B3AST |
8-9-01?15:23 |
Posts: 2469 |
je moet gewoon een papiertje in je cylinder doen met potlood bla bla bla het bekende verhaal en dan netjes overtrekken op een nieuw papiertje
|
|
- insane in the brain - |
|
Sneks |
8-9-01?15:42 |
Posts: 2499 |
Dit zijn de poortmappen van mijn 70cc eurokit
zo was hij eerst
en nou had ik em laatst zo gemaakt
dit reed harder. Maar heel raar. Hoe dat kwam bleek gisteren, omdat m'n carb valse lucht zoog, daarom had ik ook zeer grote sproeiers nodig enz. en viel hij ook niet netjes terug naar stationair. Gisteren heb ik ook m'n malossi er weer opgezet. Rijd netjes nu met 13 tot ik m'n 18 weer gemaakt heb. Owja in die eurokit heb ik ook van de spoelpoorten naar de inlaat m6 aux-poorten geboord.
|
|
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :) |
|
Sneks |
8-9-01?17:36 |
Posts: 2499 |
Ik heb net de auxpoorten uitgeboord met boor 7 en de uitlaatp. nog 1/2 mm verhoogd
|
|
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :) |
|
-Michiel RS- |
8-9-01?21:13 |
Posts: 2803 |
DAMENS EN HEREN:
Voor de mense die het nog niet weten: na het veilen/zagen/boren/dremelen/frezen en hakken in uw cilindro moet je n'm er niet gewoon zo weer erop zetten!!
En ook niet effe wat ijzer wegblazen ofzo, je moet um echt onder de kraan doen en dan ook nog met wattestaafjes in de poorten gaan rommelen om AL het ijzerveilsel eruit te pulleke, want alleen met een straaltje water gaat dat echt niet weg.
Want als je je cilinder er zo opzet zonder schoon te maken komen al die ijzerdeeltjes bij je zuiger enzo, en sltij dat heel erg ! Zow je compressie weg!
|
|
|
|
SpeedYveS |
9-9-01?00:31 |
Posts: 1644 |
heb je dat dan niet snel met een nieuwe cylinder? waar die brommer kloot met z'n vieze vette klauwen aan het zitten frunnikken??
|
|
|
|
Siepie Wokkel |
9-9-01?12:57 |
Posts: 3888 |
ik heb mijn puch een paar dagen geleden dus ook ff een beetje getuned, en daar zitten openspoelpoorten in, die kon ik dus zo schoonmaken, maar wat is er nou beter/slechter aan open spoelpoorten? weet iemand dit
|
|
-=[Feel the power of Derbi]=- |
|
Kouwe Arie |
9-9-01?13:12 |
Posts: 2065 |
ik dacht dat als je open spoelpoorten hebt minder snel optrekt maar hogere topsnelhewid krijgt
|
|
|
|
Sneks |
10-9-01?17:14 |
Posts: 2499 |
Quote: Originally posted by: Tha MB Racer?
ik heb mijn puch een paar dagen geleden dus ook ff een beetje getuned, en daar zitten openspoelpoorten in, die kon ik dus zo schoonmaken, maar wat is er nou beter/slechter aan open spoelpoorten? weet iemand dit
Ik denk dat met open spoelpoorten je zuiger maar op zeer weinig plekken een cilinderwand heeft waar hij langs loopt. En het daardoor mischien vastlopergevoeliger is
|
|
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :) |
|
-Michiel RS- |
10-9-01?17:30 |
Posts: 2803 |
met open spoelpoorten heb je betere zuigersmering en koeling denk ik.
Voor de mensen die niet weten wat open spoelpoorten zijn: er zit geen cilinderwand tussen de gang naar de spoelpoort en zuiger.
|
|
|
|
Sneks |
10-9-01?17:35 |
Posts: 2499 |
Dat zou idd kunnen ja. Maar ik denk ook dat je mengsel minder gelijkmatig stroomd, omdat het niet door een afgesloten kanaaltje stroomt, maar je zuiger er langs beweegt,
ik heb geen idee wat beter is, open of dicht spoelpoorten
|
|
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :) |
|
bartjan |
11-9-01?11:09 |
Posts: 109 |
maar hoe je je cilinder het snelst maakt zonder al te veel gekloot is:
de spoelpoorten (dus een links en een rechts) naast je uitlaatpoort helemaal opvullen (ik weet ff niet hoe dat spul heet wat ze daarvoor gebruiken), zodat ze niet meer werken en dan een twee gaten boren van je uitlaatpoort naar je spoelpoorten, zodat die oppervlakte bij je uitlaatpoort komt (maar met wel een klein wandje ertussen, dit heeft een van mijn racecilinders ook en die heeft bijna 15pk (50cc))
dan moet je eigenlijk wel ff je andere spoelpoorten (meestal 2) flink groter maken
maar waarom zou je open spoelpoorten maken? je kunt toch beter gewoon je spoelpoorten een stuk lager maken, of niet?
ik zal binnenkort wel ff poortmapjes maken van mijn racecilinders?
die zijn wel voor nsr maar dat boeit niet
|
|
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt |
|
-Michiel RS- |
11-9-01?14:44 |
Posts: 2803 |
jaaaaaaa!!! poortmappies !!!
Geve geve geve !!
|
|
|
|
Neonlampje |
11-9-01?15:35 |
 Posts: 14825 |
iemand portmappie van malossi-70cc voor mt? 
en hoe moet je die tunen?
|
|
|
|
Sneks |
11-9-01?16:06 |
Posts: 2499 |
Als je die spoelpoorten als uitlaatpoort gebruikt heb je 3 uitlaatpoorten  . Maar moet je die oude spoelpoort dan opvullen met gungum ofzo
|
|
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :) |
|
bartjan |
15-9-01?00:20 |
Posts: 109 |
hij snap 't
maar ik bedacht me ineens dat ik geen scanner heb (of iemand ken die er een heeft) dus ik kan m'n poortmapjes niet laten zien
|
|
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt |
|