Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - warmloper gehad

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 629 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14767 - warmloper gehad
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7112 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de scootergek 12-1-2004 21:13 Print topicpost

Posts: 8916
gisteren was het zover, me eerste warmloper. ik was net bezig een scooter eruit te rijden die 90 reed(75 mijn teller) en ik had best lang op top gereden. dus ik minder vaart, ga een bocht om en hij sloeg vast. toen uit laten lopen en weer gestart en rustig doorgereden ( achteraf dom ) dicht bij mijn huis sloeg hij weer vast. later nog gestart en alles deed t nog. nu wil ik weten hoe het is gekomen? mischien moet ik nog wat uitleggen: smiddags was het gaskabel gedeelte van me oliepomp geknapt, en opeens reed de brommer veel beter, bleek dat mijn gas niet vol open kon omdat de oliepomp dan al volledig open was. ik heb later wel benzine door de olie gedaan ivm de oliepomp dus dat zou t niet kunnen zijn. foto's inlaatkant

uitlaatkant:

inlaatkant in de cilinder:

ook zag ik het volgende aan de cilinder, boven aan de cilinder loopt een bruine rand. wat is dit voor iets? is het normaal?

 
Honda RC-33

KaWaReZ 12-1-2004 21:23 Print reply

Posts: 20582
te weinig smering..

had pcies etzelfde..
reed op 100% euro95 :s

je ziet dattie zich heeft vast "gebeten"

 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
GhostRider 12-1-2004 21:26 Print reply

Posts: 240
idd, dat had ik ook bij me nsr, had ik nieuwe gaskabel erop gezet, was ik oliepomp vergeten goed af te stellen
duurde nog geen dag
 
henk huppelschoten 12-1-2004 21:26 Print reply
Posts: 656
die bruine rand is normaal tot daar komt je zuiger namelijk dus is heel normaal
 
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!!
bart de scootergek 12-1-2004 21:31 Print reply

Posts: 8916
ik snap er niks van, volges mij moet er gewoon 1:50 in de tank hebben gezeten, en nu? gewoon een nieuwe zuiger erin inrijden en weer verder gaan of iets anders?

en die rand is dat dus gewoon normaal? ligt hij bij andere ook zo hoog?
 
Honda RC-33
Hans F 12-1-2004 21:33 Print reply
Posts: 4326
heb je gezien hoever je bovenste zuigerveer van de bovenkant van de zuiger verwijderd zit? Toevallig is dit ongeveer evenveel als de breedte van de bruine rand

Verder, stond hij niet te arm op volgas?
 
henk huppelschoten 12-1-2004 21:55 Print reply
Posts: 656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

ik snap er niks van, volges mij moet er gewoon 1:50 in de tank hebben gezeten, en nu? gewoon een nieuwe zuiger erin inrijden en weer verder gaan of iets anders?

en die rand is dat dus gewoon normaal? ligt hij bij andere ook zo hoog?




hoezo hoog??? valt reuze mee hoor die bij mij ligt nog een stuk hoger
 
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!!
bart de scootergek 12-1-2004 22:08 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

heb je gezien hoever je bovenste zuigerveer van de bovenkant van de zuiger verwijderd zit? Toevallig is dit ongeveer evenveel als de breedte van de bruine rand

Verder, stond hij niet te arm op volgas?


toen ik erna me bougie eruit draaide was hij koffiebruin
 
Honda RC-33
jupiler 12-1-2004 22:09 Print reply
Posts: 846
kheb bij mij na men warmlopers altijd dezelfde sucker der terug ingedaan (met rs dan) en dat ging altijd goed (een tijdje dan

 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
SIWWN 12-1-2004 22:35 Print reply
Posts: 7079
Die bruine rand wat jij hebt heeft mijn 57?r Eurocilindro (chroomwand).

Ik haalde de cilinder eraf en zag ook zo'n rand, iets van 3 of 4 cm breed zegmaar.

Net zo hoog als jou maar hij was niet bruin, het chroom is er gewoon helemaal compleet af dus nu heb ik een alluminium wand

Hij ree nog wel goed naar mijn mening.
Wel een tijd zonder filter gereden...

Iemand een verklaring?
 
-jaZper- 12-1-2004 23:08 Print reply

Posts: 3841
ja dat ziet er bekent uit die zuiger, heb ook een warmloper gehad , hed bij de shell getankt ja hoor klerelijers, en na een andere zuiger erin te hebben gedaan heeft hij nooit meer warmgelopen(oja had maar 100km ingereden en nu 1000 km 50 is echt een aanrader)
 
groene motoren gaan harder
kpotappel86 13-1-2004 0:59 Print reply

Posts: 2679
ik ken het warmloop proces stil vallen ff w88 en weer rijden na tijdje weer....

had dat vaak met snelle 50cc op de dtr...

sindsdien doek altijd scheutje olie in me tank en rij dus met oliepomp gewoon .....

loopt dan minder snel stuk...

succes dus nieuwe zuiger halen ff rustig doen 150 km ofzo dan goed blijven smeren 1:40 desnoods geeft niets......

wa voor cilinder heb je gietijzer ? of allu/nicasil....



Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 13-1-2004 1:00
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
redmetallicnsr 13-1-2004 8:22 Print reply

Posts: 735
Ik heb mijn oliepomp afgesloten, welke mengsmering is het beste om er nu in te doen?
1:40???
 
mtx
Blukaap 13-1-2004 10:47 Print reply

Posts: 10006
Origineel 1:50 (origineel spul slikt alles zo'n beetje, wil gewoon niet kapot vaak ).

En met 70 malossi blabla zou 1:40 wel leuk kunnen zijn.
 
Bastila is lief
SMALL HONDA 13-1-2004 10:53 Print reply

Posts: 1575
met 70cc doe ik altijd 1:45-40
dan weet ik zeker dat die niet zomaar vast naait.
Die oude kreidlerstjes moesten vroegen 1:20
maken ze wel 17000 rpm.

 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
kpotappel86 13-1-2004 17:45 Print reply

Posts: 2679
ligt ook erg aan je toeren met mej wind draait de mijne wel 11k 12k..... dan ken hij wel iets meer smering gebruiken hoor ook al is de cilinder origineel......
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

Dit topic is 7112 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved