Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #14765 - Welk model is deze Honda brommer??
|
Pagina 4 van 5
|
Dit topic is 8586 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
GroesNap |
13-1-2004 18:10 |
Posts: 230 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nille
[...]
de oliepomp in een auto dient om de olie tot aan je nokkenas te brengen, je zuigers worden via spatsmering gesmeert, behalve bij de laatste generaties met speciale olieboringkjes in de zuigers.
De oliepomp zorgt ook voor oliecirculatie waardoor er beter gekoelt wordt (oa de cilinderkop) Dat heb je bij een novio dus niet... Daarom moet je uitkijken als je meer dan 50 cc erop zet.
En meestal wordt er bij een auto ook olie van onder tegen de zuigers gespoten, door de verstuivers (zo heten die dingen volgens mij). En dit gebeurt ??k door de oliepomp.
Dit bericht is ge-edit door GroesNap op 13-1-2004 18:11
|
|
|
|
de_koen |
13-1-2004 18:37 |
Posts: 5595 |
Oke, hier reactie van een PF50 freak
Het is een PF50 Amigo, want blijkbaar heeft hij geen achtervering, de amigo R had wel achervering.
Het is een 4-takt blok, met onder liggende nokkenas, en dus stotterstangen, als je het vliegwiel vastzet ga je 55 op teller zoiets.
Kleppendeksel heeft btw ook koelvinnen hoor martijn.
Zwakheid van die dingen is de achteras, voor de rest krijg je die dingen niet stuk (zolang er olie inzit natuurlijk Dingen moeten het hebben van spatsmering dus das wel belangrijk.
De PF novio heeft de tank vooraan zitten, rest is zelfde.
De PA novio is een 2-takt
De P50 (little) heeft idd motor in het achterwiel
De PC 50, heeft een bovenliggende nokkenas, en een alu cilinderkop, de PF gewoon gietijzer.
heb er 1tje als reserve brommer (frame plaatje van nsr op gemaakt ) kijk maar in me profile... Ze trekken idd sloom, maar who cares, ik rij er anderen (scooters ed) probleemloos uit in de bochten met me amigo dus
verbruik is 1:50, met volletank van 3? rij je dus 150km ver, als het moet doen die dingen dat volgas aan 1stuk.
nuja, kan uren babbelen over die dingen, dus wat moet je weten
Dit bericht is ge-edit door de_koen op 13-1-2004 18:56
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Martijn |
13-1-2004 19:34 |
Posts: 10000 |
vet...is dan de eerste viertakt die ik zie met koelribben op het kleppendeksel.. ...
naja..zo leer je nog es wat
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
GroesNap |
13-1-2004 19:59 |
Posts: 230 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
vet...is dan de eerste viertakt die ik zie met koelribben op het kleppendeksel.....
naja..zo leer je nog es wat
Op de kleppendekseltjes zitten nooit koelribben...
|
|
|
|
theredone51 |
13-1-2004 20:39 |
Posts: 2506 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
Oke, hier reactie van een PF50 freak
Het is een PF50 Amigo, want blijkbaar heeft hij geen achtervering, de amigo R had wel achervering.
Het is een 4-takt blok, met onder liggende nokkenas, en dus stotterstangen, als je het vliegwiel vastzet ga je 55 op teller zoiets.
Kleppendeksel heeft btw ook koelvinnen hoor martijn.
Zwakheid van die dingen is de achteras, voor de rest krijg je die dingen niet stuk (zolang er olie inzit natuurlijk Dingen moeten het hebben van spatsmering dus das wel belangrijk.
De PF novio heeft de tank vooraan zitten, rest is zelfde.
De PA novio is een 2-takt
De P50 (little) heeft idd motor in het achterwiel
De PC 50, heeft een bovenliggende nokkenas, en een alu cilinderkop, de PF gewoon gietijzer.
heb er 1tje als reserve brommer (frame plaatje van nsr op gemaakt ) kijk maar in me profile... Ze trekken idd sloom, maar who cares, ik rij er anderen (scooters ed) probleemloos uit in de bochten met me amigo dus
verbruik is 1:50, met volletank van 3? rij je dus 150km ver, als het moet doen die dingen dat volgas aan 1stuk.
nuja, kan uren babbelen over die dingen, dus wat moet je weten
Dit bericht is ge-edit door de_koen op 13-1-2004 18:56
hoe doe je dat het vliegwiel vast zetten??
en achteras, zijn daar stevigere voor te krijgen?
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
theredone51 |
13-1-2004 21:35 |
Posts: 2506 |
iedereen zegt vliegwiel vastzetten, maar hoe
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
Martijn |
13-1-2004 21:41 |
Posts: 10000 |
is het niet zo dat het vliegwiel wel vast zit maar de nok beweegbaar is met vervroeging??
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
theredone51 |
13-1-2004 21:43 |
Posts: 2506 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
is het niet zo dat het vliegwiel wel vast zit maar de nok beweegbaar is met vervroeging??
geen id, daarom wilk het juist weten
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
Blijhoofd |
13-1-2004 21:43 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: theredone51
iedereen zegt vliegwiel vastzetten, maar hoe
als het vliegwiel er af haalt zie je daar achter zon mchanisme zitten die meot je vast lassen zodat tie meer gaat verlaten bij meer toere
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
GroesNap |
13-1-2004 21:45 |
Posts: 230 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
[...]
als het vliegwiel er af haalt zie je daar achter zon mchanisme zitten die meot je vast lassen zodat tie meer gaat verlaten bij meer toere
Of ijzerdraadjes indoen in plaats van veertjes, dan verlaat hij ook niet meer, en het is minder permanent dan lassen, en makkelijker.
|
|
|
|
theredone51 |
13-1-2004 21:46 |
Posts: 2506 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
[...]
Of ijzerdraadjes indoen in plaats van veertjes, dan verlaat hij ook niet meer, en het is minder permanent dan lassen, en makkelijker.
denk dan dat ik dat doe, kan wel lassen maar is idd een btje riskant, thanks for the tip!!
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
GroesNap |
13-1-2004 21:59 |
Posts: 230 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: theredone51
[...]
denk dan dat ik dat doe, kan wel lassen maar is idd een btje riskant, thanks for the tip!!
Oja nog iets, ik heb in mijn vliegwiel 2 veertjes zitten, en die zijn beide vastgezet met een ijzerdraadje. Of een amigo er ook twee heeft weet ik niet, maar als dat het geval is, wel 2 ijzerdraadjes van dezelfde afmeting nemen! Als er eentje namelijk zwaarder is, is je vliegwiel in onbalans en dat wil je niet hebben
Ps. Er is ook een grote kans dat je vliegwiel al lang is vastgezet, want honda's met originele begrensde vliewielen zijn erg zeldzaam, ze zijn de afgelopen 25 jaar allemaal al wel vastgezet.
|
|
|
|
chriss |
13-1-2004 23:06 |
Posts: 1859 |
zon 4-takt lijkt me toch wel chill
moet er maar es naar opzoek gaan ofzo als k andere brommer en geld heb, cheap benzine, cheap verzekering, wel duur om op te knappen volges mij
|
|
|
|
de_koen |
14-1-2004 17:50 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
[...]
Op de kleppendekseltjes zitten nooit koelribben...
uhm jawel hoor
dit is de mijne
in vliegwiel zit idd verlater, vastlasse of eruit slopen.
Ander dempertje en open luchtfiltertje icm iets grotere sproeier kikkert dat ding echt van op
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
GroesNap |
14-1-2004 18:42 |
Posts: 230 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
[...]
uhm jawel hoor
dit is de mijne
afbeelding
in vliegwiel zit idd verlater, vastlasse of eruit slopen.
Ander dempertje en open luchtfiltertje icm iets grotere sproeier kikkert dat ding echt van op
Ja daar kan je dus niet zien of er koelribben op zitten.
De kleppendekseltjes zijn dus niet die kapjes op de kop maar die ronde dekseltjes.
Hier een foto van mijn cilinderkop, en je kan dus zien dat er geen koelribben op de kleppendekseltjes zitten: http://home.hccnet.nl/g.m.m.morsink/0028.jpg
|
|
|
|
Dit topic is 8586 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 5
|
|