Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Poortmappen!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1064 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1477 - Poortmappen!
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

B3AST 8-9-01?15:23 Print reply
Posts: 2469
je moet gewoon een papiertje in je cylinder doen met potlood bla bla bla het bekende verhaal en dan netjes overtrekken op een nieuw papiertje
 
- insane in the brain -
Sneks 8-9-01?15:42 Print reply
Posts: 2499
Dit zijn de poortmappen van mijn 70cc eurokit
zo was hij eerst



en nou had ik em laatst zo gemaakt



dit reed harder. Maar heel raar. Hoe dat kwam bleek gisteren, omdat m'n carb valse lucht zoog, daarom had ik ook zeer grote sproeiers nodig enz. en viel hij ook niet netjes terug naar stationair. Gisteren heb ik ook m'n malossi er weer opgezet. Rijd netjes nu met 13 tot ik m'n 18 weer gemaakt heb. Owja in die eurokit heb ik ook van de spoelpoorten naar de inlaat m6 aux-poorten geboord.

 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Sneks 8-9-01?17:36 Print reply
Posts: 2499
Ik heb net de auxpoorten uitgeboord met boor 7 en de uitlaatp. nog 1/2 mm verhoogd
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
-Michiel RS- 8-9-01?21:13 Print reply
Posts: 2803
DAMENS EN HEREN:

Voor de mense die het nog niet weten: na het veilen/zagen/boren/dremelen/frezen en hakken in uw cilindro moet je n'm er niet gewoon zo weer erop zetten!!

En ook niet effe wat ijzer wegblazen ofzo, je moet um echt onder de kraan doen en dan ook nog met wattestaafjes in de poorten gaan rommelen om AL het ijzerveilsel eruit te pulleke, want alleen met een straaltje water gaat dat echt niet weg.

Want als je je cilinder er zo opzet zonder schoon te maken komen al die ijzerdeeltjes bij je zuiger enzo, en sltij dat heel erg ! Zow je compressie weg!
 
SpeedYveS 9-9-01?00:31 Print reply
Posts: 1644
heb je dat dan niet snel met een nieuwe cylinder? waar die brommer kloot met z'n vieze vette klauwen aan het zitten frunnikken??
 
Siepie Wokkel 9-9-01?12:57 Print reply
Posts: 3888
ik heb mijn puch een paar dagen geleden dus ook ff een beetje getuned, en daar zitten openspoelpoorten in, die kon ik dus zo schoonmaken, maar wat is er nou beter/slechter aan open spoelpoorten? weet iemand dit
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Kouwe Arie 9-9-01?13:12 Print reply
Posts: 2065
ik dacht dat als je open spoelpoorten hebt minder snel optrekt maar hogere topsnelhewid krijgt
 
Sneks 10-9-01?17:14 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: Tha MB Racer?

ik heb mijn puch een paar dagen geleden dus ook ff een beetje getuned, en daar zitten openspoelpoorten in, die kon ik dus zo schoonmaken, maar wat is er nou beter/slechter aan open spoelpoorten? weet iemand dit


Ik denk dat met open spoelpoorten je zuiger maar op zeer weinig plekken een cilinderwand heeft waar hij langs loopt. En het daardoor mischien vastlopergevoeliger is
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
-Michiel RS- 10-9-01?17:30 Print reply
Posts: 2803
met open spoelpoorten heb je betere zuigersmering en koeling denk ik.
Voor de mensen die niet weten wat open spoelpoorten zijn: er zit geen cilinderwand tussen de gang naar de spoelpoort en zuiger.
 
Sneks 10-9-01?17:35 Print reply
Posts: 2499
Dat zou idd kunnen ja. Maar ik denk ook dat je mengsel minder gelijkmatig stroomd, omdat het niet door een afgesloten kanaaltje stroomt, maar je zuiger er langs beweegt,
ik heb geen idee wat beter is, open of dicht spoelpoorten
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
bartjan 11-9-01?11:09 Print reply
Posts: 109
maar hoe je je cilinder het snelst maakt zonder al te veel gekloot is:

de spoelpoorten (dus een links en een rechts) naast je uitlaatpoort helemaal opvullen (ik weet ff niet hoe dat spul heet wat ze daarvoor gebruiken), zodat ze niet meer werken en dan een twee gaten boren van je uitlaatpoort naar je spoelpoorten, zodat die oppervlakte bij je uitlaatpoort komt (maar met wel een klein wandje ertussen, dit heeft een van mijn racecilinders ook en die heeft bijna 15pk (50cc))

dan moet je eigenlijk wel ff je andere spoelpoorten (meestal 2) flink groter maken



maar waarom zou je open spoelpoorten maken? je kunt toch beter gewoon je spoelpoorten een stuk lager maken, of niet?

ik zal binnenkort wel ff poortmapjes maken van mijn racecilinders?
die zijn wel voor nsr maar dat boeit niet
 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
-Michiel RS- 11-9-01?14:44 Print reply
Posts: 2803
jaaaaaaa!!! poortmappies !!!
Geve geve geve !!
 
Neonlampje 11-9-01?15:35 Print reply

Posts: 14825
iemand portmappie van malossi-70cc voor mt?
en hoe moet je die tunen?
 
Sneks 11-9-01?16:06 Print reply
Posts: 2499
Als je die spoelpoorten als uitlaatpoort gebruikt heb je 3 uitlaatpoorten . Maar moet je die oude spoelpoort dan opvullen met gungum ofzo
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
bartjan 15-9-01?00:20 Print reply
Posts: 109
hij snap 't

maar ik bedacht me ineens dat ik geen scanner heb (of iemand ken die er een heeft) dus ik kan m'n poortmapjes niet laten zien
 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt

Dit topic is 3312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved