je 3 uitlaat poorten hebt en 2 spoel poorten mist klopt er echt niets meer van de in/uit laat verhouding. Of je moet de twee voorste spoel poorten enorm ophogen.

Maak es ff een poortmap ofzo.

[This message is edited by Joost Moesker on 15-9-01 22:25]
 
It is going to be a Endless summer...
MBBBBBB 15-9-01?12:57 Print reply
Posts: 2340
Dat kan ie dus niet
 
SpeedYveS 15-9-01?13:03 Print reply
Posts: 1644
je kan toch ook wel ergens anders in scannen, een bedrijf, of school of desnoods stuurt hij ze per post naar mij, en dan scan ik ze wel!
 
Sneks 16-9-01?12:25 Print reply
Posts: 2499
Maar je opp vlak van je inlaat moet natuurlijk niet evengroot zijn als het opp van je uitlaat. Als het mengsel verbrand gaat het zeg maar veel meer plek in nemen, het volume neemt toe. Als je een cil ontwerpt en zelf maakt, dan los je dat op door bv een w uitlaatpoort. De opp van zo'n w poort kan veel groter zijn dan die van een ovale poort. Maar bij de race moet er worden uitgegaan van een cil. die in de winkel te koop is. En die heeft geen w poort
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Joost 16-9-01?13:32 Print reply
Posts: 1108
Dat snap ik natuurlijk ook wel, maar als je de uitlaat vergroot moet je de inlaat ook vergroten. Dat lijkt me voor iedereen te begrijpen. Ik wil daarom wel es een poortmap van zo'n cillinder zien, dan kan ik e'm es door rekenen met m'n progies.
 
It is going to be a Endless summer...
Pertijn 16-9-01?13:38 Print reply
Posts: 846
Wie gaat er in hemelsnaam poorten maken vanaf de spoelpoorten naar de uitlaat poort?
Je bedoelt zeker uitlaat hulp poorten?
Die naast je grote ovale uitlaat poort zitten en er voor dienen je utlaat poort oppervlak te vergroten zonder dat je meer kans hebt op happen?
Jammer dat m'n uitlaat poort van m'n malossi al 36mm breed is, passen er dus niet meer naast..

Wat je wel kan doen met vloeibaar metaal: je spoelpoorten opvullen en dan die hoek waar mee je mengsel je cilinder ingaat veranderen..
Ook bruut: een kuiltje maken niet al te ver onder je kop waar door het gat in de zuiger mengsel in kan stromen...

Die nsr cilinders die >15pk leveren zijn gewoon gatenkaas man.. ceht wel koewul..
Heb trouwens aan de inlaat kant ook een poort met spijl, heeft het nu zin om dieweg te halen?
Als die weg zou gaan zou ik een klein stukje laten staan aan de bovenkant (als m'n zuigerveren er langs komen, moet ik ff kijken) om te laten dienen als rails..
Maar nu zit ik te denken, zorgt die er niet voor dat de stroming een beetje richting de spoelpoorten ingangen gaan in je carter?
En wat zouden de gevolgen voor de koeling zijn?

Misschien is het beter voor de koeling aan de binnenkant van je zuiger..
Dat zou mooi wezen want m'n oude zuigertje is een beetje bruin aan de binnenkant..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Sneks 16-9-01?13:48 Print reply
Posts: 2499
Is die spijl zo'n horizontale of een verticale?
Verticale kan er gewoon uit, horizontale kan geloof ik ook, maar daat heb ik geen ervaring mee.
Wat zeggen tuners trouwens over powerboxen? Nuttig, overbodig?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Pertijn 16-9-01?13:59 Print reply
Posts: 846
Bij dynojet beweerden ze er 1,5 pk meer mee uit te halen..
Probleem 1, als je uit wil rekenen wat de inhoud moet worden afgestemd op je machine, helaas dan kan je net zogoed tuner worden..
Want de inhoud moet door de druk als de membraan kleppen sluiten een resonantie geven en bij het openen van de kleppen een zetje meegeven.
Dan maar een variabele powerbox van malossi..
Een vaste is namelijk ook voor 1 bepaald toerental optimaal, een variabele theoretisch niet..

Maar omdat de luchtsnelheid elke keer op gang moet worden gebracht en dit via de filterbak gaat, kunnen we dus beter zorgen dat dat wat minder aanzuigmoeite kost, nietwaar?
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Sneks 16-9-01?14:15 Print reply
Posts: 2499
Maar wordt je brommer er ook niet ietsje zuiniger door?

En weet je nog bij de brommerraces dat ik zei dat ik nog maar 90 ging omdat er grote groeven in m'n cil. wand zaten? Nou heb ik dus die eurokit getuned. En nou ging ik op top 110 met 9500 toeren, (ik dacht eerst dat die cil. door de groeven geen toeren wil maken ofzo, maar toen ik m'n malossi er weer op ging zetten bleek dat m'n carb valse lucht zoog :( . daarom rij ik nu weer met standaard carb :(
Bij die eurokit heb ik trouwens die spijl eruit en de uitlaatpoort flink verhoogd (ongeveer 3 mm ) daardoor is m'n blowdown duration weer flink langer geworden

[This message is edited by Hans F. on 16-9-01 14:29]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Pertijn 16-9-01?14:53 Print reply
Posts: 846
Weet je hoeveel 3mm! DAAAG echt wel veel dus he!
Krijg je nu geen problemen met je uitlaat resonantie?
Verlaag je ook een beetje compressie mee eigenlijk he?
In japan meten ze de compressie dan ook vanaf de bovenkant vd uitlaat poort naar de kop, en niet de hele slag..

Een powerbox zuiniger? ligt eraan hoe je het bekijkt natuurlijk..
Mogelijk moet er een grotere sproeier in volgens malossi, maar als je in verhouding daar meer rendement uit haalt mag je zeggen dat ie zuiniger word ja..

Wat betreft gare cilinder, bij mij zat nu op de zuiger echt mega veel spelling! vandaar dat hij echt nodig opgeboord moet worden..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Sneks 16-9-01?15:05 Print reply
Posts: 2499
Ik weet het m'n compressie is ongeveer 1:7 bij die eurokit
en bij m'n malossi zou hij volgens de verpakking 1:13 zijn

edit
en die 3 mm heb ik in stapjes gedaan. steeds een poortenmap gemaakt en als ik de eerste poortenmap met de laatste vergelijk is het 3 mm, maar toen ik die eerste poortenmap maakte zaten er geen bevels, en nu zit er 1 van ongeveer 1/2 mm dus is het eigenlijk maar 2,5 mm

[This message is edited by Hans F. on 16-9-01 15:20]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Joost 16-9-01?16:55 Print reply
Posts: 1108
Die jappen hebben inderdaad zo'n corrected compresion ratio, beetje onzin, is ook geen een programa die het gebruikt.

ff over die extra uitlaat kanalen, waar moet je die dingen kwijt? Dat past echt nooit in een 50cc of 70cc clindertje. M'n uitlaat poort is nu presies 72% van de boring, als je nog groter gaat gaan je zuiger veren happe.

Zat trouwens vanmiddag nog een stuk op mac-dizzy te lezen over uitlaat temp. Daar kan je best leuke dingen mee doen. Zoals je waarschijnlijk al weet bepaalt de lengte van je pijp te resonatie ferquentie, het toerental dus. Als je nouw de temp in je pijp hogger word gaat de geluids snelheid omhoog en wordt je pijp dus als ware langer. Een nadeel en te hete uitlaat temp. verneukt je zuiger :(. Oplossing is dus een variable diameter van de tail pijp. Wil je extreem hard optrekken dan maak je hem nauwer, gevolg hogere temp in uitlaat, meer toeren. Vervolgens als je ff 'relax' rijdt, gaat ie weer wat verder open zodat de temp weer naar beneden gaat en de uitlaat weer iets afkoelt.
Is een stuk simpler dan een uitlaat met variable lengte.

[This message is edited by Joost Moesker on 16-9-01 17:03]
 
It is going to be a Endless summer...
Sven the man 16-9-01?17:40 Print reply
Posts: 456
ee Joost studeer jij iets met opvoer techieken ofzow? bij een gemiddelde reply van jou snap ik er na 2 zinnen al niks meer van, ook dat stuk over aerodynamica waar die link naar verwees?? vaag man krijg ej dat op school ofzow of doe je dat allemaal in je vrije tijd? (lijkt me sterk als kijkt waar je het allemaal over hebt)
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]
SpeedYveS 17-9-01?00:08 Print reply
Posts: 1644
welnee, als je je ergens echt in verdiept ga je het vanzelf wel snappen hoor.
zelfstudie heet dat... niet iedereen kan dat


[This message is edited by YVES tm on 17-9-01 09:39]
 
Pertijn 17-9-01?20:15 Print reply
Posts: 846
IDD! en daar ben ik veelste laat mee begonnen!
WHO NEEDS SKEWL!
Internet is mijn leraar.

2takt tunen roelt
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]

Dit topic is 3437 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved